• Lofot

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2011-04-25 08:06:23 följande:
    Jag tror det finns chans ändå! Spermierna kan i GYNSAMMA förhållanden leva upp till 5 dygn... men 3 dygn är inget ovanligt... nuppa på! Gör ni det inte, har ni definitivt ingen chans! :)
    Dag och natt skrev 2011-04-24 23:42:04 följande:
    Nej de kan bara säga att det är ett syndrom, men så långt har förmodligen forskningen inte kommit att de vet exakt vad för syndrom. Fostervattenprovet visade inte några kromosomfel, men han sa att det gäller ju för de kromosomer som forskningen hittills har hittat. Det kan ju finnas kromosomer som vi inte känner till idag, och hon skulle kunna ha fel i nån sån, som jag förstod det. Samma dag som jag fick ta första pillret berättade den läkaren att de misstänkte en diagnos som benämns "VACTERL". Då måste man ha missbildningar i minst tre av de organen som dessa bokstäver står för på latin, vilket hon inte nådde upp till. Just det, hon hade mycket vätska också, i hud och hjärna. Ja det kändes som att det aldrig tog slut på fel, först de som de misstänkte, sen de som faktiskt blev bekräftade... Till slut orkade man nästan inte ta in mer information... Jo vi försöker igen, vi började försöka för snart ett år sen och har fortfarande inte ett levande barn så det känns otroligt sorgset.

Åh man undrar ju varför såna här saker händer, varför moderkakan släppte för er, man tycker ju att naturen ska kunna det här så att vi bara kan få våra fina barn! Jag hoppas att ni snart får bli gravida igen. Hjärta

Nu åker vi till Paris imorgon bitti så jag vet inte hur mycket jag kommer ha tillgång till internet! Men ni får sköta om er allihopa, hoppas att inga fler får tanten på besök nu! 
    Kramelikram!! {#emotions_dlg.flower}
    Ha det underbart i Paris!! HjärtaUNDERBART!! Snyggt plus!! Har du kommit till bim nu??!  Såååå fint!!
    Så sant Skrattande
  • Lofot

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    21 april - SoMa72 (1:a försöket efter mf nr 3)
    23 april -  Leaeva (3 mf och ett x)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    25-26 april - MissT (MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - meh84 (4:e försöket efter MA dec-10)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79
    Rosen 1
    GRAVIDA

• Lofot
    Bellas7 skrev 2011-05-05 13:17:22 följande:
    Usch vet liksom inte men som det ser ut nu så väntar jag tre!!!!!!!!!!!!
    Jisses! :) Hurra så roligt!!! Skrattande
  • Lofot

Iiih! Ägglossningstestet visade jättestarkt idag. Igår syntes ju strecket knappt. Kan det gå så fort?
    Nu jädrar.

• Lofot

Så himla glad är jag att det kom tidigare än beräknat! Det betyder att vi hinner med ja... ni vet... innan maken åker till Grekland ju! Hur är det nu, ska man göra det varje dag eller varannan under äl?

• Lofot

men men men... på mina har de gett utslag. Skäms Men iofs har jag inte testat med något annat förutmon Clearblue och den visar ju glad gubbe. Vad dumt om de är så dåliga!

Nu har iaf äl varit för denna gången och jag testade redan idag... Men såklart syns det ingenting. Det tog sig nog inte denna gången heller Gråter

• Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-12 13:45:47 följande:
    Men gumman, om du hade jättestarkt utslag 08 maj, så släppte ägget som tidigast 09 maj, det är ju bara 3 dagar sen, du kan omöjligt få annat än negativt så tidigt... Se så, nu ser vi framåt. {#emotions_dlg.flower} du bör väl ha BIM runt 23:e maj? Så kanske att det går att se nåt ca fyra dagar innan, men väldigt ovanligt att se tidigare än så.

Kram på dig!
    Åh ja. Jag hoppas :)
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-12 16:56:53 följande:
    Ja, det är så drygt! Vissa funkar det för på första försöket, lätt graviditet och ut pluppar ungen sen när den ska. Det är orättvist ibland...
    Vissa kan bara vifta med trosorna för att bli med barn :)
    Sån tur har inte jag.
    Men alla här inne kommer få barn snart! Det tror jag!
  • Lofot

När kan man tidigast plussa efter äl?

åh... såhär mycket har jag inte längtat förut...Skäms

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3