• Lofot

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2011-05-25 09:57:37 följande:
    Dumtant! Rynkar på näsan *kram*
    Vet du, jag tror att juni är en bättre månad att få plus på. Cool Är med i en annan tråd och där har 4 av 5 av dem som plussat i slutet av apr, början av maj fått mf...
    Så juni är månaden det kommer att krylla av plus i den här tråden!
    Hoppas det! Skrattande
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-05-25 13:15:26 följande:
    Jag har precis kommit hem... idag hade vi vår utredningstid på danderyd... en äldre man... jag känner mig så lugn och tillfreds inombords, på ett sätt jag inte gjort på länge länge länge... Vilken underbar människa... mjuk, varm, lugn...

Planen är... massa blodprover (som jag redan gjort men vafan...) ultraljud m. kontrast för att kolla livmoder samt passage i äggstockarna (!)..(aldrig gjort efter mitt utomkveds). Vid plus ska jag behandlas med trombyl + progesteron (crinon gel) till v. 12.
    Han vill följa mig med VUL/UL till mödravården tar över (v 18) OM det inte hjälper med medicinering denna gången heller så föreslår han IVF då par med upprepade missfall av någon anledning lyckas väldigt väldigt bra med just IVF.

Jag känner mig lugn, hoppfull... jag kommer få vänta till nästa cykel med kontrastundersökningen, kanske tom en cykel extra (om jag inte blir gravid såklart), jag kommer behandlas med BÅDE progesteron OCH trombyl utan tjat och HAN föreslår tom IVF om detta inte lyckas. Jag KOMMER få min bebis nångång..jag känner det nu!

Nu överväger jag att avboka min kontrastundersökning som jag har nästa vecka på det andra stället.. Hon tror inte på progesteron eller ivf och jag kommer inte kunna springa ifrån jobbet och springa på två ställen hur länge som helst heller.. vad hade ni gjort???

Rosen tråkigt med mensen! Jag har blivit sån efter mina mf att jag känner av både äl och mens mycket mer än tidigare...  :(
    Vad skönt att ni har en så bra läkare! Nu kommer det hända grejer tror jag!Glad

Ja, varför får man ondare då, tro?...
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-25 15:15:30 följande:
    Men vad härligt att höra, MCT!! Visst blev man väl lite paff när de säger att man ska få trombyl o progesteron utan att man ens hunnit nämna det...

Avboka det andra, kör på detta, verkar mkt mer seriöst!

Kram på dig!
    Ursäkta en opåläst men vad exakt gör trombylen och progesteronet för något? Progesteron är för att ägget ska fästa va? Skäms Tänkte att det kan vara bra att veta, ifall jag också hamnar där.
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-25 15:35:46 följande:
    Ingen fara, gumman!
    Ja och trombylen är blodförtunnade, för att förhindra blodproppar som ev. gör att grav stöts bort...
    Ja ok. Tack :)

Sådant får man kolla efter tre mf gissar jag? då det görs en utredning?
    Hur kollar man sånt?

Sen har jag en till liten undran, medan jag ändå håller på menar jag Flört.
    hur lever ni mellan mens och äl, lever ni på som vanligt. Tar ett glas vin ibland och så? Jag har blivit så feg för det där med vin och kaffe då jag tänker att det på nåt sätt påverkar mig negativt, även om jag inte är med barn just nu. Eller är det bästa att helt enkelt dricka sina koppar kaffe om dagen och ta ett glas vin nån helgdag med mina väninnor?
    Jag är splittrad då jag vill maximera mina chanser att det ska bli nåt, samtidigt som jag vet att jag slappnar av om jag lever på som vanligt och inte grubblar så värst mycket och att det då troligtvis tar sig lättare...? Eller vad tror ni?
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-25 16:03:43 följande:
    Japp, det stämmer...

Jag lever som vanligt, bebis får ändå inte näring fr mamman förrän i v 5-6 väl? Och skulle man leva som nån asket under  mellantiden kan man ju gå o lägga sig under en liten stubbe Tungan ute Vi måste väl få ha lite livskvalité också? Det gör ju att man står ut med detta eviga jagande efter bebbe...
    Ja, du har helt rätt. Då kanske man kan unna sig ett glas rött nån dag här framöver :) Brukar inte vara sugen men jag är faktiskt lite rödvinssugen. Herregud, på en onsdag!Oskyldig
  • Lofot
    MissT skrev 2011-05-27 20:49:28 följande:

Tack så jätte mycket Havsklippan

Håller tummarna för dig och alla andra goa tjejer i tråden! Förhoppningsvis blir ditt streck starkare och starkare

Grattis så himla mycket MissT. Vilket underbart besked!!!
    Skrattande
  • Lofot
    Dag och natt skrev 2011-05-29 08:06:49 följande:
    Tack Sugarrush, det är inte mycket tydligare idag men "live" kan jag se ett liiiitet starkare streck. Jag måste ha plussat väldigt tidigt nu, så här svagt var det inte på BIM-2 förra gången. Det kan vara så att min lutealfas har blivit ytterligare längre med den här cykeln, det har ju varit olika senaste månaderna.

Däremot har jag ganska mycket symtom som dock gör mig säker.Skrattande Full aktivitet i tjejmagen, tröttheten och brösten har börjat spänna som sjutton!
    OJOJ! Jo jag tycker allt jag ser ett mkt tydligare streck idag än det du la upp igår. (där såg jag ingenting faktisk :D) Men nu syns det ju!!! Skrattande

Stort grattis!
  • Lofot
    Dag och natt skrev 2011-05-29 08:12:56 följande:
    Haha tack Rosen1, jag börjar själv bli mer övertygad nu... Men min sambo ser fortfarande ingenting, idag sa han att "det är som att leta efter Jesus i kaffekoppen..." Skrattande
    Haha, äh! Lyssna inte på han. Det var samma sak när jag var gravid sistens, då visade jag min make som fick ur sig ett..." eh...jaha?" Men visst var det ett streck alltid och det blev ju starkare.
    Heja heja nu! Håller alla tummar jag har!{#emotions_dlg.flower}
  • Lofot

Har en fråga. (som alltid Skrattande)
    Läste runt lite här om hur man ska effektivisera chansen att få till en skrutt.
    läste då att män kan äta zink och folsyra för att öka mängden "spermiplutter" och även göra dem piggare.
    Nu har vi inte kollat upp ifall maken har trötta små yngel, men vi gissar på inte eftersom det som sagt tagot sig två gånger förut. MEEEEEN, min fråga är då, kan han äta det ändå, eller kan det ha negativ inverkan på dem?
    Man vill ju som sagt göra allt för att maximera chanserna.

• Lofot
    Dag och natt skrev 2011-05-29 09:38:44 följande:
    Räknade precis ut bf-datum, 7 februari - samma dag som vår första graviditet (som slutade i mf i vecka 6+1) var beräknad... Är inte det otroligt? Det är ju inte ristat i sten att det är just den dagen eftersom min cykel har varit olika lång efter förlossningen men ändå... Hoppas verkligen att det vill gå vägen och inte slutar som den eller den andra gången med Wilma.
    Verkligen otroligt! Du ska se att det kommer gå så bra så den här gången!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3