• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes

Usch, nu börjar den där "innan-BIM-deppen" igen. Försöker vara inställd på att mensen kommer men kommer bli besviken ändå. Tur att helgen är helt fullbokad med roligheter så att man åtminstone kan fokusera på annat. Om mensen ska komma hoppas jag att den kommer på fredag så att jag kan dricka vin med gott samvete på festerna i helgen.

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-09-21 11:26:57 följande:
    Usch, nu börjar den där "innan-BIM-deppen" igen. Försöker vara inställd på att mensen kommer men kommer bli besviken ändå. Tur att helgen är helt fullbokad med roligheter så att man åtminstone kan fokusera på annat. Om mensen ska komma hoppas jag att den kommer på fredag så att jag kan dricka vin med gott samvete på festerna i helgen.
    Ta ett test på fredag för säkerhets skull Pancakes"! Man vet ju aldrig...
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-21 11:28:06 följande:
    Ta ett test på fredag för säkerhets skull Pancakes"! Man vet ju aldrig...
    Hmm, kanske. Vill egentligen inte veta, det förstör humöret liksom på tjejmiddagen på fredagkvällen. Och skulle jag mot förmodan vara gravid så skulle det aldrig gå att dölja för tjejerna. Blir tvungen att berätta och vill inte det än. Men samtidigt skulle det ju kännas jobbigt om jag plussar på söndag och har druckit vin under helgen. Att gå runt och smussla med ett fullt glas på festen på lördag kommer inte vara nåt problem men under tjejmiddagen kommer det aldrig funka.
  • Pancakes
    Pancakes skrev 2010-09-21 11:33:45 följande:
    Hmm, kanske. Vill egentligen inte veta, det förstör humöret liksom på tjejmiddagen på fredagkvällen. Och skulle jag mot förmodan vara gravid så skulle det aldrig gå att dölja för tjejerna. Blir tvungen att berätta och vill inte det än. Men samtidigt skulle det ju kännas jobbigt om jag plussar på söndag och har druckit vin under helgen. Att gå runt och smussla med ett fullt glas på festen på lördag kommer inte vara nåt problem men under tjejmiddagen kommer det aldrig funka.
    Förstör humöret om jag får veta att jag INTE är gravid menar jag alltså. Bättre att ha hoppet uppe liksom och deppa senare istället
  • sugarrush

Jag skulle inte riskera faktiskt. Får du negativt men inte fått mens ännu, kan du ju ändå vara gravid, så du behöver ju inte deppa så mycket. Och då kan du ju dricka. Men skulle jag själv fått starkt plus på lördagen skulle jag mått skitdåligt om jag druckit kvällen innan...
    Får du plus på fredag kanske du kan sjukanmäla dig från middagen?

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-21 11:36:31 följande:
    Jag skulle inte riskera faktiskt. Får du negativt men inte fått mens ännu, kan du ju ändå vara gravid, så du behöver ju inte deppa så mycket. Och då kan du ju dricka. Men skulle jag själv fått starkt plus på lördagen skulle jag mått skitdåligt om jag druckit kvällen innan...
    Får du plus på fredag kanske du kan sjukanmäla dig från middagen?
    Ja, du har rätt. När man har fått ett missfall tidigare är man ju väldigt nojig och vill inte göra nåt för att riskera nästa graviditet. Får väl slösa ett test på fredag morgon.

Åh, det är komplicerat det här. Till saken hör också att en av mina bästa vänner kommer på fredag och hon har haft flera missfall och försöker få barn så jag tror det skulle vara rätt jobbigt för henne om jag skulle plussa på fredag. Jag vet att hon skulle vara glad för min skull men helt smärtfritt skulle det ju inte vara för henne så klart.

Men nu sitter jag här och nojar i onödan. Mensen kanske har dykt upp tills dess och då är problemet ur världen.
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-21 11:33:45 följande:
    Oroa dig inte för det. Det är många som dricker utan att de vet om at de är gravida. Man kan ju inte springa runt att leva som att man kanske är gravid. Jag tog ju mitt gravtest på bim -6 och då var det helt blankt och jag festade till det den kvällen. Dagen efter på bim -5 så såg jag ett svagt pluss. Och hittills har allt gått perfekt!
  • Pancakes

Som sagt, kanske dyker mensen upp innan löser hela "problematiken" åt mig.

Tycker det är jobbigt att inte veta när BIM är exakt. Har tagit ÄL-test tre gånger och alla gångerna gav de utslag onsdag och torsdag morgon. Första gången kom mensen onsdagen två veckor senar och andra gången kom mensen fredagen. Vad kan man vänta sig denna gång? Alltifrån onsdag till söndag skulle det ju kunna vara

• Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-09-21 12:02:27 följande:
    Som sagt, kanske dyker mensen upp innan löser hela "problematiken" åt mig.

Tycker det är jobbigt att inte veta när BIM är exakt. Har tagit ÄL-test tre gånger och alla gångerna gav de utslag onsdag och torsdag morgon. Första gången kom mensen onsdagen två veckor senar och andra gången kom mensen fredagen. Vad kan man vänta sig denna gång? Alltifrån onsdag till söndag skulle det ju kunna vara
    usch jag hatar verkligen bim deppen. den slår lixom aldrig fel.. men snart slipper du den vännen snart är det din tur
    Längtan efter liten är stor
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-09-21 12:15:34 följande:
    usch jag hatar verkligen bim deppen. den slår lixom aldrig fel.. men snart slipper du den vännen snart är det din tur
    Tack, jag hoppas det :)

Nu borde man ju vara förväntansfull till skillnad från mensveckan eller veckan innan ÄL men jag tycker bara de här dagarna är jobbiga.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3