• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-22 09:24:17 följande:
    Hej på er.
    Ja, det känns jävligt surt, två missfall inom loppet av tre månader. Har dock fått en tid redan på fredag på lasarettet för cytotec-behandling så förhoppningsvis är det snart "klart". Känner mig dock lite bättre emotionellt rustad denna gången, jag vet ju att livet går vidare och att vi snart är på banan igen.

Vet ni något sjukt? Natten innan UL drömde jag att jag fått missfall!! Jag kände mig ju jättegravid liksom på dagarna, men så drömde jag det. Konstigt, kanske har kroppen börjat fatta att något inte är som det ska...
    Jag drömde iallafall att jag skulle duscha men ville även tvätta underlivet, så då plockade jag ut fostersäcken och började tvätta, och sedan satte jag tillbaks fostersäcken..... och direkt efter kom jag på att det var ju det jag gjort precis innan mitt förra missfall (i drömmen förstås...) I drömmen kom jag på att det nog inte var så smart för då drog jag ju loss navelsträngen och hela rubbet liksom. Konstigt va! 
    fy vilken dröm sugar!
    visst kan det vara så att kroppen redan där börjat bearbeta det som komma skall.. och på något sätt ville meddela dig detta..
    vad det än är så var drömmen lite läskig eftersom du drömde det förra graviditeten med...
    nu hoppas jag att du slipper drömma den drömmen igen.. Kram
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-22 09:32:58 följande:
    Sugar-läskigt. Jag drömde hela natten i natt att jag åkte till mitt VUL och fick konstaterat missfall... shit Drömde även om dig inatt några gånger... mysko!
    hoppas inte min dröm är sann!
    när är det du ska ha ditt vul?
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-22 09:32:58 följande:
    Sugar-läskigt. Jag drömde hela natten i natt att jag åkte till mitt VUL och fick konstaterat missfall... shit Drömde även om dig inatt några gånger... mysko!
    hoppas inte min dröm är sann!
    Jag håller tummarna för dig Muffe. Bara för att jag fick MA behöver det ju inte betyda att du har fått det, trots elaka drömmar... När imorrn har du ditt VUL?
  • Pancakes

Fy, vad obehagligt. Drömmar är konstiga ibland, man undrar ju liksom om kroppen visste om det. Jag hoppas att min glada dröm också har lite förankring i verkligheten...

Muffe, det är dags för nåt positivt här i tråden så ditt VUL kommer gå bra, det känner jag på mig! När ska du dit?

• Muffe80

kl 16 imorgon får jag vår dom! skitnervös. rädd att blödningarna var en hint om MA men vi får väl se. är inställd på både och

• Muffe80

Det som är bra är ju att jag mår skitilla och har spytt flera gånger idag redan, men men... läser man på nätet så är det visst rätt vanligt att göra det innan allt kommit ut ändå så...
    Gjorde ett grav.test i går och då visade grav.stecket starkare än kontrollstrecket... kanske ngt bra?!

Eh, ingen idé att spekulera. Hoppas bara man får se en liten räka där inne.

• sugarrush

Det kan ju gå bra muffe! Men OM du haft otur igen (vilket jag verkligen inte hoppas, förstås) så har du ju redan sörjt lite och du är förmodligen lite mer beredd än sist. Men jag tror det kommer gå bra!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-22 09:45:00 följande:
    kl 16 imorgon får jag vår dom! skitnervös. rädd att blödningarna var en hint om MA men vi får väl se. är inställd på både och
    Åh, förstår att du är nervös! Hoppas så att det går bra! Som sagt, det har varit nog med elände här på sistone. Nu får det banne mig vända!
  • MCT79

Hej tjejer... vad tråkigt att du kommer tillbaka till oss Sugarrush... :(( Hur känns det idag`?

Ego, Äl över för denna gången...myste i förrgår och igår, borde kanske mysa lite idag men vi får se hur lusten är ikväll...... nu inleds väntan....å väntan...

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-22 10:26:05 följande:
    Hej tjejer... vad tråkigt att du kommer tillbaka till oss Sugarrush... :(( Hur känns det idag`?

Ego, Äl över för denna gången...myste i förrgår och igår, borde kanske mysa lite idag men vi får se hur lusten är ikväll...... nu inleds väntan....å väntan...
    Skönt att ni är igång igen! Åh, denna väntan!! Att två veckor kan kännas som så lång tid. Den här veckan känns också lååååång för mig. Vill bara veta om mensen ska komma eller inte. Är hyffsat inställd på att den kommer men man blir ju grymt besviken ändå.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3