• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-09-28 15:08:22 följande:
    Jag hoppas också! Har börjat få ömma bröst nu... mest på utsidan och ner på undersidan.... bara vänta.. men det är snart dags att testa, hoppas på plus då!!
    Haha, så har ja alltid när ja plussat ;) Dom har slutat ömma typ NU, i v 11. Ganska skönt faktist! :D

Hooooppas hoppas!! När börjar du testa?
  • Pancakes

Ååh spännande MCT! Att ha samma symtom som Sofy är ett gott tecken. För några veckor sen frågade jag om de där stickningarna och huggen jag kände en vecka efter ÄL och det kände Sofy igen och veckan efter plussade jag :) 

• sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 15:37:10 följande:
    Ååh spännande MCT! Att ha samma symtom som Sofy är ett gott tecken. För några veckor sen frågade jag om de där stickningarna och huggen jag kände en vecka efter ÄL och det kände Sofy igen och veckan efter plussade jag :) 
    Hahaha, just ja ;) Du ser!

Och ang symptom. Jag hade ömma bröst i början, o molvärk till o från. Annars nada. Känner mig fortfarande ganska ogravid faktiskt, trots illamåendet ;) Så de kommer, de kommer.. o när du hänger över toastolen kommer du inte va liiika glad över de som du tror ;D
  • Muffe80

Hoppar in och håller med sofy, när ni hänger över toastolen så är ni inte lika glada.... fy. Jag funderar starkt på att köpa en mysig matta och göra toastolen lite mer mysig när jag ligger där

• Pancakes
    sofy skrev 2010-09-28 15:39:14 följande:
    Hahaha, just ja ;) Du ser!

Och ang symptom. Jag hade ömma bröst i början, o molvärk till o från. Annars nada. Känner mig fortfarande ganska ogravid faktiskt, trots illamåendet ;) Så de kommer, de kommer.. o när du hänger över toastolen kommer du inte va liiika glad över de som du tror ;D
    Nej, man får säkert äta upp att man tyckte så :)

Vad är molvärk egentligen? Som liknande mensvärk typ? Det är lite så jag känner plus att det ömmar lite i underlivet, fast det gör inte ont direkt utan känns bara lite skumt.
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 15:42:51 följande:
    Nej, man får säkert äta upp att man tyckte så :)

Vad är molvärk egentligen? Som liknande mensvärk typ? Det är lite så jag känner plus att det ömmar lite i underlivet, fast det gör inte ont direkt utan känns bara lite skumt.
    Haha, japp de kan ja skriva under på som ville må illa. Nu ångrar jag mig grovt ;)

Ja, växtvärk. Känns som mensvärk. Jag kände mig svullen, hade ibland skitont, de högg o krampade. Och ibland lite mildare, så de finns i alla former :)
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-28 15:45:35 följande:
    Haha, japp de kan ja skriva under på som ville må illa. Nu ångrar jag mig grovt ;)

Ja, växtvärk. Känns som mensvärk. Jag kände mig svullen, hade ibland skitont, de högg o krampade. Och ibland lite mildare, så de finns i alla former :)
    Det är ju så svårt att veta. Det är ju precis så det känns när missfall är på gång också så man vet inte vad man ska tro.
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 15:47:45 följande:
    Det är ju så svårt att veta. Det är ju precis så det känns när missfall är på gång också så man vet inte vad man ska tro.
    I know. I know.. Jag nojjade sönder mig själv i början, och så blödde jag ju också så de va ingen bra kombo.  Men se så bra de går ändå ;) Jag va skitorolig trots fina VUL osv i början, men de släppte sen i v 6-7 trorja. Blev mer lugn till hela grejen, de som händer gör de vare sig jag vill eller inte. Så jag njuter hellre än o oroar mig, för OM de skulle gå snett så kan jag ju inte se tillbaka på tiden som lycklig, om du förstår?
  • MCT79

Hahhaha vad bra att jag känner som Sofy... förra månaden hade jag nån känsla också... har lite samma nu... bara vet... men.. bara för det är det säkert inget... skengravid så det skriker om det säkert!

När tycker ni jag ska testa då? ;)  Tidigast..hmm.. lördag tror jag... bim-2...

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-28 16:21:00 följande:
    Hahhaha vad bra att jag känner som Sofy... förra månaden hade jag nån känsla också... har lite samma nu... bara vet... men.. bara för det är det säkert inget... skengravid så det skriker om det säkert!

När tycker ni jag ska testa då? ;)  Tidigast..hmm.. lördag tror jag... bim-2...
    Ja, lördag blir bra! Testa inte för tidigt för då blir det jobbigt att sitta och tolka starka och svaga test och spekulera. Åååh, det är bara några dagar kvar ju! Hoppas tiden går fort!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3