• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LillaMy3

Mallanis. Grattis!!!

Hoppas man blir meddragen i stimmet här nu... Inbillar mig just nu lite alla möjliga symptom, så innställd på mens. Brukar inte vara bra att inbilla sig. Men egentligen känner jag väldigt lite... Kanske lite molvärk och ömma bröst, men det har jag ju alltid innan mens, tror jag...

Skall teste i slutet av vecka tänkte jag om inte mensen kommer senast fredag.

Usch vad jag inte gillar att vänta. Skönt att det är fler i samma sits här. Eller inte egentligen (alla borde ju vara gravida eller redan ha små bebisar!!). Men ändå.

Kram till er alla!!

• FruW

MALLANIS - GRATTIS!!!! Underbart att höra, såå glad för er skull! Smitta gärna oss andra i tråden med grav-baciller Flört

ÄL är här, fullt utslag på testerna idag, men brunröda vattniga flytningar, fick ta till trosskydd! Konstigt tycker jag!! Knappt ngra äl-flytningar den här gången heller, men kanske försvann när läkaren sprutade in koksaltlösning i livmodern i fredags... Tyst Så jag antar att den här månaden är körd för oss, men lycka till ni andra!

• sofy
    FruW skrev 2010-09-27 18:31:17 följande:
    MALLANIS - GRATTIS!!!! Underbart att höra, såå glad för er skull! Smitta gärna oss andra i tråden med grav-baciller Flört

ÄL är här, fullt utslag på testerna idag, men brunröda vattniga flytningar, fick ta till trosskydd! Konstigt tycker jag!! Knappt ngra äl-flytningar den här gången heller, men kanske försvann när läkaren sprutade in koksaltlösning i livmodern i fredags... Tyst Så jag antar att den här månaden är körd för oss, men lycka till ni andra!
    Hur gååår de me utredningen?! :D Hoppas bra!!
  • FruW

Sofy - det kändes bra på besöket hos läkaren i fredags, tack för att du frågar! =) Nu är proverna tagna, så bara att vänta in resultatet, 4-6 veckor innan läkaren får svar på kromosomtesterna... Där efter vet vi mer..

• LillaMy3
    FruW skrev 2010-09-27 18:31:17 följande:

Men tror du inte bara att det kanske blöder lite efter den rundan? Spolade du äggledarna? För då kan det blöda lite efteråt. Jag blödde innan äl denna gång. Och vattninga flytningar skall var minst lika bra som sega har jag hört!!

Hoppas det inte betyder att det är kört, utan tvärt om. Typ att du är superfertil eller så
  • LillaMy3

Bara friserer mig lite på BIM-listan. Innser att beskrivningen av när jag hade äl belv lite kryptisk.

Hua nu är det snart min BIM på tur... Bara en innan. Med Två Små. Hur går det för dig? Håller tummarna!!

BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. .)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    4 okt - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011

• sofy
    FruW skrev 2010-09-27 18:56:52 följande:
    Sofy - det kändes bra på besöket hos läkaren i fredags, tack för att du frågar! =) Nu är proverna tagna, så bara att vänta in resultatet, 4-6 veckor innan läkaren får svar på kromosomtesterna... Där efter vet vi mer..
    va bra! :) gjorde han ngn mer undersökning? var han trevlig? tell me! ja, lång väntan men de e värt de. tror inte de är någe fel på er alls, utan de bara är så.. som för oss! nu är de 4e gången gillt ;) v 11 på ons! o bebis rullade runt o viftade me armar o ben i fredas på VUL, va inne på sjukan för mitt illamående nämligen. fick inte behålla nånting o gick ner 4 kg, men fick mediciner så nu e de ok :)

tänker på dig o blåser maassa HCG åt ditt håll ;) vill se dig i andra tråden snart! :D

kramar!
  • FruW

LillaMy - nej ingen äggledarspolning, utan sprutade in koksaltlösning i livmodern för att kolla hur den såg ut inuti (antar jag!?) genom en tunn  kateter via livmoderhalsen, så kanske därför jag blöder, men tycker det är lite konstigt att det kommer så pass mkt idag, har ju ändå gått några dagar! nu när jag var på toa var det mer färskt blod, tidigare har det varit brunare.. jaja, bara vänta o se, men tror inte det är så stor chans den här gången faktiskt..

Sofy - tack vännen! =) Jag tycker han var bra, det vi än så länge sett, lugnt, vänlig, pratsam, tog sig tid, tog över 1,5 h..! Han pratade massor, både om sin forskning och om mf, stress, oro mm, gjorde en gynundersökning (se ovan) sen fick vi en remiss för provtagning. Kromosomtest på mig o sambon, samt 17 rör blod från mig! Sköldkörtelvärden, vitaminhalter, salthalter, trombocyter, koagulationsvärden... kommer inte ihåg allt!

Jag vill också till den andra tråden!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack för kisset vännen! Flört Haha! Skönt att den lill' mår bra, v 11 säger du, helt otroligt!! Så glad för din skull! Har illamåendet gett med sig?

• pixerpie
    Pancakes skrev 2010-09-27 10:43:04 följande:
    Japp, skulle också haft BF i oktober. Nu blir det i juni istället om allt går vägen. Hoppas hoppas att du plussar nu!!!

Som sagt, man behöver inte ha en massa symtom innan BIM. Jag har inte haft det varken nu eller förra gången jag plussade. Enligt läkaren jag pratade med idag är det många som inte får det och de som får det är det vanligare att man börjar må illa i vecka 8 typ.
    Tack för omtanken! Nu utbildning några dagar-  lite annat att tänka på- få se till helgen... Hoppas, hoppas jue...
    Hoppas du får en massa "jobbiga" symptom snart och att det går bra på vul!
    KRAM!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3