• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sofy
    FruW skrev 2010-09-27 21:16:39 följande:

LillaMy - nej ingen äggledarspolning, utan sprutade in koksaltlösning i livmodern för att kolla hur den såg ut inuti (antar jag!?) genom en tunn  kateter via livmoderhalsen, så kanske därför jag blöder, men tycker det är lite konstigt att det kommer så pass mkt idag, har ju ändå gått några dagar! nu när jag var på toa var det mer färskt blod, tidigare har det varit brunare.. jaja, bara vänta o se, men tror inte det är så stor chans den här gången faktiskt..

Sofy - tack vännen! =) Jag tycker han var bra, det vi än så länge sett, lugnt, vänlig, pratsam, tog sig tid, tog över 1,5 h..! Han pratade massor, både om sin forskning och om mf, stress, oro mm, gjorde en gynundersökning (se ovan) sen fick vi en remiss för provtagning. Kromosomtest på mig o sambon, samt 17 rör blod från mig! Sköldkörtelvärden, vitaminhalter, salthalter, trombocyter, koagulationsvärden... kommer inte ihåg allt!

Jag vill också till den andra tråden!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack för kisset vännen! Flört Haha! Skönt att den lill' mår bra, v 11 säger du, helt otroligt!! Så glad för din skull! Har illamåendet gett med sig?

Ååååh va skönt att han e så noggrann! Jag tog "bara" 15 rör blod, haha ;) Men skönt o få svar på allt de där sen! Va heter läkaren, e han "känd?" Dom andra provsvaren får ni tidigare än kromosom väl? Dom tar ju längst tid..

Haha ja varsågod ;) Jag har så de räcker o blir över av de haha! Jaa, sjukt va tiden går! Taack! Nja, nu kräks ja bara 1-2 ggr om dagen, innan va de heela tiden, o allt. Vätska + mat.. Suck! ;D Men man ska väl inte klaga..
  • MCT79

godkvällar tjejer.. jag har samma ilningar över äggstockarna denna månad som förra när jag plussade... gissa om man hoppas nu... en vecka till bim dock!

• sofy
    MCT79 skrev 2010-09-27 22:42:35 följande:
    godkvällar tjejer.. jag har samma ilningar över äggstockarna denna månad som förra när jag plussade... gissa om man hoppas nu... en vecka till bim dock!
    HOPPAS för din skull vännen!! åh! :D
  • Pancakes

Hej på er!

MCT79, låter lovande!!!! Snart plussar du igen ska du se! Ni har ju kört järnet ju så det har säkert tagit sig :)

Mimmi, håller tummarna för att det tig sig under din ÄL. Om du hade fullt på ÄL-testerna så borde du ju haft ÄL? Jag har inte heller haft typiska ÄL flytningar varje gång. Det har varit lite olika.

Sofy, jag vill också kräkas!!! :) Nääe, förstår att det är skitjobbigt men blir lite småavis ändå. Skulle så gärna vilja känna mig gravid..

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-09-27 22:42:35 följande:
    tjohooo det låter ju kanon :D hopppas hoppas
    Längtan efter liten är stor
  • MelikaH

Hej alla! 

Jag blir så glad för er, att höra att så många har blivit gravida efter MF/MA gör att jag vill kämpa på nytt nu efter mitt MA Glad 

När fick ni börja bebisverkstaden igen efter MF/MA?

Grattis till er alla som fått Plus 

• MCT79

Hej Melika! Vi väntade inget alls efter vårt (tidiga) mf förra månaden utan körde igång så snart jag slutat blöda... bim på måndag...

• Pancakes

Jag tror man kan köra igång direkt. Vissa säger ju till och med att det är lättare för att kroppen "är inställd på att bli gravid igen". Läkarna säger ju ofta att man ska vänta men jag vet inte.. Vi försökte inte jätteaktivt men undvek inte sex heller.

MCT, jag tror på dig! Hoppas så att du plussar igen nästa vecka!!!

• MCT79

Jag hoppas också! Har börjat få ömma bröst nu... mest på utsidan och ner på undersidan.... bara vänta.. men det är snart dags att testa, hoppas på plus då!!

• rontgensyrran
    MelikaH skrev 2010-09-28 13:24:40 följande:
    Hej alla! 

Jag blir så glad för er, att höra att så många har blivit gravida efter MF/MA gör att jag vill kämpa på nytt nu efter mitt MA Glad 

När fick ni börja bebisverkstaden igen efter MF/MA?

Grattis till er alla som fått Plus 
    Det beror nog lite på hur du har blivit behandlad. Jag belv skrapad och läkarna där rekommenderade mig att vänta en mens. Vilket jag också gjorde. Just vid skrapning så är det ju som det låter. Och jag ville inte riskera att få ännu ett ma/mf.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3