• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LillaMy3

Jag skulle inte leta symptom... Men är dålig på att inte göra det. Fick ju lite molvärk ut mot äggstockarna/i magen precis innan helge. Har haft det lite till och från men nu mest från igen. Inga speciellt ömma bröst heller.

BIM på fredag. Skall försöka att inte testa innan dess.

Blir lite deppig när jag känner efter hela tiden, men samtidigt försöker att inte hoppas. Tolkar ju både frånvaro och närvaro av symptom som tecken

Nej nu skall jag distrahere mig med ett avsnitt av House!

• MCT79

Om jag räknar missfallets första dag som dag 1 så kom min äl på dag 22. Å den stegringen kom verkligen från en dag till en annan, ingen långsam alls som deet brukar. Så testa på!

• Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-28 21:15:39 följande:
    Jag skulle inte leta symptom... Men är dålig på att inte göra det. Fick ju lite molvärk ut mot äggstockarna/i magen precis innan helge. Har haft det lite till och från men nu mest från igen. Inga speciellt ömma bröst heller.

BIM på fredag. Skall försöka att inte testa innan dess.

Blir lite deppig när jag känner efter hela tiden, men samtidigt försöker att inte hoppas. Tolkar ju både frånvaro och närvaro av symptom som tecken

Nej nu skall jag distrahere mig med ett avsnitt av House!
    Jag har också alltid försökt känna efter och inbillat mig en massa från och till. Men sanningen är att det inte är så stor skillnad de två gånger jag plussat jämfört med de gånger jag varit skengravid. Känner varken mer eller mindre innan BIM. Så avsaknad av symtom behöver inte betyda nåt!
  • MelikaH
    rontgensyrran skrev 2010-09-28 15:09:49 följande:
    Det beror nog lite på hur du har blivit behandlad. Jag belv skrapad och läkarna där rekommenderade mig att vänta en mens. Vilket jag också gjorde. Just vid skrapning så är det ju som det låter. Och jag ville inte riskera att få ännu ett ma/mf.
    Jag har också gjort en skrapning en gång innan, då sa de likadant till mig som de sa till dig.
    Men mitt MA skötte min kropp själv, fick ingen ¨hjälp¨ med det.
    Frågade inte läkaren riktigt så men han sa att ni kan sätta igång direkt. 
    Som jag har skrivit tidigare så hade jag en tunn hinna kvar, men jag har slutat att blöda sedan ett par dagar nu så jag tror att även hinnan är borta nu då jag fick en liten röd klump.
    Alltså blöder jag inte mer och vill gärna börja om igen men min syster som fick MF sa att hon väntade på att hennes ¨riktiga¨ mens tog slut, ÄL efter det försökte dem.
    Hon fick sin fjärde pojke i förgår Glad 

Vill så gärna komma igång igen, mår ganska så bra nu. 
  • Pancakes

MelikaH, om du fick ut en klump och det slutat blöda är det nog klart nu. Kör på ni om du mår bra och det känns rätt. Vill inte kroppen så vill den inte. Jag hade lite oregelbunden och konstig mens i början och plussade inte förrän efter ett par månader när allt var regelbundet igen så kroppen var väl inte redo antar jag.

• MelikaH

Hur länge efter MF/MA blödde ni?
    Jag blödde ca.10 dagar om jag minns rätt.

Låter det lite eller? 

• Pancakes
    MelikaH skrev 2010-09-29 08:31:13 följande:

Låter det lite eller? 
    Jag blödde bara nån vecka lite drygt. Blödde ut mycket av mig själv först och sen fick jag Cytotec för att få ut resten och sen slutade blödningen helt.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-29 08:15:57 följande:
    Jag har också alltid försökt känna efter och inbillat mig en massa från och till. Men sanningen är att det inte är så stor skillnad de två gånger jag plussat jämfört med de gånger jag varit skengravid. Känner varken mer eller mindre innan BIM. Så avsaknad av symtom behöver inte betyda nåt
    Vi får se fram åt helgen vad som händer Men det är frustrerande att inte veta.... Men skall vara tapper och inte slösa massa test i onödan utan se vad som händer nu på fredag.
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-29 09:16:39 följande:
    Vi får se fram åt helgen vad som händer Men det är frustrerande att inte veta.... Men skall vara tapper och inte slösa massa test i onödan utan se vad som händer nu på fredag.
    Åh, jag vet hur det känns....man vill bara veta NU! Ja, testa på fredag. Förhoppningsvis kan ni fira och skåla i alkoholfritt på fredag kväll Flört
  • MCT79
    MelikaH skrev 2010-09-29 08:31:13 följande:

Låter det lite eller? 
    Vid mitt utomkvedes blödde jag 10 veckor.. (men det var komplicerat...) och förra månaden blödde jag 7 dagar... så ett par dagar längre än vad en normal mens är för mig..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3