• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • annaj84

VA fan. Jag tror jag kommer ha ÄL vilken dag som helst och min sambo har gått och blivit sjuk!!! Dålig tajming. Tror ni att spermierna påverkas av att han har åkt på förkylning? Han har inte feber.

• MCT79
    annaj84 skrev 2010-09-28 16:33:50 följande:
    VA fan. Jag tror jag kommer ha ÄL vilken dag som helst och min sambo har gått och blivit sjuk!!! Dålig tajming. Tror ni att spermierna påverkas av att han har åkt på förkylning? Han har inte feber.
    Spermierna mår nog finfint, frågan är väl hur du ska få sexet?Cool
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-28 16:35:17 följande:
    Du får väl göra hela jobbet själv helt enkelt och ge honom en kopp te sen som belöning :)
  • FruW

Sofy - jag vet inte om han är "känd" - Lennart Blomqvist heter han iaf, och jobbar på SÄS i Borås..

Tjejer - hade ju gynundersökning i fredags, då de bland annat förde upp en tunn slang genom livmoderhalsen och sprutade in koksaltlösning i livmodern. Sedan dess har jag blött lite då o då, i går fick jag använda trosskydd och i dag fick jag använda en binda! "Blodet" är mörkrött - rödbrunt och vattningt, ej "blodigt", jag har inte ont.. Fick fullt utslag på ÄL-testerna i går och blöder lite ibland då, men inte alls så här.. Blir lite orolig över detta! Vad tror ni? Kan det vara pga gynundersökningen med tillhörande tester? Känns lite konstigt att det ska komma så långt i efterhand! Har iofs insett att jag har en lättblödande livmodertapp, men ändå.. Har gett upp barn-planerna för den här månaden, tror inte det finns en chans med äl, saltvatten och blod..

• annaj84
    MCT79 skrev 2010-09-28 16:35:17 följande:
    Haha han får så lov att bjuda till lite.
    Pancakes skrev 2010-09-28 16:38:01 följande:
    Du får väl göra hela jobbet själv helt enkelt och ge honom en kopp te sen som belöning :)
    Det blir nog som du säger att jag får göra hela jobbet själv. Nyss blödde han näsblod (massor). Känns som det kommer bli en mycket trevlig stund

Nej vi får nog vänta till morgondagen och hoppas att han mår lite bättre och blöder lite mindre.
  • MCT79
    annaj84 skrev 2010-09-28 16:57:45 följande:
    Haha han får så lov att bjuda till lite.
    Pancakes skrev 2010-09-28 16:38:01 följande:
    Det blir nog som du säger att jag får göra hela jobbet själv. Nyss blödde han näsblod (massor). Känns som det kommer bli en mycket trevlig stund

Nej vi får nog vänta till morgondagen och hoppas att han mår lite bättre och blöder lite mindre.
    Hmm.. helga vilodagen eller så... kanske läge att vänta lite ja.. för bådas trevnad! =)
  • MCT79
    FruW skrev 2010-09-28 16:55:29 följande:
    Sofy - jag vet inte om han är "känd" - Lennart Blomqvist heter han iaf, och jobbar på SÄS i Borås..

Tjejer - hade ju gynundersökning i fredags, då de bland annat förde upp en tunn slang genom livmoderhalsen och sprutade in koksaltlösning i livmodern. Sedan dess har jag blött lite då o då, i går fick jag använda trosskydd och i dag fick jag använda en binda! "Blodet" är mörkrött - rödbrunt och vattningt, ej "blodigt", jag har inte ont.. Fick fullt utslag på ÄL-testerna i går och blöder lite ibland då, men inte alls så här.. Blir lite orolig över detta! Vad tror ni? Kan det vara pga gynundersökningen med tillhörande tester? Känns lite konstigt att det ska komma så långt i efterhand! Har iofs insett att jag har en lättblödande livmodertapp, men ändå.. Har gett upp barn-planerna för den här månaden, tror inte det finns en chans med äl, saltvatten och blod..
    Det låter ju som att det är vätska som kommer ut.. ägget tar ju ett par tre dar på sig att vandra genom äggledaren så ägget klarar sig nog... frågan är ju hur spermierna gillar det? Å hur trevligt det är att ha sex med såna flytningar?
    Sexa på om ni vill det, gör man det inte så lär man ju garanterat inte bli gravid.. =)
  • FruW

MCT - vi har myst lite i helgen (innan blödningarna kom), men nu vet jag inte riktigt om jag känner för det.. Sambon backar nog iofs inte, hehe! Tror du det kan finnas en ökad infektionsrisk? Men det är ju som du säger, inget mys - ingen chans för bebis! 

• MCT79
    FruW skrev 2010-09-28 18:13:11 följande:
    MCT - vi har myst lite i helgen (innan blödningarna kom), men nu vet jag inte riktigt om jag känner för det.. Sambon backar nog iofs inte, hehe! Tror du det kan finnas en ökad infektionsrisk? Men det är ju som du säger, inget mys - ingen chans för bebis! 
    Vet inte.. de sa inget när du varit där? Borde ju inte vara det... samma sak som att ha sex vid mens kan man tycka... men bäst är nog att rådgöra med stället där du gjrode undersökningen?
  • Pilgrimmen

Hejsan tjejjor!
    Ledsen om jag är så grymt oaktiv i tråden just nu men jag har känt mig lite depp. Och nu inväntar jag världens segaste ägglossning..Inga ältecken så långt ögat kan nå. Nja jo kanske lite lite ömmare bröst men ältesten är negativa så det är nog bara tillfälligt. Deppigt till tusen är det iaf att den inte kommer som den ska. Hur länge har ni fått vänta på ägglossningen efter mf? Nu är det 17 dagarsen mfet. Fatta va tiden går fort ändå..hmm

Jag har aldrig blivit gravid direkt efter mf, utan jag har fått vänta in iaf en mens. Men då har jag trott att vi kanske missat ägglossningen för den kanske flyttar på sig. Men nu verkar den ju inte vilja komma. Är det vanligt att äl uteblir?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3