• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter fjärde barnet

Hej! Tänkte hoppas in här...

Jag har tre underabara barn men vill ha en till :D
    Fick missfall strax innan jag vart gravid med första och tredje barnet och även nu för ca. två månader sist :( Sååå tråkigt. Och det värsta nu sist vart att jag/vi (min man och jag har alla tre barn tillsammans) vart ledsna nu efter sista missfallet och då får man höra kommerntarer som "jaa, jaa men du har ju tre." " varför e ni ledsan över det, ni har ju barn" att folk inte förstår attdet kvittar om man har barn sen tidigare eller inte så blir man väldigt ledsen om man får missfall när man såååå längtar efter barnet!!! Självklart förstår jag att om man inte har några barn alls kan det kännas att det är mycket jobbigare för man vill ju åtminståne ha ett barn!!! och vi har ju tre...

Värst va jag gnällt här... jag som brukar va så positiv annars heheh måste va det att jag fick BIM idag, fyra dagar försent :( Han göra 11 graviditets tester.... snacka om att vara testoman ;) Känns nästan knäppt att kissa utan att testa nu heheh får väl beställa ÄL- tester nu istället då :D

Vi har försökt bara ca 3 månader med fjärde barnet och blev gravid på första försöket men slutade i missfall som vanligt för mig börjar det kännas som...

Nu håller vi tummarna!!!

Kram o gonatt!

• Pilgrimmen

God morgon!!
    Börjar det närma sig äl nu sugar eller? Testar du med stickor? Åh nu ska även ni bli gravida och få behålla..

Åh jag vart skiträdd imorse. Jag steg upp som vanligt och tog ett test. Mitt sista cb plus och det blev verkligen jätte jjätte svagt. Inte så att det gick att missa men ändå väldigt svagt. Då tappade jag allt hopp..faaan! Men så tog jag en sticka i samma urin och det blev som igår. Kände mig lite lugnare då, MEN VART ÄR MITT JÄTTE STARKA PLUS??

Och är det någon här som får svagare på morgonurin än på dagsurin när man hållt sig 4 timmar? Hah det får jag. Faaan sluta nojja nu pilgrimmen!

Hur fasiken kan man säga att cb är bäst??? Förvånad

• sugarrush

Pilgrimmen: Det är ju väldigt tydligt på din sticka att ditt hormon ökar. För några dagar sedan var det ju jättesvagt - nu är det starkt, brett och rosa! Superfint!
    Jag har själv upptäckt att clearblues streck blir mer svaga, tunna och otydliga efter ungefär en kvart. Ca 10 min efter testandet är ofta strecket som starkast, sedan går det ner, så om du tog kortet efter en stund kan det vara att det gått för lång stund efter kissandet. Sedan så tycker jag att cb är mycket mindre känsliga än stickorna, först flera dagar efter BIM har jag fått starka plus på det testet. När jag haft tydliga streck på stickan har cb knappt visat något alls. Så jag tror inte du behöver oroa dig, skit i cb och njut av det andra testet som ser så superduperfint ut!

Jag har faktiskt ingen aning om ifall det är ÄL på g här, men jag hoppas att så är fallet. Ska testa med sticka i eftermiddag igen för att kolla. Igår blev det ett riktigt starkt streck, starkare än det någonsin var den månaden jag blev gravid senast.... och det låter ju lovande. (Och hihi, vi sexade TVÅ gånger igår. Härligt!  )

• sugarrush

Pilgrimmen: Ditt måndagstest är ju MYCKET starkare än lördagstestet ser jag nu! Härligt tjejen!

• Pancakes

Instämmer med Sugarrush! Du ÄR gravid Pilgrimmen! Jag var också helt testnojig i början men la sedan av helt för man blir galen när man ska tolka. Jag har inte tagit ett test på flera veckor och tänker inte göra det heller. Onödig stress!

Kul att det är många ÄL på gång! Heja heja!

• Pancakes
    FruW skrev 2010-10-17 19:39:36 följande:
    Sugar - skumt med testerna! Bra att du fått helt neg på gravtesten iaf! =) Hur är det med äl-flytningar, ngra känningar?? Har du testat att tempa? Jag provade i en och en halv månad, men fick ju mina konstiga blödningar efter läkarundersökningen, så blev inte klok alls på min tempkurva, o så lovade jag ju både sambon o läkaren att sluta med äl-tester, så det fick inbegripa även tempningarna, tyvärr.. Flört Så nu har kontrollfreaket ingen koll alls,, får se hur det går!

Pilgrimmen, jag säger som längtan, veckan när hjärtat ska börja slå är kritisk.. Så tror det är vanligare med tidigare mf än senare (närmare v 12) Önskar dig all lycka till iaf!
    Jag är i vecka 8 nu (7+4) så det är väl en väldigt kritisk period just nu då. Läskigt... UL på fredag så då får jag "domen".

Ja, sluta med ÄL-testerna om det inte passar dig/er. Det funkar kanon för vissa men är bara stressande för andra. Jag blev jättestressad av dem och den månad jag plussade hade jag bestämt mig för att sluta med dem faktiskt.
  • Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-18 08:56:53 följande:
    Pilgrimmen: Det är ju väldigt tydligt på din sticka att ditt hormon ökar. För några dagar sedan var det ju jättesvagt - nu är det starkt, brett och rosa! Superfint!
    Jag har själv upptäckt att clearblues streck blir mer svaga, tunna och otydliga efter ungefär en kvart. Ca 10 min efter testandet är ofta strecket som starkast, sedan går det ner, så om du tog kortet efter en stund kan det vara att det gått för lång stund efter kissandet. Sedan så tycker jag att cb är mycket mindre känsliga än stickorna, först flera dagar efter BIM har jag fått starka plus på det testet. När jag haft tydliga streck på stickan har cb knappt visat något alls. Så jag tror inte du behöver oroa dig, skit i cb och njut av det andra testet som ser så superduperfint ut!

Jag har faktiskt ingen aning om ifall det är ÄL på g här, men jag hoppas att så är fallet. Ska testa med sticka i eftermiddag igen för att kolla. Igår blev det ett riktigt starkt streck, starkare än det någonsin var den månaden jag blev gravid senast.... och det låter ju lovande. (Och hihi, vi sexade TVÅ gånger igår. Härligt!  )
    Åh gulliga du! Solig
    Ja jag får skita i cb, haha. Och njuta av den fina stickan istället. Och ja visst har det ökat så fint. Och det kommer bara mer och mer symptom. Imorgon är det äntligen BIM. Då känns det lite mer som att graviditeten satt igång, haha! Hmm ja efter en stund så bleknade cb testet och blev till bara ett smalt streck typ men inom tiden var det svagt och brett. Haha ja hejja testlagret

Åh men gud va roligt! faan va bra. Kan säga att min ägglossning har aldrig varit så stark som den var denna gången faktiskt. Vet inte om det har med mfet att göra eller om det var en tillfällighet. Haha. Och mitt positiva ältest hade aldrig heller varit så starkt. Och du såg ju hur det gått för mig Jag tror absolut att det kommer bli bebis för er denna månad. Känns faktiskt så..Och 2 gånger dessutom, bättre kunde ni inte presterat, hihi
  • Muffe80

Hoppas det är ok att jag hoppar in här och skriver till er

Grattis till plus, och kul med kommande äl... spännande tider

Tyckte nyss du plussade Pancakes, tiden går snabbt!!!

Lycka till alla!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-10-18 09:11:01 följande:
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här och skriver till er

Grattis till plus, och kul med kommande äl... spännande tider

Tyckte nyss du plussade Pancakes, tiden går snabbt!!!

Lycka till alla!
    Kul att se dig Muffe, hoppas allt går bra med lilla magen! kram på dig!
  • Pilgrimmen

Haha ja jag får nog sluta testa och inse att jag faktiskt är gravid. För som ni säger man oroar sig säkert bara i onödan

Ja testerna har allt blivit mycket starkare nu än va dom var innan och det gör mig glad. Men så kom detta cb test och tryckte ner min säkerhet. hahahahaha

Åh gud va härligt pancakes =) Det kommer gå jätte bra och du ska se att bebisens hjärta redan börjat slå
    Får man fråga hur du fick ett vul så tidigt? Jag vill också men dom är väldigt hårda här med sånt...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3