• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten

pilgrimmen.. tjohoo grattis vännen igen :D

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

måste bara fvå säga hur duuuktig jag varit idag. Har stor städat heeela bilen invändigt och igår utvändigt.. kan säga att det händer 1 gång om året. KNAPPT! så när det väl händer blir jag ju så stolt över mig själv :)

• Pilgrimmen
    Längtan efter liten skrev 2010-10-17 15:45:36 följande:
    måste bara fvå säga hur duuuktig jag varit idag. Har stor städat heeela bilen invändigt och igår utvändigt.. kan säga att det händer 1 gång om året. KNAPPT! så när det väl händer blir jag ju så stolt över mig själv :)
    Haha duttia tjejjen juu! Det är iaf väldigt skönt när bilen är ren och fin =)

Tänkte bara höra med er tjejjer...Fan att man aldrig ska sluta nojja. Men är det vanligare att få mf i typ vecka 5 än mellan 8-12? Nu har jag börjat oroa mig för att det ska komma senare istället, va faaan! Jag borde ju egentligen njuta, fast det gör jag ju också men efter flera mf får man ju nojja lite!
  • Längtan efter liten
    Pilgrimmen skrev 2010-10-17 19:20:42 följande:
    Haha duttia tjejjen juu! Det är iaf väldigt skönt när bilen är ren och fin =)

Tänkte bara höra med er tjejjer...Fan att man aldrig ska sluta nojja. Men är det vanligare att få mf i typ vecka 5 än mellan 8-12? Nu har jag börjat oroa mig för att det ska komma senare istället, va faaan! Jag borde ju egentligen njuta, fast det gör jag ju också men efter flera mf får man ju nojja lite!
    haha ja jag veeet !

detta är bara vad jag har hört, inget jag är 100 på. men de sägs att vecka 7 ska vara den känsligaste veckan då hjärtat börjar slå och det är många känsliga saker som ska utvecklas...
    MEN du ska inte oroa dig... Du kommer klara det här galant.
    jag vet hur det är att nojja efter en massa missfall och det är fullt normalt. men oroa inte dig allt för mycket i önödan,d et mår varken du eller bebisen bra utav.
  • FruW

Sugar - skumt med testerna! Bra att du fått helt neg på gravtesten iaf! =) Hur är det med äl-flytningar, ngra känningar?? Har du testat att tempa? Jag provade i en och en halv månad, men fick ju mina konstiga blödningar efter läkarundersökningen, så blev inte klok alls på min tempkurva, o så lovade jag ju både sambon o läkaren att sluta med äl-tester, så det fick inbegripa även tempningarna, tyvärr.. Flört Så nu har kontrollfreaket ingen koll alls,, får se hur det går!

Pilgrimmen, jag säger som längtan, veckan när hjärtat ska börja slå är kritisk.. Så tror det är vanligare med tidigare mf än senare (närmare v 12) Önskar dig all lycka till iaf!

• Pilgrimmen

Haha aj då, det gjorde mig inte alls lugnare...Åh hoppas bebis lilla hjärta orkar sätta igång. Åh, man ska ju som sagt njuta, inte oroa sig igenom den första, andra och tredje delen...!

• LillaMy3
    sugarrush skrev 2010-10-17 15:39:43 följande:
    Åh vilka underbart fina test här i tråden. Man blir ju alldeles varm och glad i hjärtat för er skull.
    Hoppas man får joina er snart!

Här är testen lite mysko:
    I onsdags fick jag ett positivt äl-test men ett negativt gravtest. Sen kände jag äl-värk på torsdagen och jag var säker på att det var äl på g. I fredags var både gravtest och äl-test helt supernegativa så jag antog att äl var passerad.
    Men så idag får jag supernegativt gravtest men positivt på äl-testet igen! Konstigt! Någon smart som kan gissa sig till vad det betyder?

Min teori är att det kanske var pyttelite hcg kvar i kroppen i onsdags (och det var det som visade sig på äl-testet.) Och att ÄL är på gång nu istället. Men varför kände jag då äl-värk i torsdags...?
    Jaja, vi har sexat på både i torsdags och idag så det borde väl funka i vilket fall. Och nu har päronen åkt hem från sitt besök så nu kan vi sexa massor...NAJS

Kram på er tjejer, hoppas ni har en härlig helg!
    Kroppen kan försöka ha äl flera gånger i en cykel, utan atthelt lyckas. Läste det på www.pernille.info tror jag. Stod under rubriken som handlar om tester.

Fast det förklarar ju inte äl-ontet. Om det inte var så att det bara var lite växtvärk bland äggblåsorna eller något annat? Luft i magen? Det kan ju ömma och knipa lite det också?
  • sugarrush

Pilgrimmen: Du ska se att det går bra. Visst är de första veckorna mest nervösa, innan man passerat då man hade missfall sist och då man vet hur pissigt det är att få missfall, det är ju superorättvist om man får vara med om det igen. Men jag tror på dig, det är verkligen er tur nu! Vi håller alla tummarna!

Mimmi: Nej, har inte märkt några flytningar, eller ja, inte mer än förra veckan iallafall. Tyckte det var endel innan helgen men jag brukar inte ha överdrivet mkt äl-flytningar annars så det käns inte riktigt tillförlitligt... ÅH VAD SVÅRT det är, man vill ju bara VETA! Haha, kontrollfreak, precis som du skriver...

• Mamaobabba

Hejhej..
    Uppdaterar BIM-listan med att ta bort mig själv.
    Hinner inte med att läsa allt ni skriver här inne, så jag känner mig bara lost som inte hinner vara så aktiv! Drömmer
    Lycka till alla!! Hoppas på många Plus!!

BIM OKTOBER

11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    28 okt - Sugarrush

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    7 nov  - Atti (5:e försöket efter ma juni-10)
    6-8 nov Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    8 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6-2011
    Pilgrimmen BF 29/6-2011

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3