• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 09:21:35 följande:
    Haha ja jag får nog sluta testa och inse att jag faktiskt är gravid. För som ni säger man oroar sig säkert bara i onödan

Ja testerna har allt blivit mycket starkare nu än va dom var innan och det gör mig glad. Men så kom detta cb test och tryckte ner min säkerhet. hahahahaha

Åh gud va härligt pancakes =) Det kommer gå jätte bra och du ska se att bebisens hjärta redan börjat slå
    Får man fråga hur du fick ett vul så tidigt? Jag vill också men dom är väldigt hårda här med sånt...
    Åh, de är jättehårda och jag fick inte alls komma på VUL egentligen. Men jag går privat och betalar 600 kr. De var jättesnälla och förstående där i alla fall. Men så betalar man en del för det också fast det är det värt.
  • Pilgrimmen
    Pancakes skrev 2010-10-18 09:27:17 följande:
    Åh, de är jättehårda och jag fick inte alls komma på VUL egentligen. Men jag går privat och betalar 600 kr. De var jättesnälla och förstående där i alla fall. Men så betalar man en del för det också fast det är det värt.
    Jasså, men va satan ska dom vara så snåla?? Dom måste väl förstå att man inte har orken eller lusten att behöva gå och oroa sig såå länge som tiill rul om man gått igenom mf m.m..Hmm
  • Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 09:36:44 följande:
    Jasså, men va satan ska dom vara så snåla?? Dom måste väl förstå att man inte har orken eller lusten att behöva gå och oroa sig såå länge som tiill rul om man gått igenom mf m.m..Hmm
    Ja, jag tycker också det är konstigt. Det verkar så olika också. En kompis till mig som går på samma barnmorskemottagning som jag har fått gå TVÅ gånger på tidiga VUL för att hon var lite osäker på när exakt mensen var. Men jag får inget trots att jag haft MA och gick omkring 5-6 veckor och inte visste nåt och kroppen stötte inte ut det. Min BM avrådde mig tom med från att gå privat och göra VUL för att "det ger ändå inga garantier och man ska helst undvika att göra UL om man kan".
  • sugarrush

Min BM vägrade ge mig VUL tidigt när jag var gravid sist, trots ett missfall två månader innan och trots att min graviditet inte kunde dateras. Idiot! Nu ska min kurator ringa dem nästa gång och KRÄVA tidigt VUL åt mig. Om jag inte får det kommer jag byta BM.
    Men utöver det kommer jag boka lite privata VUL på olika ställen. Jag vill ha VUL i vecka 6, vecka 8, vecka 10 och vecka 12.

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-18 09:44:02 följande:
    Min BM vägrade ge mig VUL tidigt när jag var gravid sist, trots ett missfall två månader innan och trots att min graviditet inte kunde dateras. Idiot! Nu ska min kurator ringa dem nästa gång och KRÄVA tidigt VUL åt mig. Om jag inte får det kommer jag byta BM.
    Men utöver det kommer jag boka lite privata VUL på olika ställen. Jag vill ha VUL i vecka 6, vecka 8, vecka 10 och vecka 12.
    Ja, det är värt pengarna. Att gå till vecka 18 och inte veta om man bär på nåt som lever eller inte känns helt otänkbart ju. Och att hon säger att det "är ändå inget man kan göra". Eh jo, det är det ju visst. Får man veta tidigt att den inte lever kan man ju se till att får bort allt fort så att man kan gå vidare och försöka igen. Det som störde mig så mycket sist var att jag "förlorade" 1,5 månad bara för att BM var envis och sa att "allt är sååååå normalt" fastän jag misstänkte att det inte var det.

Jag tycker mitt första är lite sent nu också engentligen. Ska gå på 8+1. Men ville inte gå för tidigt för jag ville inte riskera att hjärtat inte slår och så blir man nervös.
  • Pilgrimmen

Men gud så dåligt av dom. Det är ju inte så svårt att bara kika så att allt ser okej ut och att det lilla hjärtat börja picka..Åhhh!!

Men är det BM man tar upp det med, om man vill ha vul? Jag skulle velat ha ett i vecka 7 typ och kolla så hjärtat kommit igång. Då kan man ju lixom få njuta resten av grav..Haha

• Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 09:49:47 följande:
    Men gud så dåligt av dom. Det är ju inte så svårt att bara kika så att allt ser okej ut och att det lilla hjärtat börja picka..Åhhh!!

Men är det BM man tar upp det med, om man vill ha vul? Jag skulle velat ha ett i vecka 7 typ och kolla så hjärtat kommit igång. Då kan man ju lixom få njuta resten av grav..Haha
    Fråga BM om du kan få gå på remiss så du slipper betala. Annars boka privat. Bor du i Stockholm?
  • sugarrush
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 09:49:47 följande:

Ring runt till lite olika kliniker och kolla vad det kostar. Jag hittade en här i stan som tar 300 kr, och det var dit jag gick sist. Mitt VUL nämnde jag inte ens för min BM, hon var så jäkla negativ till VUL att jag sket i att ta diskussionen om att få remiss via henne.
    Pancakes skrev 2010-10-18 09:49:18 följande:
    Jag tycker mitt första är lite sent nu också engentligen. Ska gå på 8+1. Men ville inte gå för tidigt för jag ville inte riskera att hjärtat inte slår och så blir man nervös.
    Jag gick i 8+2 senaste graviditeten, och jag önskade då att jag gått tidigare, för fosret hade ju varit dött i flera veckor. Men jag ville faktiskt inte gå före vecka 7+0 för då hade det kunnat vara osäkert med hjärtslagen, precis som du skriver.
  • Pilgrimmen
    Pancakes skrev 2010-10-18 09:50:49 följande:
    Fråga BM om du kan få gå på remiss så du slipper betala. Annars boka privat. Bor du i Stockholm?
    Okej, då ska jag höra med henne sen när jag väl ringt dit. Haha. Näää jag bor i lilla Trollhättan så jag tror närmast privata ligger i göteborg. För jag tycker också det skulle vara värt att få komma och kolla tidigare..Ska först höra med bm och sen kanske kolla vidare =) Vad var det som gjorde att du misstänkte att det inte var som det skulle sist?
  • SoMa72

Sådär ja, idag kom den iaf... =(

BIM OKTOBER
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    28 okt - Sugarrush

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    7 nov  - Atti (5:e försöket efter ma juni-10)
    6-8 nov Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    8 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)
    1? nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10), vet inte hur jag ska räkna BIM eftersom jag var sen 4 dgr

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6-2011
    Pilgrimmen BF 29/6-2011

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3