• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LillaMy3
    SoMa72 skrev 2010-10-16 17:22:36 följande:

Är det vanligt att äl kan bli förskjuten? Jag har ju fått mens som en klocka i 4-5 mån, idag BIM+2 och nu har jag inte ens ont i brösten längre... Vad händer? Förvånad Kanske mensen tänker hoppa över helt den här månaden? Jag ligger iaf kvar på BIM 14 okt, tills mensen behagar komma. Hur ska jag sen räkna ut nästa BIM?

Men du har testat? Olika för olika folk, men lite stress eller oro kan lätt förflytta en äl mig vetligen. Inte lätt att räkna ut nästa BIM när du inte vet när äl kommer... Själv så har jag tämligen opålitlig äl, så jag brukar räkna ut BIM först när jag vet at jag haft äl.
  • SoMa72
    LillaMy3 skrev 2010-10-16 18:13:38 följande:
    Men du har testat? Olika för olika folk, men lite stress eller oro kan lätt förflytta en äl mig vetligen. Inte lätt att räkna ut nästa BIM när du inte vet när äl kommer... Själv så har jag tämligen opålitlig äl, så jag brukar räkna ut BIM först när jag vet at jag haft äl.
    Japp, testade på BIM, BIM+1 och idag på BIM+2, nu väntar jag tills måndag om inte mensen kommit... Fast om du menar om jag testat med äl-test så är svaret nej, det är stressande... =) Får väl börja göra det nästa månad, jag är kanske helt ute och cyklar, så då är det inte konstigt att det inte tar sig... =)
  • sugarrush

Grattis igen Pilgrimmen och annaj! Jättefina plus!

Usch så frustrerande SoMa, hoppas det ordnar sig snart så att du får ett plus (helst det förstås) eller mensen (så du kommer i fas). Jag tror du kan räkna från nästa mens din "vanliga" cykel-längd helt enkelt. Ibland är ju mensen sen utan anledning, även om det inte händer speciellt ofta.
    Hade inte du tagit rosenrot eller något sånt tillskott nu förresten?

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-16 22:37:00 följande:
    Grattis igen Pilgrimmen och annaj! Jättefina plus!

Usch så frustrerande SoMa, hoppas det ordnar sig snart så att du får ett plus (helst det förstås) eller mensen (så du kommer i fas). Jag tror du kan räkna från nästa mens din "vanliga" cykel-längd helt enkelt. Ibland är ju mensen sen utan anledning, även om det inte händer speciellt ofta.
    Hade inte du tagit rosenrot eller något sånt tillskott nu förresten?
    Jo, jag gjorde ju det den här månade fram till äl, men kunde den fördröja mensen? Var det inte MCT79 som ätit och det funkat som vanligt? Eller Pancakes eller nån annan... =)
  • Pilgrimmen
    BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    28 okt - Sugarrush

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    7 nov  - Atti (5:e försöket efter ma juni-10)
    6-8 nov Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    8 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6-2011
    Pilgrimmen BF 29/6-2011

NU TJEJJER! Nu har jag fått det bekräftat på det digitala testet. Gravid 1-2 Shit att det kunde gå såhär fort trodde jag inte! Är i ett totalt lyckorus just nu, hihi

Och föresten, NI ÄR HELT UNDERBARA! Bättre tråd har aldrig funnits <3
  • LillaMy3
    SoMa72 skrev 2010-10-16 21:22:41 följande:
    Japp, testade på BIM, BIM+1 och idag på BIM+2, nu väntar jag tills måndag om inte mensen kommit... Fast om du menar om jag testat med äl-test så är svaret nej, det är stressande... =) Får väl börja göra det nästa månad, jag är kanske helt ute och cyklar, så då är det inte konstigt att det inte tar sig... =)
    Tänkte på grav-testa ja... Hm. Jag tester äl-test, för även med Pergotime är min cykel inte helt regelbunden. Sen har jag upptäckt att äl och de värsta äl-känningarna inte kommer samtidigt alls.
    Som nu. I torsdags kändes det som att äggstockarna skulle ploppa ut ur ljumskarna på mig. Sen lugnade det ner sig. Men först idag fick jag pos på ältestet. Så äl ikväll eller under morgondagen om jag förstått min kropp rätt.

Kanske din äl var senare än vad du tror också?
  • LillaMy3

Hurra Pilgrimmen!!

Här vart det pos på äl-testet idag. Men känt att det varit på gång sen i torsdags ca. Så idag och i morgon (och igår) hoppas jag räcker. Stackars sambon jobbar sååååå mycket. Ser han knapt. Lite stressande att få till Bebis mitt i allt. Usch. Lite ledsen över det idag. Självklart skall han få jobba så han blir klar någon gång med det han gör, men samtidigt så känner jag mig lite ensam och stressad och rädd att vi missar äl
    Det verkar ju inte riktigt villja ta sig ens när vi träffar äl, så det gäller ju att träffa bra!! Tror jag har äl ca 12 timmar efter pos test. Brukar få mens på dagen 2 veckor efter pos äl-test och har inte fullt utslag med än en dag. Får oftast lite ökande äl-smärtor på kvällen efter at ha fått pos på morgonen. Hoppas det betyder att äl är efter 12 och inte 48 timmar...

• sugarrush

Åh vilka underbart fina test här i tråden. Man blir ju alldeles varm och glad i hjärtat för er skull.
    Hoppas man får joina er snart!

Här är testen lite mysko:
    I onsdags fick jag ett positivt äl-test men ett negativt gravtest. Sen kände jag äl-värk på torsdagen och jag var säker på att det var äl på g. I fredags var både gravtest och äl-test helt supernegativa så jag antog att äl var passerad.
    Men så idag får jag supernegativt gravtest men positivt på äl-testet igen! Konstigt! Någon smart som kan gissa sig till vad det betyder?

Min teori är att det kanske var pyttelite hcg kvar i kroppen i onsdags (och det var det som visade sig på äl-testet.) Och att ÄL är på gång nu istället. Men varför kände jag då äl-värk i torsdags...?
    Jaja, vi har sexat på både i torsdags och idag så det borde väl funka i vilket fall. Och nu har päronen åkt hem från sitt besök så nu kan vi sexa massor...NAJS

Kram på er tjejer, hoppas ni har en härlig helg!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3