pixerpie skrev 2010-11-19 10:02:13 följande:
Läkaren tyckte jag skulle vara ärlig om någon frågade om fler barn, bara säga " Ja, det är vårt, problem just nu". Får väl se om jag gör så...
Alicia, för ett år sedan gjorde jag vul, progesteron test (är det samma som gulkroppshormon) samt mannen lämnade prov. I somras gjorde jag ämnensomstattningsprov och saltnivå prov hos en annan läkare och sen i höstas progesteron och prolaktin samt vul hos en tredje... Igår var jag tillbaka på landstinget och ska få göra prolaktin, progesteron och något mer...
Alla säger samma sak- HA TÅLAMOD!!! Men jag tror det är något hormonellt!! Så nästa vecka ska vi träffa ännu en läkare och se om vi inte kan få hjälp med assisterad befruktning- jag pallaer inte längre att ALLA runt omkring blir gravida!!! Och får barn efter barn... 2,5 års väntan har gjort mig "lätt" labil!!!
KRAM!!
Gaaah, vad skönt det vore att svara så på barnfrågan! Liksom klistra igen truten på dem! *riktigt myser av känslan*. Sen tänker jag ett steg längre och känner att det har de inte alls med att göra. Jag behöver inte blotta ett relativt privat problem bara för att somliga inte kan låta bli att lägga näsan i blöt.
Jag förstår att du har det ap-jobbigt! Och har definitivt inga råd att ge hur du ska göra för att bli gravid. Har du varit på en riktigt fertilitetsklinik eller bara hos "vanliga" gyn?
Annars tror jag att man måste, bara MÅSTE försöka hitta ett sätt att leva i bebisverkstan utan att den tar kål på en!
En slags blir-det-så-blir-det-attityd och ändå leva i nuet. Men MY GOD, vad det är svårt!! I Know!!
Alicia