• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

SoMa, nu har jag typ finkammat hela FL om bruna flytningar vid BIM i samband med plusset, och det verkar som om det går bra för de allra flesta. Mina flytningar har tilltagit lite under dagen så jag känner mig  lite orolig. Ska försöka hålla mig positiv...

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 12:58:44 följande:
    SoMa, nu har jag typ finkammat hela FL om bruna flytningar vid BIM i samband med plusset, och det verkar som om det går bra för de allra flesta. Mina flytningar har tilltagit lite under dagen så jag känner mig  lite orolig. Ska försöka hålla mig positiv...
    Båda mina kusinbarn har blödit vid sina grav, den ene bebben är född nu i sep, den andra kommer i feb... Men jag tror ändå inte att jag har turen att vara i samma sits.

Det är ingen fara för dig, det känner jag på mig! {#emotions_dlg.flower}
  • Alicia 72

Men Sugar vad kul!!! GRATTIS!!
    Sablans bruna flytningar så att man inte kan glädjas fullt ut! Men som du sa - det verkar gå bra för de flesta, eller hur?!
    Har du någon gyn att kontakta kanske du ska ringa och se om du kan få progestoron?

Alicia

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 13:06:54 följande:
    Men Sugar vad kul!!! GRATTIS!!
    Sablans bruna flytningar så att man inte kan glädjas fullt ut! Men som du sa - det verkar gå bra för de flesta, eller hur?!
    Har du någon gyn att kontakta kanske du ska ringa och se om du kan få progestoron?

Alicia
    Borde jag det? Alltså, tror du att det kan vara till hjälp? Jag har ju "bara" haft två missfall så jag vet inte om de vill hjälpa mig...
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:17:02 följande:
    Borde jag det? Alltså, tror du att det kan vara till hjälp? Jag har ju "bara" haft två missfall så jag vet inte om de vill hjälpa mig...
    Vad jag förstått kan progestoron aldrig skada. Dock vet jag inte hur pass givmilda de är med att skriva ut dem. Jag ska i alla fall undersöka mina möjligheter för det på gynbesöket den 10 december.

Tänkte om du hade en bra gyn som redan känner till din bakgrund så kanske det kan vara värt ett samtal och fråga vad de tror.

Alicia
  • Muffe80

Hoppar in och säger grattis till plussen

Tänkte flika in en sak om progesteron som ni snckar om. Har ett svagt minne om att ngn, kanske Havsklippan eller färnevik i vår granntråd var oroliga för just prog. som de tagit, eftersom det skulle kunna skada pojkfoster...

Inte helt säker på denna info, men googla gärna på det

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m41368645.html

• sugarrush

Vet inte om de måste göra ngn särskild undersökning för att se att man behöver progesteron... har ingen aning! Funderar starkt på att gå till hälsokosten och se om det finns där som kräm, finns ju på internet iallafall i krämform. Jag började dock med 1/4 tablett albyl minor imorse. Får se om det kan göra någon skillnad.
    Men fan vad nervös man är nurå.

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-11-19 13:27:02 följande:
    Hoppar in och säger grattis till plussen

Tänkte flika in en sak om progesteron som ni snckar om. Har ett svagt minne om att ngn, kanske Havsklippan eller färnevik i vår granntråd var oroliga för just prog. som de tagit, eftersom det skulle kunna skada pojkfoster...

Inte helt säker på denna info, men googla gärna på det

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m41368645.html
    Har aldrig hört det förr.... Låter konstigt, isåfall skulle de väl inte skriva ut det läkemedlet...
    Tack för gratulationerna.. du hade förstås anat det redan innan, du med ditt mediala förmåga
    Nu gäller det bara att de bruna flytningarna försvinner!
    KRAM!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:27:06 följande:
    Vet inte om de måste göra ngn särskild undersökning för att se att man behöver progesteron... har ingen aning! Funderar starkt på att gå till hälsokosten och se om det finns där som kräm, finns ju på internet iallafall i krämform. Jag började dock med 1/4 tablett albyl minor imorse. Får se om det kan göra någon skillnad.
    Men fan vad nervös man är nurå.
    Välkommen in i nervösa familjen! Flört Ingen fara, det kommer att gå så bra ska du se!

Men apropå progesteron så tycker jag mig ha läst att det ökar risken för mf??? Hoppas det inte stämmer...
  • Muffe80

Man kan nog hitta all möjlig info på nätet, det man vill hitta, hittar man.. ungefär Har även läst att albyl inte är bra, för det innehåller acetylin....syran.... som ju man inte ska äta som gravid! Men om man tar i små doser kanske det är ok?! Svårt det där!

Önskar er alla tjejer lycka till och hoppas att jag snart ser er i andra tråden Dåligt med nykompligar där nu!!

Ja, sugar... klart jag anade att du skulle plussa, känner det på mig, du får inte halka för långt efter mig ju

Hoppas era bruna flytningar försvinner!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3