• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-21 22:26:06 följande:
    Nej, vad dum jag är! Klart det inte var.
    Men, när ägget vandrar till livmodern ligger den ju inbäddad i något, och jag tror mig ha läst att den bollen är typ 1-2 cm stor då. Undrar vad man kallar det paketet. (Men det borde väl inte sett likadant ut som det som kom ut vid ett missfall i v.8..? Skumt!)
    Det var iallafall ett tydligt ovalt ägg med två små små ådror på idag, och ägget var ca 2 cm stort. Men nu fattar jag inte riktigt vad det var för något. Mysko. Någon som vet?
    Haha, ja alltså hinnsäcken bildas ju direkt men den kan inte va så stor då.. min var ju hm 15 mm i v 6+0.. så nånstans därefter borde den va 2 cm.. ;)

Inte meningen o "misstro" dig, tycker bara de lät underligt då den är så liten i början.. Drömmer 

Kan inte varit slemhinnan som blödde ut då? Den är ju ganska tjock o när den släpper kommer de väl ut i en klump? Jag kan ha feel..

Kram!
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-11-21 22:26:06 följande:
    Nej, vad dum jag är! Klart det inte var.
    Men, när ägget vandrar till livmodern ligger den ju inbäddad i något, och jag tror mig ha läst att den bollen är typ 1-2 cm stor då. Undrar vad man kallar det paketet. (Men det borde väl inte sett likadant ut som det som kom ut vid ett missfall i v.8..? Skumt!)
    Det var iallafall ett tydligt ovalt ägg med två små små ådror på idag, och ägget var ca 2 cm stort. Men nu fattar jag inte riktigt vad det var för något. Mysko. Någon som vet?
    När ägget ligger i äggstocken ligger den i äggblåsan. den brister och ägget slungas iväg. Äggblåsan stannar i äggstocken och är det som ombildas till gulkropp.
    Äggledaren är 1,75 cm vid närmast äggstocken och bara som en blyrtsspets närmast livmodern så att ägget skulle vara 2 cm låter konstigt`? Det borde ju inte ens komma igenom då.

Det kan inte vara några mer rester sen förra mf?
    Jag har inte sett ett smack vid mina tidiga mf... bara stora koagler...
  • sugarrush

Konstigt är det. För det såg ut precis som vid mitt förrförra missfall. En boll med små ådror på.
    Jaja, skit samma, jag befann mig kanske i chock och såg fel, eller nåt.

Nu lämnar jag tråden och kurerar mig, lycka till ni andra.
    SoMa, jag håller tummarna för att allt går bra.

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-22 08:27:48 följande:
    Konstigt är det. För det såg ut precis som vid mitt förrförra missfall. En boll med små ådror på.

Jag håller tummarna för att snart få se dig i en gravidtråd! Hjärta

Tror det är kört här, tog ett nytt test imorse som var svagare vad jag kan se... Gråter Ligger i galleriet.

Kram!
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-22 08:43:45 följande:

Tror det är kört här, tog ett nytt test imorse som var svagare vad jag kan se... Gråter Ligger i galleriet.

Kram!
    Njae, enligt bilderna ser det definitivt inte svagare ut tycker jag? Men det kanske upplevdes svagare i verkligheten?
    Hur är det med blödningarna?

Alicia
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-22 08:57:03 följande:
    Njae, enligt bilderna ser det definitivt inte svagare ut tycker jag? Men det kanske upplevdes svagare i verkligheten?
    Hur är det med blödningarna?

Alicia
    håhå, gör det inte? testet var ju ganska så blått (över det vita), så det var väl kanske därför som det kändes svagare... blöder nästan inte alls nu, men de senaste dagarna har det ju mest varit tunt, tunt, rött blod...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-11-22 08:27:48 följande:

Jag hoppas jag inte sårade dig.. var inte min mening i så fall!  Krya på dig! Kram!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-22 08:43:45 följande:

Kram!
    Varin och kikade på dina bilder, jag tycker inte heller det ser svagare ut jämfört med det från den 18:e?? Klart starkare ju!  Jag håller mina tummar för dig och hade själv testat igen om ett par dar.

Skönt att blödningen avtagit!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-22 09:16:54 följande:
    Varin och kikade på dina bilder, jag tycker inte heller det ser svagare ut jämfört med det från den 18:e?? Klart starkare ju!  Jag håller mina tummar för dig och hade själv testat igen om ett par dar.

Skönt att blödningen avtagit!
    Fast om du jämför med bilden fr den 20:e när även det digitala är med? Jag tror jag blir tokig snart... Skrikandes Rynkar på näsan
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-22 09:22:09 följande:
    Fast om du jämför med bilden fr den 20:e när även det digitala är med? Jag tror jag blir tokig snart... Skrikandes Rynkar på näsan
    Förlåt jag missade det, kikade bara på miniatyrerna först och såg inget den 20:e...  jag skulle bedöma dom som rätt lika.. möjligen att dagen är lite smalare?

Håller mina tummar för dig SoMa...din tur nu...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3