• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    Med två små skrev 2010-11-23 09:18:43 följande:

Hejsan! Ledsen att jag inte har skrivit på länge men nu jäklar! FÖR JAG PLUSSADE IGÅR! Jag är så himla glad - och orolig. Har ju haft ett MA 2008 och ett missfall i augusti, i båda fallen dog fostret i ungefär vecka fem så  jag är väldigt orolig nu den här veckan (borde vara 4+1 nu).

Har blivit lovad utredning om det blir missfall nu också - men jag vill ju hellre att det ska gå vägen. Ah, var snälla och håll tummarna åt mig!

Hur går det för er andra?

Grattis!!! Håller alla tummar och tår stenhårt för att det ska gå hela vägen den här gången!
  • Happiest

Ni som blivit utredda (tagit prover) hur många rör har de tagit på er? och vet ni vad de tagit för prover?
    Jag har tjatat på min läkaren som har hand om sköldskörtelgrejer... för jag fick dåliga värden efter jag fick dottern och sköldskörteln kan ofta vara en anledning till att man får missfall eller inte blir gravid, min läkare påstår att mina värden nu blivit så bra att de ligger inom referens men när jag läser här på fl så får andra som har bättre värden än mig medicin därför att deras läkare menar att det är för riskfyllt att bli gravid med mina värden, både svårt att bli gravid och för missfallsrisken. Min läkare hade nu skickat hem massa papper om att vi skulle ta en massa test för att utesluta att det är något annat som orsakar att jag inte blir gravid och att jag fick missfall sist jag blev gravid.

Var iväg idag och lämnade fem rör, läste lite på lapparna men det är så svårt att veta vad som egentligen tagits, det jag undrar (eftersom min läkare inte jobbar på någon fertilitetsklinik el så) är om han har tagit alla viktiga prover eller om det finns fler prover att ta, som man skulle få ta om det var en riktig utredning så att säga.

Ursäkta mitt långa flummiga inlägg...

• Pancakes
    Med två små skrev 2010-11-23 09:18:43 följande:

Hejsan! Ledsen att jag inte har skrivit på länge men nu jäklar! FÖR JAG PLUSSADE IGÅR! Jag är så himla glad - och orolig. Har ju haft ett MA 2008 och ett missfall i augusti, i båda fallen dog fostret i ungefär vecka fem så  jag är väldigt orolig nu den här veckan (borde vara 4+1 nu).

Har blivit lovad utredning om det blir missfall nu också - men jag vill ju hellre att det ska gå vägen. Ah, var snälla och håll tummarna åt mig!

Hur går det för er andra?

Grattis, vad roligt!!! Jag förstår precis din oro och den går vi nog alla igenom vi i den här tråden förr eller senare. Kan trösta dig med att tiden går rätt fort. Tyckte jag plussade alldeles nyss och nu är det vecka 14. ta det i små delmål tex bok ett första VUL om några veckor för att se att allt ser bra ut. Så kan du bara räkna ner tiden fram tills dess. Efter det kan du ha vecka 12 som delmål så känns det inte så stort liksom. Det kommer gå bra nu!!!
  • Tejj

Grattis Med två små!!! Underbar känsla när man ser det där fina + på stickan.... =) Nu håller vi tummarna för att det går vägen för dig, mig o alla andra som plussat o som kommer att göra det snart.....

Vet oxå hur det känns när tiden bara flyger iväg o man förblir ogravid.... vi har försökt nu i över 1.5 år.... det tog mig 8mån innan jag fick igång min mens o ÄL efter jag slutat med p-piller... men det slutade ju i MF i vecka 12.... sen tog det mig 6 mån till innan kroppen hittade tillbaka till mens o ÄL... o nu, ytterligare 2 mån senare, sitter jag här med ett stort fett plus på stickan.... (tog ett till idag för att vara säker på att de andra två inte visat fel, vilket de inte gjorde... jag är ju gravid!!!) men vågar inte ta ut något i förskott... måtte det bara gå vägen denna gång... orkar inte med o få nå mer MF o sen ytterligare en lång väntan på att få igång kroppen igen....

Håller tummarna stenhårt för oss alla här inne att allt ska gå vägen, på ett eller annat sätt!!!!!

• SoMa72

Ja, det gör jag med och det kommer att gå bra för oss! Förr eller senare... Håller tummarna för att det går så fort som möjligt förstås!

• FruW

Med 2 små - Tejj - GRATTIS till plussen! Skönt att se dig här igen Tejj, har funderat på hur det har gått för dig..

Happiest - på mig tog dom 17 rör blod. Jag kommer inte ihåg allt, men det var iaf saltbalans, vitaminer, sköldkörtelhormoner, blodets koagulationsförmåga (propparna!) samt kromosomtest. På sambon tog de 2 rör tror jag, för kromosomtest. Våra prover såg bra ut.. Så nu väntar vi på ett plus, o därefter vidare i behandlingen, antingen trombyl eller med placebo..

Jag var hos en zonterapeut i dag, skönt, o trött är jag.. Ska bli spännande att se om det blir något resultat av det...

Tror äl är över för min del, BIM räknas bli den 4 december..  Jag hoppas klara semesterresan iaf utan blödningar o mensvärk!!!!

Men ärligt, jag måste ha jordens känsligaste livmodertapp/slemhinnor, jag blöder i flera dagar efter vi har haft sex! Liiiite frustrerande, funderar på om blodet kan ställa till det för dom små..?

• FruW

Spammar lite till Soma - snyggt plus du har nu!! Jag tror stenhårt på bebis för dig vännen! Baby KRAM

• SoMa72

Tack gumman! Det ser inte för svagt ut då? Ska testa på fredag igen

Kram

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3