• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Tejj skrev 2010-11-22 21:48:44 följande:
    MCT79.... såg precis på din pres att ni har haft en otroligt otur med era +......
    Hur långt har ni kommit i utredningen?
    *kramar om*
    Vi har lämnat en hög blodprover som alla är jättebra... nästa sten blir att plussa ohch prova med progesteron.. bara hoppas.... Men visst känns det motigt.. på onsdag är det exakt ett år sen vi tog ut spiralen. Normalt jag vet... men man tänker på det.. Såklart.

Glad ni har plussat igen! Som ni kämpat!
  • Alicia 72
    MCT79 skrev 2010-11-22 22:30:06 följande:
    Vi har lämnat en hög blodprover som alla är jättebra... nästa sten blir att plussa ohch prova med progesteron.. bara hoppas.... Men visst känns det motigt.. på onsdag är det exakt ett år sen vi tog ut spiralen. Normalt jag vet... men man tänker på det.. Såklart.

Glad ni har plussat igen! Som ni kämpat!
    Hmmm, samma här, började försöka i början på december förra året. Såna här gånger undrar man varför man någonsin skyddat sig....

Angående progestoron, vad har läkarna sagt om det? Är det något man lika gärna kan prova, dvs, inget som kan skada att ta?
    Har de kollat upp om blodproppar bildats i livmodern (??) och att mf orsakats av det?

Anledningen att jag frågar är min kommande undersökning då jag vill passa på att fråga om alla tänkbara saker! Så kommer du på något som du tycker jag ska ta upp (om inte gyn själv gör det) så får du gärna skriva en rad om det.

KRAM//Alicia
  • Pancakes

Grattis Tejj! Vad himla roligt! Välkommen över till den andra tråden när du är redo!

MCT, jag slutade med p-piller i september förra året så jag vet hur du känner dig. När det hade gått ett år och man fortfarande satt där ogravid kändes det lite motigt. Men det är ju inte så att det gått ett år och du inte lyckats bli gravid, det har du ju blivit flera gånger. Nästa gång du plussar kommer det funka för då får du alla hjälpmedel!

• miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-11-23 08:38:29 följande:
    Hmmm, samma här, började försöka i början på december förra året. Såna här gånger undrar man varför man någonsin skyddat sig....

Angående progestoron, vad har läkarna sagt om det? Är det något man lika gärna kan prova, dvs, inget som kan skada att ta?
    Har de kollat upp om blodproppar bildats i livmodern (??) och att mf orsakats av det?

Anledningen att jag frågar är min kommande undersökning då jag vill passa på att fråga om alla tänkbara saker! Så kommer du på något som du tycker jag ska ta upp (om inte gyn själv gör det) så får du gärna skriva en rad om det.

KRAM//Alicia
    Proggisar är ingen fara att ta :) Jag fick ju de denna gång och började på 4+2, tog dom till 11+0. Även om de inte behövdes enligt min utredning men man vet aldrig o ja, eftersom de inte skadar så fick jag det.

Proppar bildas i moderkakan isåfall. ;)
  • Alicia 72
    miraclee skrev 2010-11-23 08:42:30 följande:
    Proggisar är ingen fara att ta :) Jag fick ju de denna gång och började på 4+2, tog dom till 11+0. Även om de inte behövdes enligt min utredning men man vet aldrig o ja, eftersom de inte skadar så fick jag det.

Proppar bildas i moderkakan isåfall. ;)
    Du ser! Vilken tur att jag fick det rätt!
    Gjorde de någon sådan bedömning på dig? Om du behövde Trombyl eller inte?

Alicia
  • MCT79
    Alicia 72 skrev 2010-11-23 08:38:29 följande:

KRAM//Alicia
    Kroppen bilder ju progesteron själv.. eller det är själva gulkroppen (resterna av äggblåsan) som gör det.. hos en del tillbakabildas den för tidigt och då får inte graviditetes något progesteron och den avbryts. Det KAN var det som är orsaken så han ville prova det. Gulkroppen r också det som ger fostret näring innan moderkakan tar över.
    De som får missfall orsakade av proppar i moderkakan får det senare än jag har fått det. I mitt fall har det ju inte ens hunnits bilda någon moderkaka...
  • miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-11-23 08:59:34 följande:
    Du ser! Vilken tur att jag fick det rätt!
    Gjorde de någon sådan bedömning på dig? Om du behövde Trombyl eller inte?

Alicia
    Ja proverna togs men jag visste redan innan att de inte behövs ;) Har trombocytfunktionsdefekt, ganska grav haha.. så jag blöder för ingenting så nåra blodproppar har ja ingen risk o få! :)
  • Alicia 72
    MCT79 skrev 2010-11-23 08:59:36 följande:
    Kroppen bilder ju progesteron själv.. eller det är själva gulkroppen (resterna av äggblåsan) som gör det.. hos en del tillbakabildas den för tidigt och då får inte graviditetes något progesteron och den avbryts. Det KAN var det som är orsaken så han ville prova det. Gulkroppen r också det som ger fostret näring innan moderkakan tar över.
    De som får missfall orsakade av proppar i moderkakan får det senare än jag har fått det. I mitt fall har det ju inte ens hunnits bilda någon moderkaka...
    Hej!
    Ja det där med varför kroppen eget progesteron kan behöva förstärkas har jag satt mig in i. Visste bara inte om de skrev ut det för att man lika gärna kan prova eller om man såg på något blodprov att det behövdes.

Jag har fått mina mf i vecka 8+9, ska i alla fall ta upp frågan om trombyl med gyn.

Alicia
  • Med två små

Hejsan! Ledsen att jag inte har skrivit på länge men nu jäklar! FÖR JAG PLUSSADE IGÅR! Jag är så himla glad - och orolig. Har ju haft ett MA 2008 och ett missfall i augusti, i båda fallen dog fostret i ungefär vecka fem så  jag är väldigt orolig nu den här veckan (borde vara 4+1 nu).

Har blivit lovad utredning om det blir missfall nu också - men jag vill ju hellre att det ska gå vägen. Ah, var snälla och håll tummarna åt mig!

Hur går det för er andra?

• MCT79
    Med två små skrev 2010-11-23 09:18:43 följande:

Hejsan! Ledsen att jag inte har skrivit på länge men nu jäklar! FÖR JAG PLUSSADE IGÅR! Jag är så himla glad - och orolig. Har ju haft ett MA 2008 och ett missfall i augusti, i båda fallen dog fostret i ungefär vecka fem så  jag är väldigt orolig nu den här veckan (borde vara 4+1 nu).

Har blivit lovad utredning om det blir missfall nu också - men jag vill ju hellre att det ska gå vägen. Ah, var snälla och håll tummarna åt mig!

Hur går det för er andra?

Gud vad roligt! Stort grattis!!
    Det är många som har plussat här.. men för mig personligen går det trögt... vi plussar men får missfall.. tråk! Äl nu i dagarna och hoppas på plus igen snart så vi kan försöka med progesteron som vi fått utskrivet..=)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3