• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush
    miraclee skrev 2010-11-19 15:15:39 följande:
    Sugar;

Grattis! Skrattande Hoppas de går hela vägen nu!!!
    Tack Sofy! Kyss puss på dig!
    Hoppas jag klarar mig över helgen nu utan att den beräknade mensen kommer....
    Sedan kan jag fira!
  • SoMa72
    miraclee skrev 2010-11-19 15:12:16 följande:
    Behöver inte vara någe fel om det kommer blod heller :) Jag har blödit massor denna grav! Med klumpar, i brunt, rött, färskt, mörkt.. :)

V 18 nu :)
    Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kommer att plussa starkare nästa gång jag testar, trots en hel del blödande nu...
  • miraclee
    SoMa72 skrev 2010-11-19 15:59:16 följande:
    Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kommer att plussa starkare nästa gång jag testar, trots en hel del blödande nu...
    Hoppas för din skull också!!

Blir bara lite lätt irriterad när folk (överallt här på FL) skriver att sålänge man inte blöder är de ok, och om de är färskt blod så äre inge bra alls. Självklart finns de fall där de inte är bra, men också måååånga fall där de inte är ngn fara. Som för mig och många andra som haft MF innan som blödit nu under våra graviditeter, o där allt ändå är helt ok :)

Håller alla tummar jag har för dig! Har du ont också?
  • SoMa72
    miraclee skrev 2010-11-19 16:13:02 följande:
    Hoppas för din skull också!!

Blir bara lite lätt irriterad när folk (överallt här på FL) skriver att sålänge man inte blöder är de ok, och om de är färskt blod så äre inge bra alls. Självklart finns de fall där de inte är bra, men också måååånga fall där de inte är ngn fara. Som för mig och många andra som haft MF innan som blödit nu under våra graviditeter, o där allt ändå är helt ok :)

Håller alla tummar jag har för dig! Har du ont också?
    Tack gumman! Kyss Hjärta Nej, inte mer ont än vid vanlig mens, vid mf:et hade jag ju skitont, fast då var jag visserligen i v 10+6... Har du haft vanlig menssmärta eller bara blödit under din grav nu?
  • miraclee
    SoMa72 skrev 2010-11-19 16:16:56 följande:
    Tack gumman! Kyss Hjärta Nej, inte mer ont än vid vanlig mens, vid mf:et hade jag ju skitont, fast då var jag visserligen i v 10+6... Har du haft vanlig menssmärta eller bara blödit under din grav nu?
    Hjärta

Jag hade galen växtvärk (mensvärk) från BIM -2 till v 7-8 nånting, sen kom de mer sällan. Så när ja blödde hade jag ju ont samtidigt, men de va ju för livmodern växte o inte någe annat :) Även om jag trodde de va kört då. Men näe. Blödde 4+4, 4+6, 7+2.. o de va inte några droppar blod, de va MASSA blod, all over. Men ingen fara på taket :) Kroppen som va trögfattad bara antagligen, eller känslig livmodertapp, eller ja.. man vet inte varför ja blödde men de gjorde jag :)
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-19 15:25:50 följande:
    Tack Sofy! Kyss puss på dig!
    Hoppas jag klarar mig över helgen nu utan att den beräknade mensen kommer....
    Sedan kan jag fira!
    Puss på dig!! :) Jaa, de ska du banne mig göra!! Heja heja!! Hjärta
  • SoMa72
    miraclee skrev 2010-11-19 16:26:05 följande:
    Hjärta

Jag hade galen växtvärk (mensvärk) från BIM -2 till v 7-8 nånting, sen kom de mer sällan. Så när ja blödde hade jag ju ont samtidigt, men de va ju för livmodern växte o inte någe annat :) Även om jag trodde de va kört då. Men näe. Blödde 4+4, 4+6, 7+2.. o de va inte några droppar blod, de va MASSA blod, all over. Men ingen fara på taket :) Kroppen som va trögfattad bara antagligen, eller känslig livmodertapp, eller ja.. man vet inte varför ja blödde men de gjorde jag :)
    Nu känns det lite mer hoppfullt igen, tusen tack! Hjärta 
  • Längtan efter liten
    SoMa72 skrev 2010-11-19 11:57:54 följande:
    Nix, men ska testa imorgon, så jag vet om jag kan dränka mina sorger i ett glas rött på restaurang med goda vänner (det är bokat sen länge) eller om jag kan fira försiktigt med alkoholfritt....
    och det är vanligt med färgade flytningar ibörjan.. jag hade det... mina slutade inte förns vecka 11-12
    Längtan efter liten är stor
  • miraclee
    SoMa72 skrev 2010-11-19 16:32:55 följande:
    Nu känns det lite mer hoppfullt igen, tusen tack! Hjärta 
    Ingen fara! Vid mina tidiga MF har jag legat hemma i kramper, en gång fick jag ligga inne på SÖS för levrat blod hade fastnat och stoppade upp de som ville komma ut. Och det har varit i v 5-6.

Däremot brukar jag nästan aldrig ha mensvärk, men nu denna grav så hade jag verkligen sjukt ont i början, de enda jag gjorde dom första veckorna, eller ja första 1,5 månaden va att ligga hemma, trodde alltid de va MF på g, och så blödde jag ju ibland också så de va ingen kul start. Men min man tog ner mig på jorden när jag bröt ihop på 4+4 och bara tokbölade för de va kört, o sa "Man kan blöda även om man är gravid älskling, de är nog ingen fara den här gången" o han hade så rätt :)

Tappa inte hoppet, det är de sista vi har! ;)

Massa kramar!!
  • SoMa72

Tack söta du! Ska försöka hoppet vid liv tills jag, i värsta fall, blir motbevisad.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3