• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2010-11-25 10:28:51 följande:
    Nä, det kan inte vara sant!!! Usch, fy och blä!!! Det är ett helvete att gå igenon, igen.... Finns inte ord!!!
    *kramar om*

Men har du jobbat länge där du är? Finns någon "bra" på jobbet, kanske känns bättre om någon vet...??? Det känner du bäst själv, men bara en tanke...
    ( Nästa gång om/ när jag blir gravid tror jag jag ska berätta för nån... Så de är beredda om något skulle inträffa...)
    Jag har pratat med fyra kollegor idag, alla är supergulliga så det känns skönt. Men jag hade ju helst önskat att jag inte behövt bryta ihop och berätta, men man är inte mer än människa.

Kram!
  • Odetta
    SoMa72 skrev 2010-11-25 07:52:37 följande:
    Missfall! Gråter Kände det på mig på nåt sätt ändå,  undrar när blödningen ska sluta? Var nästan helt blankt på morgonens test... Skit!!!!! Gråter 

Men hörrni, visst borde jag kontakta nåt gyn nu? Ska gå på nåt privat och inte till sjukhuset, för där är de inte bra... Och hur ska jag klara av den här dagen då? Rynkar på näsan

Tur att jag har ER! Hjärta

Kram
    men fan då....KRAM gumman!!!!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes

SoMa, vad skönt att du har så gulliga kollegor och en sån snäll chef också! Ovanligt!
    Jag hoppas så att du får bra hjälp där och tydliga svar så att du kan gå vidare.

• Längtan efter liten
    SoMa72 skrev 2010-11-25 10:59:41 följande:
    Jag har pratat med fyra kollegor idag, alla är supergulliga så det känns skönt. Men jag hade ju helst önskat att jag inte behövt bryta ihop och berätta, men man är inte mer än människa.

Kram!
    jag lider verkligen med dig vännen. Men du har världens underbaraste människor runt om dig märker jag.. ta vara på det.. och du.. det är helt okej att vara ledsen. gråt så mycket du behöver.. det känns alltid bättre efteråt.
    och vilken guldvärd chef som skjutsar dit dig..
    Jag håller tummarna för dig.
    Längtan efter liten är stor
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2010-11-25 10:59:41 följande:

Kram!
    Ja, vi är bara människor och måste tillåta oss att vara det också!! Ibland måste man tillåta sig att vara "liten"...
    Lycka till i em!!
    Kram tebax!!
  • SoMa72

Tack odd, Pancakes och Längtan efter liten Hjärta

Ja, jag hoppas också jag får bra svar, tvivlar dock lite, men ska ändå kontakta en privatklinik nästa vecka.. Vill ju bara att det ska sluta blöda nån gång. Förra missfallet som ändå kom senare (9+6), blödde i mindre än en vecka.

Ska trösta mig med glass ikväll! Det är jag värd.... Glad

Kramar i massor till er! {#emotions_dlg.flower}

• pixerpie

En fråga om detta med äl-test... I tisdag var det inte starkt... Igår var det hyfsat starkt- typ lika starka streck.... Och idag, efter ett tag blev de lika starka... När är äl då?? Dag 15, idag... Jag får väl testa vidare imorgon... Och mer sex ikväll! Jakten på äl- har återigen börjat....

• Pancakes
    pixerpie skrev 2010-11-25 11:27:48 följande:
    En fråga om detta med äl-test... I tisdag var det inte starkt... Igår var det hyfsat starkt- typ lika starka streck.... Och idag, efter ett tag blev de lika starka... När är äl då?? Dag 15, idag... Jag får väl testa vidare imorgon... Och mer sex ikväll! Jakten på äl- har återigen börjat....
    Jag skulle väl tippa på att ÄL är ikväll -  imorn bitti nånting. Om får får utslag två dagar i rad tror jag att ÄL infaller 12 timmar efter det senaste utslaget.

Jag hade som sagt bestämt mig för att sluta med ÄL-test när jag plussade. Tyckte det var så stressigt men tog dem en sista gång eftersom jag hade några kvar i förpackningen - och det funkade i alla fall. Kan ju vara slumpen också. Hur som helst hade jag starkt utslag onsdag och torsdag morgon och inget alls eller mycket svagt på fredagen, minns inte riktigt. Hade sex onsdag kväll, torsdag kväll och fredag eftermiddag. Ingenting dagarna innan eller efter det.
  • pixerpie

Tack, pancakes!  Trodde nog det, men börjar bli så förvirrad... Och börjat fundera om jag missuppfattat allt om testen eftersom det aldrig tar sig...

SoMa, du är värd en glass eller två ikväll! Helt klart!!

• sugarrush
    Odetta skrev 2010-11-24 19:59:42 följande:
    Vad som gäller dem olika buden av olika läkare. Kroppen blir inte gravid om den inte är redå, punkt slut. Jag tycker att det låter jättebra att självmedicinera med Albyl minor (1/3 tablett om dagen från och med ÄL)...så fick vi vår lilleman Proggkräm vet jag inget om, men miraclee tog ju proggar och det verkade ha hjälpt henne.
    Tack Odd! Den här månaden kör jag Albyl minor från ÄL, så ska vi se om det hjälper.
    Det här missfallet har faktiskt varit precis som en mens i blödningsmängd och är nästan slut nu, så jag räknar krasst med att ha ÄL nästa helg ungefär. Just nu ligger vi i startgroparna för en ny sexvecka....
    Funderar på att leta upp progesteron på nätet, men jag undrade en sak: tänk om man nu inte har låg progesteron-halt, kan en extra dos progesteron skada då?
    Atti skrev 2010-11-24 22:24:58 följande:

Vill bara dela med mig av ett litet tips som jag fick när jag var på en aromamassage för några veckor sedan. Lite hokus pokus kanske men vad gör man inte om man är tillräckligt desperat Flört Hon tipsade iaf mig att massera anklarna, det ska tydligen hjälpa till att bli gravid. Hon har haft någon patient som har blivit gravid efter att hon masserat anklarna, säger hon.  Man kan massera lite när man ser på tv eller när vi sitter här på fl och läser Tungan ute

Dagens massage av anklarna - check! 
    (Japp, är man desperat så är man )
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3