• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    miraclee skrev 2010-11-25 17:42:50 följande:
    Sugar;
     Vagitorerna är ju liksom "beprövade" :)
    *asgarvar* ursäkta men jag läste att du hade provat dom och att hon kunde få dom!
  • miraclee
    MCT79 skrev 2010-11-25 18:59:13 följande:
    *asgarvar* ursäkta men jag läste att du hade provat dom och att hon kunde få dom!
    HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA!!!!
  • Atti
    MCT79 skrev 2010-11-25 18:59:13 följande:
    HIhi, så kan man ju oxå tolka det Tungan ute
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Alicia 72

Just det ja, anklarna. Mer exakt VAD är det man ska massera? Är anklar=vrist? Skäms
    Någon som kan förklara mer exakt så ska jag också börja med det....

Sen undrar jag också angående Albyl Minor. Tror det var MCT som skrev att man det är de lite senare missfallen som kunde bero på proppar. Stämmer det? Och varför tar man Albyl minor så tidigt? Är det en ren chansning från er sida eller brukar de som får trombyl utskrivet ta det redan i början?

Frågvis Alicia 

• MCT79
    Alicia 72 skrev 2010-11-25 20:53:14 följande:
    Just det ja, anklarna. Mer exakt VAD är det man ska massera? Är anklar=vrist? Skäms

Sen undrar jag också angående Albyl Minor. Tror det var MCT som skrev att man det är de lite senare missfallen som kunde bero på proppar. Stämmer det? Och varför tar man Albyl minor så tidigt? Är det en ren chansning från er sida eller brukar de som får trombyl utskrivet ta det redan i början?

Frågvis Alicia 
    Vet man om att man har benägenhet för proppar så skriver väl läkarna ut från början för då har man det redan i blodet och igång så att säga.
    Propparna sitter i moderkakan och någon sådan finns inte i v. 4+2 till 4+6 när jag fått mina mf...
  • miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-11-25 20:53:14 följande:

Frågvis Alicia 
    Proppar i moderkakan är senare ja, om MF är pga det. Men man "brukar" få trombyl + progesteron utskrivet iallafall (utom jag då som redan har trombocytdefekt.. där skulle de göra mer skada än nytta) men i andra fall så ger man det då de inte skadar o de är antingen från ÄL eller från plus :)

På vissa konstateras inga fel efter utredning, men man får som sagt prova ändå o då är dessa två standardmallen, vad min läkare sagt :)
  • Alicia 72

MCT och Miraclee; tack för förklaringen! Kanske kan vara bra att veta VARFÖR jag kommer börja äta Albyl Minor vid äl....
    1/4 tablett var det va?
    Och det kan inte skada vad jag förstått?

Alicia

• miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-11-25 21:17:07 följande:
    MCT och Miraclee; tack för förklaringen! Kanske kan vara bra att veta VARFÖR jag kommer börja äta Albyl Minor vid äl....
    1/4 tablett var det va?
    Och det kan inte skada vad jag förstått?

Alicia
    Yes, 1/4 :) Nej, de gör blodet mer lättflytande bara, ingen fara OM man inte har blödningsbenägenhet sen innan.
  • Mjaaw
    Atti skrev 2010-11-25 18:28:26 följande:

Men kära gumman. Inte igen!! Kryp ner i soffan och mumsa massor av glass. Och till helgen så unnar du dig ett glas vin och satsar friskt nästa äl, och du, glöm inte anklarna!!

Ego. Och inte kunde jag låta bli att testa imorse, tidigt ja absolut, kanske bim -3 eller -4. Och självklart var det blankt, vad hade jag väntat mig.

Kram på er alla

Atti

Jag testade också idag morse! och jag är också runt bim-3 eller -4 , och självklart vart det blankt här också, hade förväntat mig det då jag har ömma bröst = som betyder mens.
    Men jag ville liksom ''tysta'' ner mina tankar om graviditet , men lyckades inte.

Kramar!
  • Atti

Mjaaw, ja då får vi se om ett par dagar dåObestämd eller?!?!

Gubben är borta nu men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog att testa imorgon bitti oxå. Sen har jag nog svårt att testa förrän måndag morgon, (ska på besök hos min bror och sova hos dem)

Jag har även kört med tempmetoden med hjälp av ff. Är det någon mer som gär det eller har erfarenheter av det? Jag hade en dipp på dag 5 eller 6 efter äl, kan det vara en dipp som sker om ett befruktat ägg fäster???

Nojjig? Absolut!Cool

God natt tjejer, syns imorgon

Stolt mamma till Lucas och Alexander
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3