• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Mjaaw
    Med två små skrev 2010-11-25 00:37:57 följande:

Vad jobbigt att det tagit så lång tid efter missfallet! Hoppas du snart får bättre tur. Ni ska inte till Sverige på nåt litet besök så du kan gå till läkaren här om du inte vill gå till Syrien? Har man försökt i mer än ett år kan man ju få utredning.

Jag har precis blivit gravid efter ett MA 2008 och ett i augusti i år och hoppas få behålla den här lilla krabaten hela vägen ut men är sjukt orolig...

Lycka till med försöken!

Jag ska tyvärr inte på något besök förrän i maj.
    Jag vart uppe på besök nu i Juli-augusti i år. Och jag vart bara där i en månad , så jag hann inte fixa någon hjälp eller sånt. Jag har läst lite här i tråden och tycker ni är så otroligt gulliga tjejer som också peppar otroligt mycket:o! Guldvärda!

Jag hoppas att den lilla krabaten håller hela vägen !!!
  • Mjaaw
    SoMa72 skrev 2010-11-25 11:24:02 följande:
    Tack odd, Pancakes och Längtan efter liten Hjärta

Ja, jag hoppas också jag får bra svar, tvivlar dock lite, men ska ändå kontakta en privatklinik nästa vecka.. Vill ju bara att det ska sluta blöda nån gång. Förra missfallet som ändå kom senare (9+6), blödde i mindre än en vecka.

Ska trösta mig med glass ikväll! Det är jag värd.... Glad

Kramar i massor till er! {#emotions_dlg.flower}
    Men gumman lilla :( ! Jag beklagar verkligen och hoppas verkligen innerst inne ifrån mitt hjärta att du blir gravid igen! Jag känner med dig<3<3!! Ät glass så du blir mätt! För det är du verkligen värd!
    Och visst får man gråta! Jag tycker om att gråta för då känns det lättare. Så visst får du gråta ut.
    Jag hoppas innerst inne att du efter den hära blödningen inte får någon mens nästa månad utan att det visar sig att du är gravid igen!

Massor med kramar<3Hjärta
  • Muffe80
    sugarrush skrev 2010-11-25 13:59:12 följande:
    Tack Odd! Den här månaden kör jag Albyl minor från ÄL, så ska vi se om det hjälper.
    Det här missfallet har faktiskt varit precis som en mens i blödningsmängd och är nästan slut nu, så jag räknar krasst med att ha ÄL nästa helg ungefär. Just nu ligger vi i startgroparna för en ny sexvecka....
    Funderar på att leta upp progesteron på nätet, men jag undrade en sak: tänk om man nu inte har låg progesteron-halt, kan en extra dos progesteron skada då?
    Atti skrev 2010-11-24 22:24:58 följande:

Vill bara dela med mig av ett litet tips som jag fick när jag var på en aromamassage för några veckor sedan. Lite hokus pokus kanske men vad gör man inte om man är tillräckligt desperat Flört Hon tipsade iaf mig att massera anklarna, det ska tydligen hjälpa till att bli gravid. Hon har haft någon patient som har blivit gravid efter att hon masserat anklarna, säger hon.  Man kan massera lite när man ser på tv eller när vi sitter här på fl och läser Tungan ute

Dagens massage av anklarna - check! 
    (Japp, är man desperat så är man )
    Härligt med massage, sugar. Det är du VÄRD!!!
    Ny äl snart igen alltså, tiden går himla fort. Hoppas det tar sig och stannar kvar denna gången!! Håller mina tummar, det vet du vännen!!!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-11-25 14:42:25 följande:
    Härligt med massage, sugar. Det är du VÄRD!!!
    Ny äl snart igen alltså, tiden går himla fort. Hoppas det tar sig och stannar kvar denna gången!! Håller mina tummar, det vet du vännen!!!
    Tack Muffe.
    Nu har jag beställt progesteron-kräm också. Jag är verkligen tok-deperat, och skulle förmodligen hugga av mig ena foten om jag fick ett garantibevis på att det skulle ge ett friskt barn om nio månader....
  • pixerpie
    Dagens massage av anklarna - check! 
    (Japp, är man desperat så är man )
    Desperat eller inte men...
    Japp, sitter här och masserar också... Vad gör man inte!! Och jag har mina skäl att tro att det faktiskt hänger ihop, zonen på ankeln och livmodern... En ganska fantastisk historia faktiskt... Hade under många år ett fult och elakt sår som aldrig läkte över fotknölen, gick till en homopat/ kinesolog som fick igång mensen ( som varit sparsam och oregelbunden under många år), efter ett halvår (?) försvann såret över en natt och ungefär samtidigt hade jag blivit gravid... Så visst hänger det ihop!!!!

Mer massage av våra fötter tjejer!! Ömmar det är det med störst sannolikhet någon blockering...

Och pumpafrön.- check!! Här läst att gojibär och citron också är bra!!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-25 08:35:47 följande:
    Det kan väl inte vara annat än missfall om testet var hyfsat starkt i tisdags och typ borta idag? Väntar på att gynakuten ska ringa tillbaka nu, men sist jag var där med missfall så var ju inte läkaren vidare empatiskt. Hoppas det är nån bättre nu.

Jag bor i Uppsala, har ju blivit tipsad om ett privat, men de har stängt till 29 nov.

f-n, nu sitter jag och störtbölar på jobbet, skulle ju inte visa nåt, helvete... Rynkar på näsan

Kram!
    Men usch SoMa! :(((  Det låter på ditt som dete varit för mig... ägget befruktas, fäster, lossnar och så kommer blödningen.... fasen också!! =(((  *KRAAAM*
    Om du bor i Uppsala jag jag tipsa om Sigtuna Gyn som jag hamnade hos efter tips! Det är ju ungefär lika långt dit för dig som för mig och jag fick tid veckan efter jag ringde! Högkostnadsskydd gäller!
  • MCT79

Håller med om det ni har skrivit tidigare! Det är så underbart att ha er alla att bolla med.. dels för att man slipper nöta hål i öronen på sambon men också för att man får lite input och nya vinklar på livet och saker man kan försöka med.

*mumsar pumpafrön ,masserar anklarna och dricker pressad citron*   Cool Nu Djeflar i min lilla livmoder ska det växa LIV snart!

• FruW

SoMA - jag vet inte vad jag ska säga.. Såå lessen för din skull! Tyckte verkligen att du hade ett riktigt fint plus sist! Hoppas du får komma till en bra läkare! O gå privat, mkt mkt bättre!! Jag kan också tipsa om min forskningsläkare här, han forskar ju just på upprepade mf. Så har man haft 3 eller fler så kan man höra av sig till honom. Jag vet att han behöver fler kvinnor/par till sin studie. Är det ngn som är intresserad så hör av er till mig..

MCT - härligt, citron, pumpafrön o massage!! Det kommer göra susen det!

Ja tjenare vad gör man inte för att få den där lilla bebisen..

Håller med er andra också om att ni här o tråden är fantastiska, vet inte hur jag skulle klara mig utan den och er! Spar den här till sist varje dag jag är här inne, typ som den finaste presenten öppnar man sist.. Flört Psykopater eller inte - ni betyder otroligt mkt för mig på den här resan!!

Så, blir kanske sista inlägget från mig på ett tag. Ska åka tidigt som attan till flyget i morgon, o blir borta en vecka. Ska bli spännande att se nya fina plus i tråden när jag kommer tillbaka!

O snälla ni håll tummarna för mig - om mensen envisas med att komma den här gången så kan den väl iaf komma när jag är hemma från resan. O ännu hellre ingen mensvärk på semestern! Snälla!!

Stor snöig kram från mig

• miraclee
    Sugar;

Nä progesteron skadar aldrig :) De är ju kroppens egna gulkroppshormon, så man stöttar liksom upp kroppen om de skulle va så att gulkroppen inte klarar arbetet själv, förstår du? =) Enda biverkningarna man kan få är mer gravsymptom då man ju tillsätter extra av kroppens egna, men de märkte jag inte av ngt :)

Och justja, jag har ju MASSA proggisar kvar som jag inte använder längre, och har mer o hämta ut på apoteket också om de behövs. Är du kanske intresserad av dom? Säg till isåfall :) Vagitorerna är ju liksom "beprövade" o jag vet inte om krämen är lika effektiv, min läkare sa iallafall att vagitorerna ska ju föras upp i slidan helst eftersom den då får närmst kontakt med livmodern, man kan även stoppa upp dom i rumpan men de va inte lika bra sa hon även om det GÅR, jag fick göra de nån enstaka gång när jag blödde men inte annars :)
  • Atti
    SoMa72 skrev 2010-11-25 07:52:37 följande:
    Missfall! Gråter Kände det på mig på nåt sätt ändå,  undrar när blödningen ska sluta? Var nästan helt blankt på morgonens test... Skit!!!!! Gråter 

Men hörrni, visst borde jag kontakta nåt gyn nu? Ska gå på nåt privat och inte till sjukhuset, för där är de inte bra... Och hur ska jag klara av den här dagen då? Rynkar på näsan

Tur att jag har ER! Hjärta

Kram

Men kära gumman. Inte igen!! Kryp ner i soffan och mumsa massor av glass. Och till helgen så unnar du dig ett glas vin och satsar friskt nästa äl, och du, glöm inte anklarna!!

Ego. Och inte kunde jag låta bli att testa imorse, tidigt ja absolut, kanske bim -3 eller -4. Och självklart var det blankt, vad hade jag väntat mig.

Kram på er alla

Atti

Stolt mamma till Lucas och Alexander
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3