• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • skruttnorpan

Är tvungen att kommentera den här tråden, fy F-N vilken FIN tråd där alla stöttar varandra! Verkar inte som en enda klagis har hittat hit och märker ord eller ifrågasätter en annans hopp!

Natur- Vill bara få instämma i din uppfattning om att varenda tanke hamnar på barn och vägen dit. Har flera gånger undrat vad jag fyllde tiden med förr...men säkert något långt mer avslappnat än det här...

Ligger här i ordentlig mensvärk, första mensen efter mitt missfall. Köpte ÄL-stickor direkt sist och prickade in första ÄL, men det tog sig inte alls. Har försökt bli med barn i ett år nu och hoppas stenhårt på att turen ska vända snart.
    Är det inte märkligt...det som för ett år sedan var så spännande och glädjefylt har helt plötsligt blivit en livsläxa i ödmjukhet och en resa i berg-och-dal-bana mellan hopp, besvikelse och sorg.

Stor kram till er alla och hoppas att 2011 är vårat år!!

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-12-13 14:40:19 följande:
    Bra där! Vad som helst kan hända ju! När är BIM?
    BIM är på söndag tror jag. Grav 1 plussades på BIM-5. Grav 2 på BIM-3. Så kankse kan torsdagen visa något tycker jag, om det nu är ett nytt plus på g. Hade ju en sjujävla ägglossning så jag hoppas det kan ha tagit sig.
    Men inga tecken än så länge, ingen nidis eller så. har bara varit jäkligt trött på kvällarna, men jag tror det snarare har att göra med min förkylning....
  • sugarrush
    skruttnorpan skrev 2010-12-13 14:43:50 följande:

Är tvungen att kommentera den här tråden, fy F-N vilken FIN tråd där alla stöttar varandra! Verkar inte som en enda klagis har hittat hit och märker ord eller ifrågasätter en annans hopp!

Natur- Vill bara få instämma i din uppfattning om att varenda tanke hamnar på barn och vägen dit. Har flera gånger undrat vad jag fyllde tiden med förr...men säkert något långt mer avslappnat än det här...

Ligger här i ordentlig mensvärk, första mensen efter mitt missfall. Köpte ÄL-stickor direkt sist och prickade in första ÄL, men det tog sig inte alls. Har försökt bli med barn i ett år nu och hoppas stenhårt på att turen ska vända snart.
    Är det inte märkligt...det som för ett år sedan var så spännande och glädjefylt har helt plötsligt blivit en livsläxa i ödmjukhet och en resa i berg-och-dal-bana mellan hopp, besvikelse och sorg.

Ja, det här är den finaste tråden på hela FL tror jag. Underbara tjejer, och du är så välkommen hit, även om jag med hela mitt hjärta önskar att du inte haft ngn anledning att söka dig hit... men du är som sagt väldigt välkommen!

Beklagar ditt MF. Ja, vi lär oss alla att vara ödmjuka och inte ta ngt för givet längre. Min kurator trodde att just det lärde oss att bli bättre föräldrar den dagen vi väl får våra efterlängtade älsklingar... återstår väl att se om så är fallet.
    Kram!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-12-13 14:45:09 följande:
    BIM är på söndag tror jag. Grav 1 plussades på BIM-5. Grav 2 på BIM-3. Så kankse kan torsdagen visa något tycker jag, om det nu är ett nytt plus på g. Hade ju en sjujävla ägglossning så jag hoppas det kan ha tagit sig.
    Men inga tecken än så länge, ingen nidis eller så. har bara varit jäkligt trött på kvällarna, men jag tror det snarare har att göra med min förkylning....
    Åh, då betyder ju ett minus ingenting i det här läget! Jag har aldrig kännt några symtom så tidigt. Tror jag hade mer "symtom" de månader jag INTE plussade nästan. Hoppas så det tagit sig den här gången för dig. Har en bra känsla och tror på dig!!!
  • sugarrush

Ja, jag har också en bra känsla. Hade det iaf dagarna efter ÄL. Nu vet jag inte riktigt längre... vågar inte riktigt hoppas. Vi får se helt enkelt!

Vad finns det mer för trevliga damer bland oss som har BIM innan jul tro?

• Pancakes
    skruttnorpan skrev 2010-12-13 14:43:50 följande:

Ja, det har du rätt i. Inga knasputtar har hittat hit, väldigt skönt! Den har tråden har varit ett jättestöd för mig verkligen. Det har också startat två systertrådar till den här, en för de som återigen plussat och en för dem vars barn nu fötts. Men alla har börjat här och förr eller senare hamnar man i de andra trådarna. Jag hänger fortfarande kvar här trots att jag plussat igen för jag vill så gärna stötta och följa mina "gamla kompisar". Den andra tråden är dock bra om man vill diskutera mammabyxor och illamående och sånt som man inte vill förstöra den här tråden med.

Hur som helst, beklagar ditt missfall och hoppas på plus nästa månad. Det är inte alla som blir gravida innan första mensen kommit. Jag hade nog "rester" kvar som kom ut med första mensen eftersom den var lite konstig så kroppen var nog inte riktigt redo än. Lycka till nästa gång!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-12-13 14:52:34 följande:
    Ja, jag har också en bra känsla. Hade det iaf dagarna efter ÄL. Nu vet jag inte riktigt längre... vågar inte riktigt hoppas. Vi får se helt enkelt!

Vad finns det mer för trevliga damer bland oss som har BIM innan jul tro?
    Jag har BIM innan jul, fast det lär ju inte ha blivit nåt med tanke på missfallet och knappt nån verkstad sen dess...

Ska nog ta och uppdatera listan och sätta mig på "vi som väntar på mens!

Håller tummarna för alla andra som har BIM "på riktigt"! Hjärta
  • SoMa72
    BIM DECEMBER
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    13 dec - pixan ( 7 försöket efter mf april, även mf feb.)
    18 dec - Sugarrush (1 försöket efter mf nov, ma sep, mf juni) 
    24 dec Natur ( 1 försöket efter ma januari, ma okt)
    28 dec- Pinglan83 (2:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    28-30 dec - Mjaaw (17:nde försöket efter mf aug -09)

BIM JANUARI
    1 jan - Mimmi80 (9:e försöket efter 3 MF)
    3 jan  - MCT79 - (3:e försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    SoMa72 (väntar på mens efter mf i november)  

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    soffy83

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011
    Med två små BF 31/7-2011
    Atti BF 9/8-2011
    Knuts76 BF 16/8-2011
  • skruttnorpan

sugarrusch- Tack för välkomnandet! Tror stenhårt på vad din kurator sa, man har verkligen haft tid att reflektera över vad ett barn skulle betyda för en och tvingats ställas inför rädslan att det kanske inte går. Den rädslan ger nog lyckan ett extra djup och kärleken ett extra värde den dag man väl står där med sin lill* i famnen.
    För att inte tala om vad det gör med relationen! Vist har man dagar när det känns skit och som att vi aldrig kommer att lyckas med det här...men på det stora hela har det här året av försök-hopp-sorg och utredningar fört oss så mycket närmare varandra. Behöver verkligen påminna mig om det en dag som denna- när sambon stuckit till gymet i frustration och besvikelse och stänger allt och alla ute...

Pancakes- Vad härligt att du är gravid!! Vad mysigt med en lite sommarbäbis!! Är det din första eller har du sedan tidigare?

• MCT79

Hej Skruttnorpan! Tråkigt att du måste göra oss sällskap men du är varmt välkommen! Sätt in dig i listan så hjälps vi åt och peppar varann när det närmar sig viktiga dagar!

Sugar ja jag är lite på G igen... Är inne på 5:e (!!!) dagen med migrän! Så vansinnigt irriterande men det känns som det händer massor i kroppen rent hormonellt. Jag tror inte jag hade nån äl förra månaden, allt verkade helt rubbat.
    Nu är det bara at börja med stickorna någon dag och sen hålla tummarna... Sambon är laddad! Cool

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3