• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • soffy83
    sugarrush skrev 2010-12-10 13:56:02 följande:
    Och nu, nu, kom en annan kollega fram och frågade om jag var gravid! Jag kontrade med "nej, jag har just haft missfall!" Då bad han förstås om ursäkt och kände sig dum.
    Kändes faktiskt lite gött att säga som det var, för jag vet att han menar väl egentligen. Genom att säga det kommer han dessutom inte att fråga mig igen - skönt!

Men fan alltså, hur sjutton tänker folk som slänger ur sig sådant?
    Lider med dig sugar. Man blir ju så irriterad på folk ibland, att man öppnar munnen innan man tänker. Även om man inte menar något illa. . Jag var med om samma sak i tisdags. En kollega frågade om jag var gravid och tittade menande på min mage. Dagen efter man fått reda på att det inte finns något foster. vad fan säger man? Ja, det är jag men jag ska inte ha något barn för det. Sa bara nej, kände att jag verkligen inte orkade med något annat. Tycker det är rätt jobbigt med att magen faktiskt växer. De måste bara hjälpa mig att avsluta på måndag för jag kommer inte kunna dölja det mycket längre.
  • sugarrush
    soffy83 skrev 2010-12-10 20:05:00 följande:
    Lider med dig sugar. Man blir ju så irriterad på folk ibland, att man öppnar munnen innan man tänker. Även om man inte menar något illa. . Jag var med om samma sak i tisdags. En kollega frågade om jag var gravid och tittade menande på min mage. Dagen efter man fått reda på att det inte finns något foster. vad fan säger man? Ja, det är jag men jag ska inte ha något barn för det. Sa bara nej, kände att jag verkligen inte orkade med något annat. Tycker det är rätt jobbigt med att magen faktiskt växer. De måste bara hjälpa mig att avsluta på måndag för jag kommer inte kunna dölja det mycket längre.
    Åh fan.
    Vilken jävla skit-tajming alltså. Stackare!
    Ja, nu är det inte långt till måndag iallafall, då du ska få komma in till sjukhuset. Ta och sjukskriv dig några dagar i samband med ingreppet så du hinner hämta dig lite.

Jag fick och frågan en vecka efter mitt andra missfall. Det var en bekant som såg att jag drack alkoholfritt på en fest och därför var han förstås tvungen att SKRIKA ut frågan så att alla i rummet tystnade. Jag snyftade fram ett "nej jag är INTE gravid, jag äter antibiotika". Hans svar var "ja men så säger de alla, det hade ju varit skitkul om du sagt att du var gravid nu ju!". Alla andra i rummet såg att jag började gråta. Killen som skämtat skrattade gott åt sitt skämt och gick in i ett annat rum, medan mina närmsta vänner störtade fram för att trösta, de visste inte om missfallet, men de såg att jag blivit vansinnigt ledsen.

Anledningen till att jag åt antibiotika var nämligen att jag hade fått en infektion i livmodern till följd av misfallet, och dagen innan festen hade min läkare sagt att infektionen kunde påverka min chans att få barn i framtiden över huvud taget.

Har fortfarande svårt att se honom utan att känna ett styng av hat.

• Natur

ingen glad gubbe i morse heller hoppas man har ägglosssning men att man borde testa på em....

• FruW

Sugar - vet inte vad jag ska säga, usch vad jobbigt!! Bra att du sa som det är, det brukar kännas lättare!!
    Stor kram till dig!!

Ang kaffe, jag har dragit ner på det, men dricker iaf 2 koppar om dagen.

Nu ska jag käka lite frukost o förbereda mig för en heldag ute i snön, såå skönt!

Lycka till ni som har äl idagarna!

KRAM

• Alicia 72

Natur; med CB kan testa när som helst på dygnet. Alicia

• Natur

Har också dragit ner på kaffet man vet ju aldrig, Jag struntar nog i ägglossningstester, har ju funkat två gånger utan, får väl helt enkelt mysa varannan dag...

Är det någon mer än jag som ägnar alla dygnets vakna timmar till tankar om allt som har med detta att göra, alltså så fort jag inte koncentrerar mig på nogot annat så... poff.... missfall, ägglossning, oro...osv undrar just vad jag fumderade på förr... man blir lite låg bara, tror faktiskt att jag har en mild deprission men är väl kanske normalt efter det man gått igenom.

• EmmaAF

Hejsan hej!!

Pilgrimmen här

Nu har vi kommit ut med den lilla hemligheten och då går jag tillbaka till min riktiga fl, hehe!

Håller alla mina tummar för dig Sugar, klart som fasiken du ska plussa nu =)

Håller föresten tummarna för er alla härinne. Även om jag inte är så aktivt skrivande så håller jag koll på er varje dag, hihi

• EmmaAF
    FruW skrev 2010-12-12 19:26:53 följande:
    Hihi - välkommen Emma?!
    Yees! =) Och tackar, hihi!

Känns väldigt skönt må jag säga att få vara sig själv igen, hehehe
  • sugarrush

Tack Emma/Pilgrimmen.
    Lite tummar kan alltid behövas såhär inför BIM.
    En hel jäkla vecka kvar... gissa om jag dreglar över testen..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3