• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • soffy83

Skruttnorpan -  angående trombylen så verkar det som om det är ganska vanligt att man behandlar med det vid upprepade missfall. Även om inte tester och så visade på något. Sedan pratade hon om att det kan vara så att blodkärlen i livmodern inte vidgas som de ska och kan då inte förse embryot med näring. Trombylen tunnarju ut blodet och kanske kan hjälpa till med bättre cirkulation. Hoppas i alla fall att det har något verkan =)

Vi har ju lagt verkstaden lite på is nu. Skulle dock vilja hinna med ett försök till innan sonen blir ett år och nio månader. Har inget fast jobb och slet som ett djur förra graviditeten för att få ihop en bra föräldrapenning. Så vi kommer nog sätta igång igen i februari-mars någon gång. 

Vad spännande det är med alla BIM i januari =)  Kommer få så många pluss i tråden! *heja heja*

• Natur

norpan: ja mena att din cykel skulle stabilieras... inte min den är 37....
    Jag ville inte låta negativ men man bygger upp så mycket "när man sätter dett datum"... nästa midsommar då... eller innan jag fyller år osv... och när den dagen kommer... underbart om det gått vägen, om inte mer stressande... så tänker jag iaf...
    Jag känner också mer efter mina mf, att det ilar o värker när som helst eg.... vet inte varför? ngn mer?

mjaaw: hoppas du hittar tabletterna... annars så får du väl ringa läkaren så får du nya...

MCT: heja heja!

• pixerpie

Jag har också såna "ilning" som ni beskriver Natur och Skruttnorpan! Så det kanske är vanlig eller så är man/ jag mer observant på vad som händer i "tjejmagen"?!?!

Soffy- jag tror du kan skydda din SGI ändå... Ring och hör med Försäkringskassan. Svaret jag fick på samma fråga var att jag kan skydda den med 100% sysselsättning antingen via jobb, a-kassa, sjukskrivning eller föräldraledig! Men att du måste ha 40 h ersättning/ vecka- diffar det på en timme minus så ryker hela SGI:n. Så förhoppningsvis kan du skydda den med lite planering. För nu tar du väl ff 5 dagar eller fler föräldradagar?!

Blir nog sista inlägget innan jul och nyår från mig! Planerar för ledighet utan dator!

SÅ ÖNSKAR ER ALLA EN GOD JUL OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ( med bubbel) OCH ETT HÄRLIGT BABYBAKANDE 2011 OCH sEN EN PROBLEMFRI GRAVIDITET!!! SOMMAREN 2011 GÅR VI MED VÅRA STORA MAGAR HELA HÖGEN!  

• FruW

Pixan - det samma önskar jag till dig!!

stor kram från mig

• skruttnorpan
    Natur skrev 2010-12-21 11:30:56 följande:
    norpan: ja mena att din cykel skulle stabilieras... inte min den är 37....
    Jag ville inte låta negativ men man bygger upp så mycket "när man sätter dett datum"... nästa midsommar då... eller innan jag fyller år osv... och när den dagen kommer... underbart om det gått vägen, om inte mer stressande... så tänker jag iaf...
    Jag känner också mer efter mina mf, att det ilar o värker när som helst eg.... vet inte varför? ngn mer?

mjaaw: hoppas du hittar tabletterna... annars så får du väl ringa läkaren så får du nya...

MCT: heja heja!
    Jaha...lätt förvirrad med andra ord, blir så många inlägg att memorera innan man ska svara då alla är så bra på att uppdatera!Glad

"skönt" att ni också har upplevt lite ökad aktivitet efter MF, natur och pixan! Då verkar ju allt vara som det ska i alla fall...

God Jul och Gott Nytt, Pixan! Sunt med en datorfri ledighet!  
  • Mjaaw

Önskar jag med pixan!!

Tjejer har börjat få ömma bröst Rynkar på näsan Vilket betyder tant röd kommer om 1 vecka!!

• FruW

Mjaaw - eller att tanten inte kommer o plusset visar sig istället! Flört

• skruttnorpan
    Mjaaw skrev 2010-12-22 00:06:07 följande:
    Önskar jag med pixan!!

Tjejer har börjat få ömma bröst Rynkar på näsan Vilket betyder tant röd kommer om 1 vecka!!

Håller med mimmi! Det kan ju precis lika gärna vara raka motsatsen!! Jag hade nog snarare börjat hoppas om boobsen började ge signal...

Tog första ÄL-stickan igår...inte en gnutta sträck på den...bara att vääääntaaa... Galet segt.

Soffy83- OK, då har jag lärt mig något nytt, tack! Hoppas på att det blir en mage när ni tar upp produktionen igen Tungan ute

• MCT79
    Mjaaw skrev 2010-12-22 00:06:07 följande:
    Önskar jag med pixan!!

Inte då! Det kan betyda vad som helst.. jag har haft ungeför samma symtom vid mens som vid plus! EN sak som avvikit och det är dragningar över äggstockarna nån vecka efter äl... väntar spänt på de symtomen!
  • sugarrush

Skruttnorpan, nu du!
    Nu har jag köpt längdåkningspaket till både mig och sambon i julklapp!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3