• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • skruttnorpan

Mjaaw: TJEJEN, vad FIN du är!! Tror vi alla här inne kommer få fina små stjärnor tillslut. Vi har alla fått erfara att det fina i livet inte är att ta för givet.
    Fick en påminnelse om det på julaftonskvällen när vi slog på Sarah Dawn Finers julkoncert och Louise Hoffsten klev in och gjorde en låt...hon var SÅ SJUK i sin MS just nu. Och ändå satt hon där; smal, tärd, darrande på rösten och sjöng. Rent musikaliskt var det inte vacket, men helheten! Denna förr så kraftfulla kvinna med attityd, utseende och en slående musikalitet nu så envist kämpande mot ett ofrånkomligt öde...Den lilla darrande kvinnan såg på något sätt ändå så vackert stark ut! Hela framträndandet var så VACKERT! Jag satt där med tårar i ögonen och bara tänkte på alla de kamper vi kämpar oss i genom eller accepterar- hur starka vi alla innerst inne är!

Så till er alla; sätt på din finaste favoritlåt (för mig blir det louise och sarah med winter song)och lägg armen om dig själv, klappa dig på axeln, minns allt tungt du rest du från i år. Minns de stunder du legat i tårar varit övertygade om att du aldrig kan resa dig igen. Se sedan på dig idag! Lite mer ödmjukhet, lite mer insikt, lite djupare kärlek och en vetskap om den inre styrka du bär. För än så länge har ingen sorg, ingen kamp, ingen kris varit större än att DU klarat resa dig från den! 

Mina finaste tankar till er alla!

• Atti

Hej på er alla tjejer. Skickar massor av härliga julkramar. Hoppas ni har haft en underbar jul och att den fortsätter i samma anda.

Och ni.... glöm inte fotknölarna ;)

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Mjaaw
    skruttnorpan skrev 2010-12-26 11:13:43 följande:
    Mjaaw: TJEJEN, vad FIN du är!! Tror vi alla här inne kommer få fina små stjärnor tillslut. Vi har alla fått erfara att det fina i livet inte är att ta för givet.
    Fick en påminnelse om det på julaftonskvällen när vi slog på Sarah Dawn Finers julkoncert och Louise Hoffsten klev in och gjorde en låt...hon var SÅ SJUK i sin MS just nu. Och ändå satt hon där; smal, tärd, darrande på rösten och sjöng. Rent musikaliskt var det inte vacket, men helheten! Denna förr så kraftfulla kvinna med attityd, utseende och en slående musikalitet nu så envist kämpande mot ett ofrånkomligt öde...Den lilla darrande kvinnan såg på något sätt ändå så vackert stark ut! Hela framträndandet var så VACKERT! Jag satt där med tårar i ögonen och bara tänkte på alla de kamper vi kämpar oss i genom eller accepterar- hur starka vi alla innerst inne är!

Så till er alla; sätt på din finaste favoritlåt (för mig blir det louise och sarah med winter song)och lägg armen om dig själv, klappa dig på axeln, minns allt tungt du rest du från i år. Minns de stunder du legat i tårar varit övertygade om att du aldrig kan resa dig igen. Se sedan på dig idag! Lite mer ödmjukhet, lite mer insikt, lite djupare kärlek och en vetskap om den inre styrka du bär. För än så länge har ingen sorg, ingen kamp, ingen kris varit större än att DU klarat resa dig från den! 

Mina finaste tankar till er alla!
    Å så vackra ord du säger! Blir faktist tårögdSkäms Mina styrkekramar till er alla !!
  • MCT79

Hej hej! Hur går det för er??
    Jag har ilningar/dragningar över äggstockarna... men vågar inte hoppas på något............

• FruW

Snuttskorpan - tack för dina ord!! Såå bra skrivet, o såå sant! jättebra att få det påpekat, för precis så är det ju!

Atti - hur mås det? Tack för påminnelsen om fotknölarna, ska genast massera!! Glad

MCT - låter lovande vännen! =)

Hmpf, håller mig från gravtesten än så länge, bim-4 idag, men det blir svårare o svårare att inte testa.. men vill gärna leva på hoppet lite till..

• skruttnorpan

Med risk för att låta dum...men vad är det där om fotknölarna??Skäms

MCT och Mimmi, GUD vad härligt att det börjar dra ihop sig tilltestning!! MCT, har du kännt liknande med ilningar tidigare vid grav? Jag vet att det var så jag hade straxt efter BIM så det låter ju riktigt bra!

Själv väntar jag fortf på ÄL...känns som att det börjar närma sig och såg faktiskt tillstymmelse till streck på ÄL-stickan så snart så...
    Men något konstigt har hänt med mig mentalt den här gången. Hoppet har liksom inte rusat upp som det brukar. Har på något vis ställt in mig på att det inte kommer fungera den här gången heller. Känns på något vis som att det kommer sluta med insemination eller provrörs tillslut i alla fall. Får väl hålla tummen för att om hoppet inte ligger högt nu så kanske inte sorgen vid mens blir lika hård heller...

Mimmi, vad är magkänslan då?? Kan du ha en aning om att det finns en liten där?? *hoppas*

• FruW

Snutt - sorry - gammalt från tidigare i tråden.. Några av oss hade varit på akupunktur o liknande, där man fått tips om att massera ovan fotknölen, skulle va bra för fertiliteten Flört Så, vi skämtade om att mysa, ligga med benen upp o massera fotknölarna..

Har ingen gut feeling (stavning??) alls, gör en för och emot lista..

För:
    Rejäla äl-flytningar
    Mys i rätt tid
    Inget blod - alls!! Ovanligt för att va mig
    Dragningar över magen i några dagar, kom ett par dar efter äl (borta nu!)
    Lite ömma tuttar, har aldrig annars, men också nästan borta nu
    Blev plötsligt urtrött o supergrinig när vi var på IKEA igår, trots att vi precis hade ätit o blodsockret borde va på topp
    Humör!!! O känslig som attan, lipsill är jag!

Mot:
    Inget illamående
    Ingen luktkänslighet
    Inga tydliga ådror på tuttarna, eller bröstvårtor som ändrat färg
    Har inte funkat på länge - så varför nu liksom...

Så - mitt resultat blir nog: ??? Jag hoppas, försöker att inte hoppas utan va cool o invänta BIM.. blä för det här! Samtidigt är jag tacksam över att kroppen funkar så jag har regelbunden mens o oftast äl, vet att många har problem med det här så jag ska inte gnälla!!

Hur mår ni andra!!

Kram från mig

• miraclee
    Mimmi.. ;)

Nu kommer jag här igen haha!

Jag hade ingen luktkänslighet, illamående eller förändrade bröstvårtor osv i början! Det kom senare, och bröstvårtor osv har fortfarande inte ändrat färg ;) Och jag är gravid, ja lovar.. ;D

Illamående kom i v 7-8. Och ingen luktkänslighet alls!

Heja heja!
  • FruW

Sof - hej vännen! Tack för att du hejar på mig!! O du (läs om du vill, om det känns uppläxande - hoppa över, okej?) jag läste i plustråden om dina sammandragningar.. =( Ta det lugnt vännen, låt läkarna sjukskriva dig, låt mannen passa upp. Du har bara ett viktigt "jobb" nu, det är att se till att du o lillen mår bra! Tänk så ni har kämpat för att nå dit ni är idag, vad är ett jobb liksom?? Ta hand om dig, och du behöver inte vara så "duktig"! (hoppas du förstår mig rätt!)

Stor kram från mig Hjärta

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3