• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • rontgensyrran
    Jania skrev 2010-12-18 19:39:44 följande:
    Ja, 2011 måste vara vårt år!

Norpan: Förstår till fullo det där med tiderna. Skulle hellre fått min knodd i början på året, men när allt kommer omkring är jag världens lyckligaste om jag över huvud taget får nån knodd. Så låt den komma bara...även om det kanske blir på min "plastdotters" födelsedag. Det är ju bara att hoppas hon blir glad för ett syskon.

Alla i tråden som har barn: Har ni vetat vad det varit för kön på de små pyttisarna under graviditeten/rna?
    Själv tror jag inte att jag kommer vilja veta...det är väl en del av charmen, va? Att det blir en lyckad liten överraskning...

Å hörrni, allihopa. Vid mitt förra försök blev jag erbjuden att gå på nå't slags tidigt ultraljud för att kolla nån kota på fostrets ryggrad. De kan tydligen se om barnet riskerar några såna allvarliga sjukdomar. Är det det som kallas NUPP? Har ni gått på såna? Sen kan man göra fostervattenprov, eller hur? Och hur stora är egentligen riskerna för mf pga fostervattenprovet?

Mycket blev det nu...

Stora kramar på er allihopa....

Jodå visst är man lite extra blödig med alla hormonerna i kroppen. Länken till tråden där vi håller till som har plussat finns i trådstart. Du är varmt välkommen till oss där :) Även där är det fritt fram att ventilera sin oro efter det efterlängtade plusset. 

Det testet man brukar bli erbjuden är en ny variant av NUP test. Fast det heter numera KUB-test. Som är ett Kombinerat Ultraljud med Biokemisk screening (blodprov). Där ser man diverse kromosomavvikelser och är helt ofraligt för barnet. Visar det testet dåliga siffror så kan man efter det gå vidare med FosterVatten Prov. Vet dock inte hur stora riskerna är med detta.

Länkar här lite info om KUB, där kan du också klicka dig vidare till FVP.

http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_gravid/fosterdiagnostik/kub/

Jag är nyfiken och planeringsfreak, så jag ville veta direkt vad det var för nåt kön, även om jag från tidigt i graviditeten kände på mig att det skulle bli en flicka så ville jag ändå ha det bekräftat och handla på mig små söta klänningar. I alla städer får man dock inte reda på könet vid ultraljud.

• skruttnorpan

Mjaaw: Ja- förhållandet har ju verkligen testats och gått igenom alla testningar med bravur! Idag sitter jag här med en sambo jag VET finns där när ens egen värld rasar, en kille som orkar när man inte själv gör de, men vars egen sorg bryter fram när han ser att man själv står stadigare. Sitter här i ett hus med allt för många rum, men varje rum fyllt av kärlek och tillit. Tror faktiskt inte att vi litade till hundra på varandra innan allt detta började. Nu finns ingen tvekan.
    Det märkliga är att det, som du däger, har varit många långa månader. Varje månad har kännt som en evighet. Men nu när jag ser tillbaka på det så kan jag inte förstå att det redan gått ett år! Det känns inte alls som att det skulle vara så länge sedan hoppet tändes för första gången.
    Men...å andra sidan känns det som att mitt kompisbarn på 1 år och 2mån har funnit hos mig såå länge och så mycket har hänt med henne! Och så mycket har förändrats hos mig själv! Så paradoxalt! Känns inte som så mycket tid har passerat, men ändå som att så mycket har hänt Skrattande

Appropå något heeelt annat sitter jag här och funderar på om jag ska ge mig ut i längdspåret eller inte...snöar ganska kraftigt och verkar blåsa en del...köpte nya längdisar för en knapp månad sedan och har ännu inte haft tid att ta mig runt milen. Idag har jag tiden, men är lite tvekis på vädret...Hmm, får se hur det blir!

kramar i snöyran

• SoMa72

Skruttnorpan, fint inlägg, blir varm i hjärtat...
    Ut i skidspåret med dig nu!

Kram

• sugarrush

Hej tjejer.
    Har haft några tunga dagar nu, mensen har kommit. Men det känns så fint att gå in i tråden och se allt fint som ni skriver här, man blir glad och peppad att fortsätta. Håller verkligen med er om att förhållandet har stärkts genom de här kriserna, jag och min sambo har lärt känna varandra på ett helt nytt plan och blivit starkare tillsammans.

2011 är verkligen vårt år, i sommar går vi säkert där allihop med små magar.
    Kram!

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2010-12-19 11:13:21 följande:
    Hej tjejer.
    Har haft några tunga dagar nu, mensen har kommit. Men det känns så fint att gå in i tråden och se allt fint som ni skriver här, man blir glad och peppad att fortsätta. Håller verkligen med er om att förhållandet har stärkts genom de här kriserna, jag och min sambo har lärt känna varandra på ett helt nytt plan och blivit starkare tillsammans.

2011 är verkligen vårt år, i sommar går vi säkert där allihop med små magar.
    Kram!
    STOR KRAM, tjejen! Önskar att du hade feltolkat menssignalerna, men nu är det bara upp i sadeln igen!
    Tänk att jag TROR faktiskt att du har rätt! I sommar går vi omkring där- med ett starkare förhållande till den vi lever med, en större tilltro på vår relation, en större ödmjukhet inför kärlek och lycka och med vetskap om att inte ta någonting för givet OCH!!!! Med en supergo' mage som bevis på att den som kämpar vinner mer än den som bara får!

Nu blir det ut i spåret och staka!
    Stor kram
  • sugarrush

Tack skruttnorpan.
    Ja nu är det uppladdning för nästa ÄL som gäller. Räknade just ut att nästa sexmaraton kommer planeras vid nyår.. och det blir ju lämpligt eftersom vi är lediga då.. och ingen av oss är på någon jobbresa.
    (Jag försöker alltid styra mina jobbresor til mensveckan, för då är det garanterat ingen risk att missa graviditetschansen den månaden. Så har jag hållt på ett bra tag nu, och mina kollegor tycker alltid så synd om mig som råkar tajma mensveckan med resorna...hehehe, de har ingen aning om att det alltid är välplanerat från min sida..)

Underbart att åka ut i spåret en dag som denna! Jag blir sååå avundsjuk!
    Njut åt mig också!

• FruW

Sugar - stor kram till dig!! Skönt att mensen är över, brukar ju kännas lättare då - fas 2 du vet!

Röntgen - det närmar sig för dig nu va?? Såå spännande, stort lycka till!!

Snuttskorpan  -låter jättehärligt med skidor!! Önskar jag hade sådana själv, men har inte åkt på massa år, sen jag var liten, så osäker på hur det skulle gå nu, haha..

Tjejer, en liten fråga. Min äl är nog över för den här gången tror jag, kan ju inte testa så får gå på känn så att säga. Jag brukar ju alltid ha små blödningar vid äl, både om vi har sexat eller ej, men inget alls den här månaden, o då har vi ändå myst ganska tätt nu.. Vad tror ni, bra eller dåligt tecken?? Inget blod borde ju va bra, eller hur? O har haft massa äl-flytningar (ursäkta!) så jag hoppas på guldägget nu!!

Stor kram till er!!

• skruttnorpan

Haha, taktiskt med planeringen! Jag har ju preics börjat få en något så när regelbunden cykel, men tidigare i år har jag konstant lyckats vara borta när jag väl haft ÄL. Är iväg en del med idrottslag och dessa resor har liksom alltid lyckats ligga felTungan ute
    Nu när jag nämner det så inser jag att jag nog lyckats med det igen... har ÄL runt 24-27 och i mellandagarna är jag iväg på läger...men det är ganska nära så jag kan nog åka hem på kvällarna...eller snarare...jag KOMMER åka hem på kvällarna Flört

Det var faktiskt HELHÄRLIGT ute i skogen idag, märkte inte av snön så mycket när man väl kom in bland träden. Spelade dock en hel basketmatch igår då vi va få på bänken + att jag fick för mig att göra årspremiär på milspåret så nu är jag TRÖTT i benen!!
    Skönt att man kan dimpa ner i soffan och kolla handboll snart!

• skruttnorpan
    FruW skrev 2010-12-19 15:38:31 följande:
    Tjejer, en liten fråga. Min äl är nog över för den här gången tror jag, kan ju inte testa så får gå på känn så att säga. Jag brukar ju alltid ha små blödningar vid äl, både om vi har sexat eller ej, men inget alls den här månaden, o då har vi ändå myst ganska tätt nu.. Vad tror ni, bra eller dåligt tecken?? Inget blod borde ju va bra, eller hur? O har haft massa äl-flytningar (ursäkta!) så jag hoppas på guldägget nu!!

Stor kram till er!!
    Oh, vad svårt! Blödningar i samband med sex ska ju kunna tyda på skör slemhinna- vanligt vid graviditet, men å andra sidan så är det ju något som skiljer sig från hur det vanligen brukar vara för dig och det kan ju vara ett gott tecken. Har du dessutom haft tydliga ÄL-symtom så känns det ju som att du har ALL rätt att ha hoppet högt! Jag kommer hoppas för dig i alla fallGlad

Grymt med skidor faktiskt! har du möjlighet INVESTERA! Kanonsätt att glömma allt vad symtom och tester heter och ett underbart sätt att kunna vara ute i friska luften vintertid utan att frysa ihjäl. Hade aldrig åkt längd innan förra året, då lånade jag svärmors 20år gamla skidor med för stora skor och kajkade runt på...jag blev omåkt 100ggr av 100, men det var superkul!! Nu har jag köpt egna och faktiskt så är det MYCKET lättare med bra utrustning! 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3