• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Hej alla fina tjejer!

Nu är jag tillbaks från julfirandet. Hoppas att ni andra också har haft en underbar jul!
    Kul att höra att några har lite tecken på graviditet... hoppas hoppas! *håller tummarna så de vitnar!*

Snart är det nyår också! Nästa år kommer bli vårt år, det bara VET jag! (Nytt år, nya möjligheter.. ni vet!) Nästa jul sitter vi alla där med antingen en bebisspya på axeln eller en rund fin mage.  

Kram på er!

• FruW

Sugar - välkommen tillbaka! Hoppas jul har varit bra!! Jag paxar för det du skrev ovan, o är det rund mage nästa jul så hoppas jag det beror på bebis o inte på all julmat! =)

• sugarrush

Taaack mimmi! Hoppas du plussar nu gumman, du är sååå värd det! (Det är vi alla här inne.)

Jag ska påbörja mf-utredningen idag. Känns lite spännande faktiskt. Mimmi, vad fick ni göra på utredningen? Tog ni prover och sånt, eller vad gjorde ni?

Kram!

• miraclee
    FruW skrev 2010-12-27 10:17:55 följande:
    Sof - hej vännen! Tack för att du hejar på mig!! O du (läs om du vill, om det känns uppläxande - hoppa över, okej?) jag läste i plustråden om dina sammandragningar.. =( Ta det lugnt vännen, låt läkarna sjukskriva dig, låt mannen passa upp. Du har bara ett viktigt "jobb" nu, det är att se till att du o lillen mår bra! Tänk så ni har kämpat för att nå dit ni är idag, vad är ett jobb liksom?? Ta hand om dig, och du behöver inte vara så "duktig"! (hoppas du förstår mig rätt!)

Stor kram från mig Hjärta
    Klart jag hejar på! Skrattande De du skrev behöver man inte aaalls ha som tecken på grav! Jag hade bara ömma bröst (till & från) och molvärk ibland. That's it. Det varierade som sjutton i början också, så haka inte upp dig på de! Duktig är du också som håller dig från gravtesten änsålänge ;)

Jaa jo.. jag vet! :( Men jag va såå glad över att få börja jobba o så ba, nä.. först sängliggandes o sjukhusliggandes (2 ggr under 4 månader), sen har jag LEVT i en månad nu, så underbart! Och så kommer de här. Känslig livmoder som reagerar me SD såfort nån känner på magen eller när han e igång o härjar (som han för de mesta gör, som dom skrev på förlossningen - MYCKET livlig bebis) och de är ju iofs bra, att han e piggelin därinne! Men dumt att jag ska va så känslig så jag knappt "får" städa hemma längre, blä. 

Min man e så go, han blir så orolig när jag har/får ont och sa halvt på skämt, halvt på allvar att han tänkte sjukskriva sig för "Vård av fru" ... Hahaha! ;)

Får se ang jobbet inatt, de är "bara" 2 nätter denna vecka, 20 tim totalt.. tänkte KANSKE prova inatt o se, funkar de inte alls åker jag hem, men börjar inte förrän 21.45 så har lite tid o bestämma mig på iallafall.

Massa kramar!
  • FruW

Sugar - lycka till på utredningen! Vi är ju med i den där studien, så det kanske skiljer sig åt mot en vanlig utredning,. Men vi fick prata, göra gynundersökning o lämna blodprover, den första dagen vi var där. Så ställ in dig på det, så slipper du bli överraskad! Även sambon min fick lämna blodprov, för kromosomtest, så det kan va värt att förberada mannen din på det..

Lycka till!!!

• sugarrush

Tack mimmi!
    Jag ska ta med sambon, han visste inte först om han behövde följa med eftersom han har lite svårt att komma ifrån jobbet. Men ja, nu ska han absolut följa med så de kan ta blodprover på honom också.
    Tack för hjälpen.

Ska bli lite intressant att se om de vill erbjuda någon speciell assistans till nästa gång vi plussar. Den privata läkaren ville ju erbjuda både det ena och det andra... Så jag kommer att gå till den som verkar mest serviceminded när jag plussar igen, känns skönt att ha alternativ, antingen landstinget eller den privata läkaren.

När har du BIM mimmi?

• FruW

Mitt bim är 1/1, så ett tag kvar!

Jättebra att du har alternativ! Du måste skriva här sen o berätta vad de sa!!

• MCT79

Hoppas det går bra för dig idag Sugar! jag tyckte det var skönt att få bekräftat att det inte är nått fel på oss.. samtidigt så blir ju missfallen oförklarliga... vilket var tungt. Skönt att ha dig tillbaka här iaf!

skruttnorpan skrev 2010-12-27 08:52:57 följande:

Med risk för att låta dum...men vad är det där om fotknölarna??Skäms

MCT och Mimmi, GUD vad härligt att det börjar dra ihop sig tilltestning!! MCT, har du kännt liknande med ilningar tidigare vid grav? Jag vet att det var så jag hade straxt efter BIM så det låter ju riktigt bra!

Själv väntar jag fortf på ÄL...känns som att det börjar närma sig och såg faktiskt tillstymmelse till streck på ÄL-stickan så snart så...
    Men något konstigt har hänt med mig mentalt den här gången. Hoppet har liksom inte rusat upp som det brukar. Har på något vis ställt in mig på att det inte kommer fungera den här gången heller. Känns på något vis som att det kommer sluta med insemination eller provrörs tillslut i alla fall. Får väl hålla tummen för att om hoppet inte ligger högt nu så kanske inte sorgen vid mens blir lika hård heller...

Mimmi, vad är magkänslan då?? Kan du ha en aning om att det finns en liten där?? *hoppas*

Ja jag har ju haft såna ilningar de andra gångerna jag har plussat... å de går inte att inbilla sig.. allt annat är ju svårare. Men ömma bröst har jag (igen) också.  Det höll bara uppe nån vecka innan de var tillbaka igen.

ÅHH jag hoppas det är plus på gång!!  Bim först 3 januari. Jag kikade lite på mina tidigare anteckningar och jag har börjat med mina ilningar på äl+6 och +7.... nu började de på äl+6....
  • MCT79
    miraclee skrev 2010-12-27 10:28:02 följande:
    Klart jag hejar på! Skrattande De du skrev behöver man inte aaalls ha som tecken på grav! Jag hade bara ömma bröst (till & från) och molvärk ibland. That's it. Det varierade som sjutton i början också, så haka inte upp dig på de! Duktig är du också som håller dig från gravtesten änsålänge ;)

Jaa jo.. jag vet! :( Men jag va såå glad över att få börja jobba o så ba, nä.. först sängliggandes o sjukhusliggandes (2 ggr under 4 månader), sen har jag LEVT i en månad nu, så underbart! Och så kommer de här. Känslig livmoder som reagerar me SD såfort nån känner på magen eller när han e igång o härjar (som han för de mesta gör, som dom skrev på förlossningen - MYCKET livlig bebis) och de är ju iofs bra, att han e piggelin därinne! Men dumt att jag ska va så känslig så jag knappt "får" städa hemma längre, blä. 

Min man e så go, han blir så orolig när jag har/får ont och sa halvt på skämt, halvt på allvar att han tänkte sjukskriva sig för "Vård av fru" ... Hahaha! ;)

Får se ang jobbet inatt, de är "bara" 2 nätter denna vecka, 20 tim totalt.. tänkte KANSKE prova inatt o se, funkar de inte alls åker jag hem, men börjar inte förrän 21.45 så har lite tid o bestämma mig på iallafall.

Massa kramar!
    NU TAR DU DET LUGNT SOFY! SE DET SOM EN OOOOOORDER!!   ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3