• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72

Var är min mens???? *snyft* Hur många veckor ska det ta den här gången?! Dumma kropp...

• FruW

Låter jättekul med skidor!! Har iofs inget spår där vi bor, men finns en bit bort med bilen.. Vad får man ge för ok skidor, stavar o pjäxor??

MCT - blä, inget utslag?? När ska den komma?? Håller tummarna för dig vännen!!

Snuttskorpan - ja "standard" för mig de senaste månaderna har varit blod under äl-veckan, ibland vid sex, ibland helt appropå, så det här är "nytt". Just nu kan jag önska att jag hade kört med äl-test den här månaden så jag vetat om jag hade haft äl eller ej.. Denna ovisshet.. Men men, har man fått order så..

Var ute o red en tur i morse i all snön, härligt! Min ridkompis har nyss berättat för mig att hon är gravid, i v 11 nu, jätteglad för hennes skull, men tyckte det var lite jobbigt först.. Men funkade fint att umgås i dag ändå, men tror jag kommer att hålla mig lite mer på min kant, kan bli lite jobbigt med alla magar, om ni förstår?

Vi pratade ju tidigare om att gå ner i vikt, kommer inte ihåg vilka som nappade... Men jag har bestämt mig för att börja köra första januari, känns hopplöst innan dess med allt firande. Någon som är med?? Jag behöver gå ner en del för att öka mina chanser till en ny graviditet..

Stor snökram till er alla !

• sugarrush

Mimmi, jag fattar, jobbigt med magar, så är det ju för oss. Vi vet precis hur det är. Bra att det funkar att umgås ändå. Jag tror förresten inte att det spelar ngn roll ifall du blött eller inte, har du haft ägglossning är nog chanserna lika goda vare sig det kom blod eller ej... hoppas det har tagit sig nu!

MCT, har du testat med stickor? Kanske är den lite sen..?

Snuttskorpan, det låter underbart med skidåkning! Funderar själv på at åka upp till föräldrarna och ta en tur om några veckor. Min sambo har aldrig åkt längd och han vill gärna testa (han kommer från England så där finns aldrig underlag för skidåkning.)

Ego: Pratade nyss med min gravida syster som jag dragit mig undan från de senaste månaderna. Mamma hade berättat för henne om missfallen och hon ringde väl mest för att berätta att hon visste vad som hänt... Kändes okej ändå, även om det såklart var jobbigt att prata om det. Jag sade att vi inte försökte bli gravida nu, att vi behövde återhämta oss. Jag säger det till alla, så att de inte förväntar sig något. Men ALDRIG att jag skulle få för mig att vänta! Jag vill ju få till en ny graviditet NU!

Kram till er alla!

• Jania
    Mjaaw skrev 2010-12-18 20:09:02 följande:
    Jania , haru fått några symptom, alltså illamående eller något sånt?
    Jo, inte jätteömmabröst som i somras bara nipplisarna, gör ont som bara den. Jag är för övrigt svullen som en noshörning och mår illa dygnet runt oavsett åtgärder....nån som har några tips? Å så är magen helt trög, man tror inte att det är sant när man läser att tarmarna kan bli tröga vid en grav. men det är sant juh Asjobbigt...

Men jag försöker såklart se det positiva i det hela och hoppas att jag får behålla mitt lilla frö och uppleva att de här tidiga symptomen ger med sig.
    Är det äntligen ett frö på groning?
  • pixerpie

Oj, oj.. vad ni skriver mycket!! Har haft en intensvit helg... dock träffat massa bebisar och en kompis fick barn igår... men... är väl bara att gilla läget! Min/ vår tid kommer! Sen ringde en kompis nu som vet om mf och frågade hur jag mådde och så- hon är bra!

Sugar- jag håller med... säger också något undvikande till svar, för att slippa förväntningarna!

Jania- jag har inte tagit reda på kön, får inte veta i vårt landsting. Skulle kunna tänka mig att ta reda på det sista 2-3 veckorna. Risken med att veta är ju att knyta an för mycket och det är en charm att få veta i födelseögonblicket... Även om jag trodde att jag fått en pojke- eftersom bm efter en lång förlossning med sugklocka sa " däe kom án" men det var ju en söt och näpen liten tös!!

SoMa och MCT- olika väntan men ändå så jobbigt!! Kan inte våra kroppar bara samarbeta...

Mimmi- ja vad ska vi göra åt alla vänner som kommer och blir gravida... Är det islänningar du rider!? Härligt med hästar! Jag har fått en ny ridlärare och bestämt att fortsätta även nästa teremin!

Ha en skön kväll!!
    P.S Glöm inte att vi får skåla med riktig skumpa i år!!  Förhoppningsvis sista gången på läääge!! *blink*

• SoMa72

Just det, skålandet i äkta bubbel är iaf nåt positivt mitt i eländet

• Jania

rontgensyrran: Gud, vad märkligt. Det där med könet....så du menar att din aning var riktig....? Att det är en liten flickeskrutt. Så sött. Både jag och min sambo var helt hundra på att det i somras var en liten flicka på G. Det fick vi så klart aldrig veta. Den här gången har jag ännu inte vågat tänka så...vågar knappt tro att det är nå't där inne. Men det måste det ju va, jag mår ju skitkass. heh Flört  (Sambon tycker f ö att jag är så tjock redan att det måste vara trillingar)

Mimmi: Det låter ju lovande, tycker jag. Märkbar förändring kan ju innebära stor förändring.
    Å, det där med vikten låter ju bra. Själv hoppas jag ju på att öka, men behöver definitivt motionera mera och äta bättre. Så JAG ÄR MED!

Norpan: Det låter verkligen undertbart det här med skidor. Var inne för några dar sedan och frågade på en sportaffär om sånt där. Det verkade vara en hel vetenskap och dessutom var det ena eller andra slut och skulle kanske komma in i januari. Men ett är nog säkert, jag måste ha breda skidor, för här finns inga spår att åka i...
    Och min mamma stod bara och flinade och tänkte på hur dåligt det skulle gå allteftersom jag ökar i vikt under vintern om skidorna anpassas efter min "ordinarie" vikt. Skoj för henne då... Tungan ute

Stora bamsekramar med värme och kärlek till er allihopa

• Jania

Hmmmm...jag vågar inte ens dricka lite blossaglögg från konsum...

• pixerpie
    Jania skrev 2010-12-19 18:42:24 följande:

Hmmmm...jag vågar inte ens dricka lite blossaglögg från konsum...

Klart du inte ska... Kommer inte jag heller göra när nästa graviditet behagar dyka upp... men alla vi som är i bim/äl/mens- träsket kan ju njuta lite skumpa bara eftersom vi får!! Tids nog kommer vår tid med "förbud" också...
    Lycka till med din graviditet!!
  • skruttnorpan

MCT79 och Soma72- Lider med er! Det spelar ju ingen roll vad andra säger, det GÅR JU INTE att bara INTE tänka på det. Är så trött på den kommentaren!

Sugar; vad bra att Syrran vet om det! Jag tror helt på att försöka avdramatisera det för sig själv och omgivningen. Jag har berättat för många och snarare sagt att vi försöker men att jag har ett fel som gör att vi antagligen inte kan bli gravida utan hjälp. Orkar inte med små underfundiga kommentarer om att "är det inte dags snart" och "när ska ni skaffa familj- ni bor ju i radhus".

mimmi80- jag köpte ett längdpaket på stadium, skidor+bindningar+ pjäxor för 1500. köpte till billiga stavar för 199. Men rida låter ju inte helt fel det heller! Jag har aldrig gjort det och inte tillgång till häst, men kan tänka att det är helt MAGISKT en solig vinterdag!

Pixan- bra tanke!!Skrattande Hade inte tänkt på det, men SJUKT positivt tänkande, det gillar jag!! Får dra en tokbläcka och hoppas på att det är den sista, haha.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3