• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Mjaw - håller med ovanstående, jäklans tjejen, hoppas verkligen du får ett plus nu annars blir det ju jättelång väntan för dig! =(

Hmm, har inte känt av de där dragningarna/lätta mensvärken alls idag, så var säkert ngt annat som spökade i går.. Såå depp i dag, har massa kvar att fixa här hemma, vi ska fira jul här i  morgonkväll o vill så gärna ha fint här då, men allt jag kan tänka på är all tid som går o vi fortfarande inte har ngn liten här hos oss, är inte ens nära! Kan inte låta bli att fundera på hur det kommer kännas nästa jul om det fortfarande är lika dant då... Rynkar på näsan Stackars sambon har nog också blivit smittad av mitt depp, han berättade om sin kollega som igår hade beklagat sig sååå över att han ska vara pappaledig i 2 hela dagar åt sin 6 månaders pojk, så jobbigt att byta blöja, mata mm.. (han har inte varit ledig alls o kommer inte va det heller...!) o sambon sa - "det känns tungt att höra när man själv inte vill annat än att få vara föräldraledig..." Så fint att höra, samtidigt blir jag ledsen då jag känner att det är jag som hindrar honom från det, då det är min kropp som inte vill/kan behålla barnet.. Gråter

• MCT79
    FruW skrev 2010-12-23 12:05:23 följande:

Mjaw - håller med ovanstående, jäklans tjejen, hoppas verkligen du får ett plus nu annars blir det ju jättelång väntan för dig! =(

Hmm, har inte känt av de där dragningarna/lätta mensvärken alls idag, så var säkert ngt annat som spökade i går.. Såå depp i dag, har massa kvar att fixa här hemma, vi ska fira jul här i  morgonkväll o vill så gärna ha fint här då, men allt jag kan tänka på är all tid som går o vi fortfarande inte har ngn liten här hos oss, är inte ens nära! Kan inte låta bli att fundera på hur det kommer kännas nästa jul om det fortfarande är lika dant då... Rynkar på näsan Stackars sambon har nog också blivit smittad av mitt depp, han berättade om sin kollega som igår hade beklagat sig sååå över att han ska vara pappaledig i 2 hela dagar åt sin 6 månaders pojk, så jobbigt att byta blöja, mata mm.. (han har inte varit ledig alls o kommer inte va det heller...!) o sambon sa - "det känns tungt att höra när man själv inte vill annat än att få vara föräldraledig..." Så fint att höra, samtidigt blir jag ledsen då jag känner att det är jag som hindrar honom från det, då det är min kropp som inte vill/kan behålla barnet.. Gråter

Sådär känner jag också ibland mimmi... att min sambo faktiskt gör sin bit.. vi blir gavida och sen är det min kropp som inte fixar resten... å han längtar något enormt efter barn... har gjort i många år men har inte velat ha med tidigare tjejer..
    Men han sa en sak till mig när jag hade nån superdeppdag och tyckte att han borde skaffa sig en annan tjej och skaffa barn med...... "det är DIG jag vill ha barn med!"  "om VI inte kan gå igenom en graviditet på egen hand så får vi titta på andra alternativ. tex adoption" Han säger att för honom handlar det inte om att det måste vara våra gener eller att se mig gravid även om han naturligtvis vill den biten med.. men det viktigaste för honom är att få vara FÖRÄLDER med mig...  Sånt värmer i hjärtat även om det är svårt att ta det till sig när man är som deppigast.

KRAM på dig!
  • sugarrush

Hej på er! Skriver lite kort nu.. Vilka härliga killar ni verkar ha! Sånt blir man glad av.
    Mjaaw, kommer hålla tummarna lite extra för dig nu, när du och sambon inte ska ses på ett tag i vår.

God jul på er! Nu lämnar jag datorn för helgen och återkommer i mellandagarna! Njut av julen och snapsen, för det här är
    sista snaps-chansen på ett bra tag...!
    Kram!

• soffy83

Vill också passa på att önska en riktigt GOD JUL till alla starka tjejer här i tråden! Åker till föräldrarna över jul! Hoppas det blir många pluss nu i januari!

Jul-kramar!!

• Jania
    skruttnorpan skrev 2010-12-21 08:24:38 följande:

Måste höra med er alla...har ni blivit mer ömma i tjejmagen efter missfallet. Kan få små miniattacker med ilningar i typ livmoder el äggstockar- typ som mensvärk men mycket mindre. Kan komma när som hellst. Har ni åckså haft så?? Funderar på om det är något man ska kolla eller om det kan vara lite mer känsligt efter MF.

Jag hade ont lite till och från efter mitt missfall. Var in till gyn och kollade. Han kikade med den där lilla ultraljudsgrejen till och med, men inget var fel. Allt såg jättefint ut. Han sa att det med allra största sannolikhet var tarmarna som hade fått lite spel. Man kan få lustiga kramper tidligen när tarmarna "masserar" sig. Och när jag tänkte efter så kunde det nog stämma. Jag hade ju dessutom bytt jobb till ett stillasittande arbete. Jag började äta katrinplommon och slappna av och röra på mig. Och det gick över. Skönt det, annars vet jag inte om jag hade vågat mig på ett nytt försök. Man vill ju inte bli gravid när man har nå't fel i magen...

Om du oroar dig mycket - kolla upp det hos gyn. Det är värt det, hellre än att gå och noja.

Bamsiga julkramar
    Är det äntligen ett frö på groning?
  • Mjaaw

Hmm, har inte känt av de där dragningarna/lätta mensvärken alls idag, så var säkert ngt annat som spökade i går.. Såå depp i dag, har massa kvar att fixa här hemma, vi ska fira jul här i  morgonkväll o vill så gärna ha fint här då, men allt jag kan tänka på är all tid som går o vi fortfarande inte har ngn liten här hos oss, är inte ens nära! Kan inte låta bli att fundera på hur det kommer kännas nästa jul om det fortfarande är lika dant då... Rynkar på näsan Stackars sambon har nog också blivit smittad av mitt depp, han berättade om sin kollega som igår hade beklagat sig sååå över att han ska vara pappaledig i 2 hela dagar åt sin 6 månaders pojk, så jobbigt att byta blöja, mata mm.. (han har inte varit ledig alls o kommer inte va det heller...!) o sambon sa - "det känns tungt att höra när man själv inte vill annat än att få vara föräldraledig..." t.. Gråter

''Så fint att höra, samtidigt blir jag ledsen då jag känner att det är jag som hindrar honom från det, då det är min kropp som inte vill/kan behålla barnen''
    Nej det är inte alls trevligt att känna sådär gumman, jag känner ju också sådär ibland, och det är ju så sorgligt.

Mina dragningar o lätta mensvärken fortsätter idag med. Låter lite smått konstigt det där. Men snart blire bra!!
  • Mjaaw
    skruttnorpan skrev 2010-12-23 07:53:01 följande:
    Oj- jäklar! Det var ingen kort frånvaro från varandra!! Då håller vi STENHÅRT på att det har tagit sig nu!
    Vart bor ni nu då?? Kommer ni inte att kunna ses under någon helg eller något under dessa månader??
    Nej det kommer vi inte :( , just för att han bor i Syrien och jag bor i Sverige, Jag ska försöka ta ner honom till Sverige snart. Tänkt börja i april nu när jag ändå är nere i Sverige, så om vi ska träffas är det jag som ska åka ner till Syrien, o nu har jag åkt ett par gånger mellan Syrien o Sverige, så det har kostat mig en hel del, lite mer än vad min ekonomi tål.

Nu är det så att jag åker ner på Onsdag ner till Sverige, så jag hoppas det var guldägget jag hade denna månad.
    Är ju helt knäckt över att jag måste åka ner, men nu är det ju så (är ''okänd'' här i familjeliv, finns inga som känner mig) att pappa hamnat i fängelse (han har fått en anmälan över att han slagit till någon man ute på gatan, utan anledning).       Och det har han ju inte, just för att min pappa är pensionär och inte klarar av att stå på benen längre, så att slå en man är omöjligt (då han bara går ut med någon anhörig och aldrig själv). Men polisen vägrar släppa ut pappa förrän denna man (som vi inte vet vem det är) tar bort anmälan.
    Just därför har jag mått lite dåligt den sista tiden , dom tog pappa för ett par dagar sen.

Just nu gör det smått ont i livmodern uuuursh! Ingen fin känsla.

Oj nu skrevs det mycket. Kram
  • rontgensyrran

GOD JUL på er alla fina flickor. Idag är det revansch, precis på dagen 1 år sedan MA bekräftades och mitt vatten har gått! Helt otroligt! Ska snart in på förlossningen för koll. :D

• skruttnorpan
    rontgensyrran skrev 2010-12-24 07:38:39 följande:
    GOD JUL på er alla fina flickor. Idag är det revansch, precis på dagen 1 år sedan MA bekräftades och mitt vatten har gått! Helt otroligt! Ska snart in på förlossningen för koll. :D
    GOD JUL och megagrattis! Det är så himla fint! Blir så himla glad för dig! Lycka till med allting och njut av att äntligen få hålla din lill* i dina armar!
  • skruttnorpan

MCT79 skrev 2010-12-23 12:56:43 följande:
    Sådär känner jag också ibland mimmi... att min sambo faktiskt gör sin bit.. vi blir gavida och sen är det min kropp som inte fixar resten... å han längtar något enormt efter barn... har gjort i många år men har inte velat ha med tidigare tjejer..
    Men han sa en sak till mig när jag hade nån superdeppdag och tyckte att han borde skaffa sig en annan tjej och skaffa barn med...... "det är DIG jag vill ha barn med!"  "om VI inte kan gå igenom en graviditet på egen hand så får vi titta på andra alternativ. tex adoption" Han säger att för honom handlar det inte om att det måste vara våra gener eller att se mig gravid även om han naturligtvis vill den biten med.. men det viktigaste för honom är att få vara FÖRÄLDER med mig...  Sånt värmer i hjärtat även om det är svårt att ta det till sig när man är som deppigast.

KRAM på dig!
    TJEJER! Tänk inte så! Det är ju ingenting ni kan påverka och är INTE ERAT FEL! Kroppen gör det den kan, men ibland går det inte hela vägen! Era grabbar älskar er för de ni är och lägger säkert ingen skuld på er så försök att se er ur deras ögon; en superfin tjej med stort hjärta som kämpar av all sin kraft för att uppfylla er gemensamma dröm.
    Min sambo är också jättelessen. Han har velat ha barn i flera år och fått vänta på mig...LÄNGE! Jag kan känna skuld över att vi inte började tidigare, men jag känner inte att det är mitt fel...jag kan ju inte rå för det.
    Men visst blir man deppig ibland...satt vid jul för ett år sedan och var övertygad om att julklappsinköpen detta år skulle handla om baby-kläder och leksaker...visst gör det ont, men det är inte vårat fel!

Nu läser vi röntgensyrrans inlägg en gång till och önskar oss själva och varnadra en GOD JUL!Tomte
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3