• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-12-28 12:53:17 följande:
    Idag tjejer har jag tröstshoppat.. eller jag började i helgen med en ny kompaktkamera och trådlös fotoskrivare (kan även scanna och kopiera...) å idag blev det en kitchen aid... fick med mig sambon på den när jag sa att man kan köpa till köttkvarn och passerare till den sen om man vill göra egen barnmat eller äppelmos...  vi har massor av träd och sambon älskar äppelmos... Så idag har jag handlat en! Cool
    Åååh, grattis! Jag köpte en för några månader sen och jag ÄLSKAR den! Grymt snygga att ha framme är de också. Jag har också köpt en citruspress till så man kan göra färskpressat på morgonen. Har faktiskt inte varit sjuk en enda gång sen dess :)
    sugarrush skrev 2010-12-28 13:55:04 följande:
    Jag och sambon ska nu ÄNTLIGEN planera årets fjällenresa! Det blir i påsk, och jag längtar redan!
    Jag har skjutit upp planeringen av fjällen hela tiden för att jag har tänkt att OM jag blir gravid vågar jag inte åka utför... men ni har vi ju fått längdskidor av den snälla tomten så då kan man ju göra något sånt om man inte kan/vill åka i backarna i påsk! 
    Fasen vad GÖTT det ska bli!
    Helt rätt tänkt! Så gjorde ju jag med resan i november. Orkade inte planera och vänta. Nu råkade jag bli gravid så det blev ingen dykning men var sååå värt det ändå och så skönt att ha nåt att se fram emot. Jag lovar, du kommer inte ångra dig om du råkar vara gravid då. Då får du läsa böcker och promenera och äta våfflor!
  • MCT79
    Idag tjejer har jag tröstshoppat.. eller jag började i helgen med en ny kompaktkamera och trådlös fotoskrivare (kan även scanna och kopiera...) å idag blev det en kitchen aid... fick med mig sambon på den när jag sa att man kan köpa till köttkvarn och passerare till den sen om man vill göra egen barnmat eller äppelmos...  vi har massor av träd och sambon älskar äppelmos... Så idag har jag handlat en! Cool
    Ah, det har jag också gjort! Rean är ju livsfarlig!
    Igår blev det en klänning och senare idag kommer det bli mer... vi ska till en outlet där de har mellandagsrea... shit alltså, det här kommer bli DYRT! (jag köpte också en kitchenaid nyligen, en röd, I löööve it!)

Jag och sambon ska nu ÄNTLIGEN planera årets fjällenresa! Det blir i påsk, och jag längtar redan!
    Jag har skjutit upp planeringen av fjällen hela tiden för att jag har tänkt att OM jag blir gravid vågar jag inte åka utför... men ni har vi ju fått längdskidor av den snälla tomten så då kan man ju göra något sånt om man inte kan/vill åka i backarna i påsk! 
    Ohh det låter supermysigt.. var brukar ni åka?
    FruW skrev 2010-12-28 14:44:15 följande:
    Nu har jag testat, dumt, jag vet!  Men va inne i stan en sväng, o har varit sur som en ättika, o spänd på något konstigt sätt i magen, så jag tänkte.. Men nej.. Snövitt test, så klart! Dumma mig, varför skulle det va ngt annat liksom Gråter Blä! Bim är ju den 1/1 så det kan kanske finnas en mikroskopisk chans till ngt annat, men jag tror inte det tyvärr..
    HEPP HEPP! Lugn och fin nu! Du är på Bim-4 vännen!! Hoppet är långt ifrån ute! Dessutom testade du alltså inte på morgonurin?
    Klart vi är gravida du och jag, nu ska vi bli vackert tjocka!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-12-28 14:45:23 följande:
    Åååh, grattis! Jag köpte en för några månader sen och jag ÄLSKAR den! Grymt snygga att ha framme är de också. Jag har också köpt en citruspress till så man kan göra färskpressat på morgonen. Har faktiskt inte varit sjuk en enda gång sen dess :)
    Helt rätt tänkt! Så gjorde ju jag med resan i november. Orkade inte planera och vänta. Nu råkade jag bli gravid så det blev ingen dykning men var sååå värt det ändå och så skönt att ha nåt att se fram emot. Jag lovar, du kommer inte ångra dig om du råkar vara gravid då. Då får du läsa böcker och promenera och äta våfflor!
    Ja den är ju sååå snygg! Jag köpte den äppelgröna för den passar perfekt i vårt kök som går i just vitt och grönt med en mörk bänkskiva. Så den kommer sticka ut lite där!
    Jag hade lite ångest igår kväll för en kompis sa att den inte går att knåda de med alls... men jag har kollat massor med youtube klipp och lyssnat på andra som säger att "jo det går visst?" Så jag skiter i honom, förmodligen skit bakom spakarna. ;)

Var köpte du citruspressen?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-12-28 15:07:19 följande:
    Ja den är ju sååå snygg! Jag köpte den äppelgröna för den passar perfekt i vårt kök som går i just vitt och grönt med en mörk bänkskiva. Så den kommer sticka ut lite där!
    Jag hade lite ångest igår kväll för en kompis sa att den inte går att knåda de med alls... men jag har kollat massor med youtube klipp och lyssnat på andra som säger att "jo det går visst?" Så jag skiter i honom, förmodligen skit bakom spakarna. ;)

Var köpte du citruspressen?
    Jo, det går jättebra! Jag har bakat både bröd och lussebullar med den. Jättebra till pajdeg också om man använder flatblandaren eller vad den heter. Den liksom "skramlar" lite när det blir jättetungt om det är en stor deg men det är ingen fara.

Citrustillsatsen köpte jag på Cervera. Man sätter fast den på samma ställe som rivjärn och sånt och det går superfort att pressa juice med den.

Oj, vad OT det blev nu. Sorry ni andra.

Mimmi, ett vitt test nu på BIM-4 och på eftermiddagsurin betyder absolut ingenting. Det tidigaste jag fått utslag på är BIM-1.
  • FruW

MCT - tack vännen! Tjock är jag redan, men vacker blir jag gärna Flört Känns lite som om det måste va ett plus, varför har jag annars de där känningarna i magen liksom? O humöret... ska vi inte ens tala om!! schhh!

• Pancakes
    FruW skrev 2010-12-28 15:15:59 följande:
    MCT - tack vännen! Tjock är jag redan, men vacker blir jag gärna Flört Känns lite som om det måste va ett plus, varför har jag annars de där känningarna i magen liksom? O humöret... ska vi inte ens tala om!! schhh!
    Jag håller tummarna och hoppas! Jag hade också konstiga känningar i magen innan jag plussade och ojämnt humör :)
  • sugarrush

Mimmi... du vet ju att ett minus på BIM-4 inte betyder något alls. men jag förstår dig, man är ju så nyfiken att man inte kan låta bli att testa. Men du vet, det är fortfarande stor chans att det där andra strecket dyker upp om några dagar!

MCT79 skrev 2010-12-28 15:04:32 följande:
    Ohh det låter supermysigt.. var brukar ni åka?
    FruW skrev 2010-12-28 14:44:15 följande:
    Nu har jag testat, dumt, jag vet!  Men va inne i stan en sväng, o har varit sur som en ättika, o spänd på något konstigt sätt i magen, så jag tänkte.. Men nej.. Snövitt test, så klart! Dumma mig, varför skulle det va ngt annat liksom Gråter Blä! Bim är ju den 1/1 så det kan kanske finnas en mikroskopisk chans till ngt annat, men jag tror inte det tyvärr..

Vi har inte varit på någon rejäl skidresa än, bara småutflykter hittills, men vi har pratat om det mycket. Jag brukar åka varje år till alperna eller åre med kompisar, men jag har inte haft med sambon innan. Det lutar mot att det blir norra norrland. Ska upp till kiruna på jobb en vecka så vi passar på att ta en tur till abisko i samband med det. (Då blir ju min resa liksom betald av jobbet och vi behöver bara köpa resa till sambon)
    Hoppas det är snö där i påsk!

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-28 16:10:41 följande:

Mimmi... du vet ju att ett minus på BIM-4 inte betyder något alls. men jag förstår dig, man är ju så nyfiken att man inte kan låta bli att testa. Men du vet, det är fortfarande stor chans att det där andra strecket dyker upp om några dagar!

Vi har inte varit på någon rejäl skidresa än, bara småutflykter hittills, men vi har pratat om det mycket. Jag brukar åka varje år till alperna eller åre med kompisar, men jag har inte haft med sambon innan. Det lutar mot att det blir norra norrland. Ska upp till kiruna på jobb en vecka så vi passar på att ta en tur till abisko i samband med det. (Då blir ju min resa liksom betald av jobbet och vi behöver bara köpa resa till sambon)
    Hoppas det är snö där i påsk!

Abisko är superfint... och Björkliden som ligger precis intill (eller ja.. nån mil...) Jag har aldrig varit där under vintersäsongen utan bara vandrat på sommaren. Mellan Abisko och Björkliden går det nått som kallas rallarvägen, där är det nog kanonfint om man "måste" åka på längden!

Underbara människor som driver turiststationen med!
  • FruW

Åh, Abisko - älska!! Har bara varit där 1 gång på sommaren, vandrade längs med kungsleden, men sååå fint. Kan tänka mig att det är jättefint på vintern med!! =)

Sugar - tack, ja jag hoppas fortfarande! Men önskar jag kände massa symptom - illamående o ömma tuttar, kom hit liksom!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3