• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

MCT, det där låter ju superlovande! Hoppas verkligen att det är en MCT jr på jäsning nu!

• Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-27 17:05:55 följande:
    Nej men va jobbigt att det ska finnas såna läkare!
    Jag hade också som var utländsk när jag var nere i Sverige.
    Men det som var bra var att han förstog mina frågor och allt jag berättade.
    MEn det dåliga var att jag inte förstog vad han svarade tillbaka!
    Hans svenska var väldig svår, så jag fick koncentrera mig upp till 100% på vad han sa så att jag liksom kunde förstå ''lite''.
  • sugarrush

Vad snälla ni är!
    Jag har bestämt mig att strunta i den där knasiga ufo-läkaren.
    Jag väntar på proverna nu, förhoppningsvis plussar jag snart igen och då kommer jag antingen att skaffa progesteron via ufo-läkaren på sjukhuset, eller pregnyl via den privata. Så himla skönt att jag sökte privat och fick bra hjälp där, annars hade jag nog tyckt det var skitjobbigt igår. Kommer rekommendera alla att söka privat hädanefter.. iallafall om man bor i min stad.

Igår ringde mamma och frågade hur det gått, och min syster sms:ade. Min bästa vän hörde också av sig. Känns så fint att ha stöd i sådana här stunder. Hjärta

Mimmi och MCT: har någon av er testat ännu?

Kram på er!

• FruW

Go morron tjejer!

Röngen - stort grattis till Ines här med!! Mår du bättre nu?! Ser fram emot att få se en liten bild på underverket, när du orkar.

Sugar - skitläkare!! Kör på privat, mkt bättre!!! Skönt att höra att du har familj och vänner som stöttar dig!

Jag har inte testat än, lite tidigt än tror jag. Så, planen än så länge (kan ändras!! beror på hur länge jag har självdiciplin Flört) är att testa torsdag morgon. Om det är blankt blir det ett nytt test fredag morgon, så jag vet lite hur jag kan göra på nyår... Men - tror att det blir negativt, inga symptom alls längre, var nog annat som spökade i hjärnan =(

• Muffe80

Tittar in och säger hej till er alla och undrar hur Sugars läkare egentligen kunde få vara en sån där läkare, borde han åtminstone inte vara helt insatt i allt?
    Eftersom man läser så mycket på nätet nuförtiden så vet man nästan mer än läkaren ibland!

Önskar dig Sugarvännen all lycka och hoppas att du plussar snart igen och då får all dunderhjälp du kan få och är värd!

Kram på er alla!

• sugarrush

Tack Muffe. Vad gullig du är! Tack för lyckönskningarna!
    Snart är det nytt år, ny start, nya chanser! 2011 kommer bli ett bra år, det känner jag på mig.
    Kram på dig!

• Pancakes

Kikar också in och önskar god jul till er alla tappra och duktiga tjejer! Hoppas ni haft en bra jul oavsett var i faserna ni befinner er!

Sugarrush, det låter som du är mer påläst än läkaren..trist. Jag säger som Muffe, nästa gång du plussar så kommer det gå vägen för då har du all hjälp! Snart är det din tur!

Kram!

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-28 08:56:41 följande:
    Vad snälla ni är!
    Jag har bestämt mig att strunta i den där knasiga ufo-läkaren.
    Jag väntar på proverna nu, förhoppningsvis plussar jag snart igen och då kommer jag antingen att skaffa progesteron via ufo-läkaren på sjukhuset, eller pregnyl via den privata. Så himla skönt att jag sökte privat och fick bra hjälp där, annars hade jag nog tyckt det var skitjobbigt igår. Kommer rekommendera alla att söka privat hädanefter.. iallafall om man bor i min stad.

Igår ringde mamma och frågade hur det gått, och min syster sms:ade. Min bästa vän hörde också av sig. Känns så fint att ha stöd i sådana här stunder. Hjärta

Mimmi och MCT: har någon av er testat ännu?

Kram på er!
    Nope jag har inte testat ännu.. har ju plussat som tidigast på bim-2 tidigare så ag får allt vänta till lördag. Sen har jag "bara" tre tester hemma med.. så ska jag ha ångest och ta flera tester är det bäst att vänta till helgen iaf. ;)
    Idag har jag iaf inte känt några ilningar...
    rontgensyrran skrev 2010-12-27 20:13:35 följande:
    Hejsan alla goa flickor!

Ville bara berätta att i år vände min dåliga trend med MA på julafton till att Ines kom kl 20.18, 48 cm lång och vägde 3180 g. Hon är verkligen helt underbar. Två veckor tidigare än vad planerat.

Jag önskar alla en riktigt god jul och hoppas att det nya året blir eran tur att vända er dåliga trend.

Kram
    Yäähjj!! Stort grattis ännu en gång!!
    sugarrush skrev 2010-12-27 22:35:37 följande:
    MCT, det där låter ju superlovande! Hoppas verkligen att det är en MCT jr på jäsning nu!
    Det HOPPAS JAG MED!!

Idag tjejer har jag tröstshoppat.. eller jag började i helgen med en ny kompaktkamera och trådlös fotoskrivare (kan även scanna och kopiera...) å idag blev det en kitchen aid... fick med mig sambon på den när jag sa att man kan köpa till köttkvarn och passerare till den sen om man vill göra egen barnmat eller äppelmos...  vi har massor av träd och sambon älskar äppelmos... Så idag har jag handlat en! Cool
  • sugarrush
    Idag tjejer har jag tröstshoppat.. eller jag började i helgen med en ny kompaktkamera och trådlös fotoskrivare (kan även scanna och kopiera...) å idag blev det en kitchen aid... fick med mig sambon på den när jag sa att man kan köpa till köttkvarn och passerare till den sen om man vill göra egen barnmat eller äppelmos...  vi har massor av träd och sambon älskar äppelmos... Så idag har jag handlat en! Cool
    Ah, det har jag också gjort! Rean är ju livsfarlig!
    Igår blev det en klänning och senare idag kommer det bli mer... vi ska till en outlet där de har mellandagsrea... shit alltså, det här kommer bli DYRT! (jag köpte också en kitchenaid nyligen, en röd, I löööve it!)

Jag och sambon ska nu ÄNTLIGEN planera årets fjällenresa! Det blir i påsk, och jag längtar redan!
    Jag har skjutit upp planeringen av fjällen hela tiden för att jag har tänkt att OM jag blir gravid vågar jag inte åka utför... men ni har vi ju fått längdskidor av den snälla tomten så då kan man ju göra något sånt om man inte kan/vill åka i backarna i påsk! 
    Fasen vad GÖTT det ska bli!
  • FruW

Nu har jag testat, dumt, jag vet!  Men va inne i stan en sväng, o har varit sur som en ättika, o spänd på något konstigt sätt i magen, så jag tänkte.. Men nej.. Snövitt test, så klart! Dumma mig, varför skulle det va ngt annat liksom Gråter Blä! Bim är ju den 1/1 så det kan kanske finnas en mikroskopisk chans till ngt annat, men jag tror inte det tyvärr..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3