Tack skruttis, vad snäll du är!
Usch för din granne, jag förstår att det var skitjobbigt. Jag tycker du gjorde HELT rätt som sade ifrån. Jag tror att många nyblivna föräldrar och gravida är så inne i sin lilla bubbla att de inte kan tänka längre än näsan räcker. Klaga över sin nattsömn kan de väl göra inför andra än oss som har svårt att få barn??? Jag önskar själv att jag kunde säga ifrån lite oftare, för det ÄR jobbigt att höra på gravida och nyblivna föräldrar. Och då speciellt om de klagar.
Jo, vi invigde skidorna igår, jag, sambon och tre kompisar.
Jag var den enda som åkt skidor innan, för typ 15 år sedan, de andra hade aldrig stått på ett par längdåkningsskidor... (Jag var den enda som var från Sverige).
Innan vi ens kommit ut i spåret hade allihop ramlat minst fem gånger var, varav en slagit huvudet i sina skidor...! I varje sluttning, även om den bara var 20 cm hög, så ramlade de, en efter en. I varje liten uppförsbacke (även de med lutning på 50 cm) började de glida bakåt, in i varandra, och ramlade i en stor hög. Som tur är var vi ute tidigt i spåret, när det knappt fanns några andra där, för vårt gäng låg utspridda i drivorna överallt. Ja, de första två kilometerna såg de så olyckliga ut allihop att jag riktigt skämdes att jag fått med dem på detta!
Men sedan, efter två kilometers klagande och olyckliga miner, så släppte det. Plötsligt började de fixa nedförsbackarna utan vurpor. De började glida på raksträckorna, visserligen lite blygsamt men ändå! Och då blev det helt fantastiskt! Solen sken och jag njöt i fulla drag. Och när vi klarat av 4-kilometern (som tog 1,5 timme, ja ni fattar nivån..) så var alla supertaggade att åka tillbaks redan på torsdag igen!
Jag längtar redan!!