• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush
    skruttnorpan skrev 2011-01-03 19:44:03 följande:
    Jo men visst! De Magiska staktipsen handlade om att
    1. Hålla staven rätt: Bandet på ovansidan om handryggen och med bandet så spänt att du nästan kan släppa staven bakom dig i frånskjutet och att den bara pendlar tillbaka.
    2. Kraften i stakningarna ska hämtas ganska långt bak, alltså i jämnöjd med tåns främre kant eller skidans bindning.

Jag har hela tiden hämtat kraft för långt fram samt har aldrig tänkt på hur staven sitter på handen...dom enkla knepen fick mig att kunna staka bättre...men då är jag ju å andra sidan amatörTungan ute Vet inte om de kan hjälpa dig något??
    SoMa72 skrev 2011-01-03 17:13:08 följande:
    Det kommer vi aldrig att lära oss, nyfikenheten vinner ändå, oavsett vad man tänkt göra/inte göra Flört 
    Åh tack, snälla!
    Och jag som alltid trott att man liksom ska hålla handen över bandet på staven, så att man liksom klämmer åt över bandet när man håller om staven, förstår du? Hmm.. får se om jag förstår dina instruktioner nästa gång. Man ska alltså INTE hålla om bandet?

Det där med att sätta ner staven nära foten hade jag faktiskt sett på youtube men att det skulle vara så nära foten som i höjd med tåspetsen hade jag inte fattat, bra att tänka på!

Tusen tack för tipsen! Haha, nu kommer jag regera i spåret på torsdag, tack vare dig, skruttis!
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-03 21:32:51 följande:
    Åh tack, snälla!
    Och jag som alltid trott att man liksom ska hålla handen över bandet på staven, så att man liksom klämmer åt över bandet när man håller om staven, förstår du? Hmm.. får se om jag förstår dina instruktioner nästa gång. Man ska alltså INTE hålla om bandet?

Det där med att sätta ner staven nära foten hade jag faktiskt sett på youtube men att det skulle vara så nära foten som i höjd med tåspetsen hade jag inte fattat, bra att tänka på!

Tusen tack för tipsen! Haha, nu kommer jag regera i spåret på torsdag, tack vare dig, skruttis!
    Klart du kommer regera!! No doubt!
    Asså...om du tänker att du håller staven och drar ut öglan från den så ska du komma in med handen underifrån. När du sedan greppar staven kommer du även greppa bandet och när du skjuter ifrån och "kastar" staven bakom dig kommer bandet hamna typ mellan tummen och resten av handen...Är bandet dåligt spännt tappar man taget helt om staven ganska lätt, märkte jagFlört

Jag är TOK-skengravid idag...inbillar mig att kaffet är beskt och att jag har lite ont i magen...men jag är ganska medveten om att det bara är jag själv som inbillar mig...det är ju positivt i alla fall, haha.
    Hur mår ni andra idag??
  • sugarrush

Ah, men då höll jag runt bandet på rätt sätt, bara det att jag inte hade bandet spänt alls. Får ta och justera till nästa tur... Tack! I vilken del av landet bor du förresten skruttis? Har ni gott om snö?

Nu är ägglossningen över här, och den låååånga väntan på BIM har börjat. Sexade vi torsdag, fredag, lördag 2 gånger och söndag,  och fick positivt på stickan i lördags, så jag tycker att vi borde kunnat pricka rätt....  

Hoppas ni alla får en fin dag! Kram!

• sugarrush

Oj vilken konstig meningsbyggnad det blev. Jaja, skit samma, ni fattar, ni är ju smarta tjejer ni! 

• pixerpie

God morgon!
    Härligt med allt skidsnack- mitt i jakten på ägglossning! Blir sälv lite sugen att ge mig ut i spåret - frågan är bara var jag gör av min treåring... Nackdelen med att ha mor- och farföräldrar på annan ort är att altid behöva planera för att ta med barnet! Inte för klaga... Vet att jag är lyckligt lottad att ha en!! ( Men kan böio lite avis på dem som bara kan lämna till mormor/ farmor och få egentid- om det så bara är att få åka till affären själv!)

TjejVasan låter kul, heja Sugar! Körde själv för några år sedan! Se bara till att ha något träningspass på närmare tre timmar innan!!

Härligt att höra att du har lite distans till det hela Skruttis... Och att kunna skratta åt sig själv mitt i eländet... men det behöver ju inte vara inbillning! Fortsätter det så får vi börja analysera!

Ha en underbar dag- nu ska jag sätta en deg på jäsning!!! ( Men hade hellre haft en annan "bulle i ugnen"!)

• sugarrush
    pixerpie skrev 2011-01-04 10:34:33 följande:
    God morgon!
    Härligt med allt skidsnack- mitt i jakten på ägglossning! Blir sälv lite sugen att ge mig ut i spåret - frågan är bara var jag gör av min treåring... Nackdelen med att ha mor- och farföräldrar på annan ort är att altid behöva planera för att ta med barnet! Inte för klaga... Vet att jag är lyckligt lottad att ha en!! ( Men kan böio lite avis på dem som bara kan lämna till mormor/ farmor och få egentid- om det så bara är att få åka till affären själv!)
    Förstår att det kan vara lite klurigt.. kan du kanske lämna treåringen hos en lekkamrat en stund...? Och nästa gång kan du ta hans om lekkamraten om dennes föräldrar vill ha lite egentid...?

Om inte annat kan du ju köpa ett par barnskidor (de kostar inte speciellt mycket) och öva med lillen, så att ni nästa, eller nästnästa vinter kan ta en liten tur ihop. Jag ska åka om några veckor med mina syskonbarn.. femåringen fixar 2,5 km och åttaåringar 5 km. I lugnt tempo visserligen, men ändå! 

Har sett att det finns barnpulkor att ha efter skidorna också, men de kostar en hel del...
  • pixerpie

Tack för tips, Sugar! Är nog att köpa ett par småskidor då! Ska kolla blocket eller hoppas komma till stan i veckan! Att byta med någon kompis funkar sådär eftersom "alla" har mor/farföräldrar i närheten. Jag får gärna lämna men nästan aldrig möjlighet att hjälpa till tillbaka...

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-04 08:30:46 följande:
    Ah, men då höll jag runt bandet på rätt sätt, bara det att jag inte hade bandet spänt alls. Får ta och justera till nästa tur... Tack! I vilken del av landet bor du förresten skruttis? Har ni gott om snö?

Nu är ägglossningen över här, och den låååånga väntan på BIM har börjat. Sexade vi torsdag, fredag, lördag 2 gånger och söndag,  och fick positivt på stickan i lördags, så jag tycker att vi borde kunnat pricka rätt....  

Hoppas ni alla får en fin dag! Kram!
    Jo, bor i stochkolm så snö har vi! Helt galet, sambon var uppe och skottade på taket i helgen för att det är så mycket...Har du det gott om snö då??

Det låter ju som att ni fick till det bra unde rÄL så nu är det bara att sätta tilltron til ödet och försöka hålla skeneriet på avstånd.

Pix- jaa...lite självironi kommer man långt på, haha...tyvärr blir inte besvikelsen lättare när det väl skiter sig...men som sagt...snart kanske vi kan få spekulera på rikgtgt *hoppashoppashoppas*

Hoppas du kommer ut i spåren i alla fall!
  • sugarrush

Jag bor i Skåne (är inte skåning dock utan inflyttad) och här finns gott om snö. Speciellt om man åker någon mil inåt i landet.
    Hoppas det fina vädret håller i sig så man kan åka mer de kommande helgerna.

Men ja, om jag skulle ha sådan tur att jag plussar så blir det väldigt lugnt med träning framöver, tänker INTE riskera att få ett fjärde missfall...!

Hoppas du känner lite symptom framåt helgen skruttnorpan!

• MCT79

Hello tjejer.... ni får mig snart sugen på skidåkning med ert prat! =))

Idag lyckades jag med nått fantastiskt... kommer travandes på sveavägen.. inte särskilt bra snöröjt.... glider med högerbenet in under mig mitt i ett steg, lyckas hålla mig på fötter och får ner vänster benet som då glider in under mig och sen åt höger. Gör en snygg trippel saltomotal i luften och lyckas hamna på alla fyra. Oskadd. Trodde jag.
    Tar mig upp och går ett par steg och inser att jag har sträckt rumpmuskeln på BÅDA sidorna!!  Jag går som jag skitit på mig!!  Tur det inte är ÄL-tider!!  AJ!!

PÅ tal om tider... jag fick ju min mens... men det är nått skumt.. dels har jag haft kvar lite gravsymtom över helgen och även igår och sen blöder jag så mycket? Jag har ganska sparsam mens men såhär mycket har det varit vid de andra missfallen... weird!! Jag tog ett gravtest i morse av ren nyfikenhet men det var negativ, hade iofs inte väntat mig nått annat heller...

pixerpie skrev 2011-01-04 11:20:18 följande:

Tack för tips, Sugar! Är nog att köpa ett par småskidor då! Ska kolla blocket eller hoppas komma till stan i veckan! Att byta med någon kompis funkar sådär eftersom "alla" har mor/farföräldrar i närheten. Jag får gärna lämna men nästan aldrig möjlighet att hjälpa till tillbaka...

Du kan inte annonsera efter extramormor eller nått? Jag har en kompis som gjort det. De träffades flera ggr tillsammans såklart, innan hon lämnade barnet själv. Men det är en äldra dam vars egna barn aldrig fått några barn själva och hon längtade sååå efter barnbarn.
    Vet inte var du bor men här uppe ser jag såna annonser ibland. Från båda hållen faktiskt.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3