• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Jania
    pixerpie skrev 2011-01-03 14:20:51 följande:
    Nä, du är ingen dålig kompis för det... isåfall är jag det med... men känner såhär- gör det jag kan! Om ett år eller två är jag tillbaka i mitt vanliga jag... sen behöver man ju inte göra någon grej av det utan bara välja att träffa andra så länge... Här damp en kompis in med sin 10 v  under fm och det hade med kunnat vara jag... men, men... iaf så prata vi lite om mf.. och det kändes helt naturligt,  hon önskade mig att upptäcka nästa graviditet i v 10-12 så jag slipper oroa mig!!!
    Jaaa ni.... Jag känner att det där med att upptäcka grav i v 10-12 hade varit guld. Jag är ju just nu en sån där jobbig en som sugar, pixan mfl skriver om.
    Efter missfallet är jag tokrädd att det ska gå åt h__vete nu med. Så fort det gör lite ont nå'nstans går jag nästan upp i limningen.
    Ni har vart underbara här i tråden när jag kännt mig nere, även om jag ibland bara gått in å läst när ni skriver till varann.
    Jag hoppas och önskar verkligen att vi alla sitter å tjattrar i den andra tråden i sommar. Svettiga å jävliga med en varsin liten magen som jäser

Massa bamsekramar på er Solig
    Är det äntligen ett frö på groning?
  • sugarrush
    skruttnorpan skrev 2011-01-05 08:59:57 följande:

Starkt att du inte tänker testa innan 14e! Jag tjuvtestade idag, men det var vitt som snö. Förstår dock att det är väääldigt tidigt att testa, men jag hade ett par hemma och...va f-n...kolla kan man ju alltid.
    Hoppas mensen inte kommit för dig den 14...tycker att vi båda ska ha ett snyggt + denna månad.
    Tyvärr tycker jag brösten bara blir mindre och mindre ömma sedan ÄL så mitt hopp har börjat sjunka, trots gårdagens små hugg.

Du testade redan idag alltså...Modigt av dig!
    Du kan ju fortfarande ha blivit gravid, du vet bara inte om det ännu! Hoppas det börjar kännas lite mer om några dagar.
  • pixerpie
    Jania skrev 2011-01-05 14:36:15 följande:
    Jaaa ni.... Jag känner att det där med att upptäcka grav i v 10-12 hade varit guld. Jag är ju just nu en sån där jobbig en som sugar, pixan mfl skriver om.
    Efter missfallet är jag tokrädd att det ska gå åt h__vete nu med. Så fort det gör lite ont nå'nstans går jag nästan upp i limningen.
    Ni har vart underbara här i tråden när jag kännt mig nere, även om jag ibland bara gått in å läst när ni skriver till varann.
    Jag hoppas och önskar verkligen att vi alla sitter å tjattrar i den andra tråden i sommar. Svettiga å jävliga med en varsin liten magen som jäser

Massa bamsekramar på er Solig
    Du  är inte jobbig! Det är skillnad- du har ju också fått kämpa... och klart jag är glad för din skull ( och såklart alla som lyckas!) Det jobbiga är det där överaskningsmomentet- hoppsan gravid i vecka 16!! Jag behöver tid att mentalt förbereda mig, är bättre att veta om någon försöker och sedan berättar tidigt! Som ett annat par vi känner som kämpar med inseminering mm och jag vet att det kan kanske vara på gång... Det är stort om de ens blir gravida igen, med den problematik de har! 
    Först mig rätt, som alltid då det är känslor inblandade är det aldrig svart eller vitt.. iaf ine för mig! Mer å ena och å andra sidan!

Hur långt gången är du nu då?? Förstår din oro! Kommer att noja jag med... Kan man sjukskriva sig för sin oro? Men vad skulle man göra hemma? Titta taket eller läsa på internet och bli ännu oroligare...

Svettig, illamående och tjock låter inte fel!!! *blink*
  • Jania
    pixerpie skrev 2011-01-05 20:52:57 följande:
    Du  är inte jobbig! Det är skillnad- du har ju också fått kämpa... och klart jag är glad för din skull ( och såklart alla som lyckas!) Det jobbiga är det där överaskningsmomentet- hoppsan gravid i vecka 16!! Jag behöver tid att mentalt förbereda mig, är bättre att veta om någon försöker och sedan berättar tidigt! Som ett annat par vi känner som kämpar med inseminering mm och jag vet att det kan kanske vara på gång... Det är stort om de ens blir gravida igen, med den problematik de har! 
    Först mig rätt, som alltid då det är känslor inblandade är det aldrig svart eller vitt.. iaf ine för mig! Mer å ena och å andra sidan!

Hur långt gången är du nu då?? Förstår din oro! Kommer att noja jag med... Kan man sjukskriva sig för sin oro? Men vad skulle man göra hemma? Titta taket eller läsa på internet och bli ännu oroligare...

Svettig, illamående och tjock låter inte fel!!! *blink*
    Tack, gullegulliga du
    Känner mig dock inte som att jag kämpat lika hårt som en del här. Mitt missfall låter blekt i jämförelse med de som haft flera stycken.
    Och som en del kämpar med tester å grejer. Jag är ju sån där temperaturtönt. Tog tempen varje morgon å sen när tempen rörde sig åt rätt håll så sa jag här hemma; Ska de bli nåt ska vi försöka den, den å den da'n, annars får vi vänta en månad till.
    Ja, sen blev vi bara gravida helt enkelt. Kanske att det funkar just för att vi är lite halvslappa här hemma å tänker att det är okay att vänta en månad om vi skulle missa.
    Men det kändes ju inte så självklart att vi skulle lyckas så snart efter mf. Så jag har nog många 'kors i taket' att måla.

Nu har jag gått in i v 10 om beräkningarna stämmer och enligt mitt 'temp-diagram' så blev jag befruktad mellan den 12 o 16 nov (troligast runt den 15e). Kan det stämma då? Jag tror beräkningen här på FL och hos BM skiljer sig en dag hit eller dit. Men det gör inte så mycket, jag är svullen, illamående, trött å annat sån't som hör till så man får ju anta att den lilla "parasiten" håller modet uppe och äter allt den kommer åt... Men nojig som f_n är jag Kräks

Pussar å kramar på er.
    Nu måste jag gå å äta novaluzid (som puckade jag köpt ett 100-pack av. De är äckliga. Jag rekommenderar nåt med apelsinsmak om det finn )
    Är det äntligen ett frö på groning?
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-05 16:40:26 följande:
    Du testade redan idag alltså...Modigt av dig!
    Du kan ju fortfarande ha blivit gravid, du vet bara inte om det ännu! Hoppas det börjar kännas lite mer om några dagar.
    Ja, jag testade...vet inte riktigt varför, viste att det inte skulle visa något...men jag hade ju test hema så...Glad
    Önskar jag kunde tro på att jag blivit gravid, men det känns än så länge inte så...kan inte ens inbilla mig metallsmak i munnen, haha Tungan ute

Har du fortsatt känna av symtom under dagen??
  • sugarrush

Hej skruttis!
    Ja, jag har varit törstig som sjutton o smakar fortfarande skumt i munnen, men jag är säker på att det inte betyder ngt. Störigt bara att kroppen beger sig så just nu...!

Hur känns det med dina symptom? Är boobsen ömma? Du ska se att det kommer lite symptom alldeles lagom till BIM!
    Och visst är det kul att testa! Har man test hemma är det ju bara att köra... De kostar ju så lite också, de där små stickorna. Jag drar igång mitt testande i mitten på nästa vecka tror jag.

Helt galet, nu har sambon anmält sig till öppet spår, och jag till tjejvasan! Platserna till tjejvasan höll på att ta slut, men så fanns det avbeställningsskydd, så jag kan hoppa tävlingen om jag skulle bli gravid.
    Imorrn ska vi ut i spåret och öva! Längtar!!!

Kram och godnatt!

• skruttnorpan

Heja Gunde!! Har du åkt vasan förut? En tjejkompis till mig ska åka riktiga vasan och har som mål att komma in på 7.30. HEELT galet, jag gör typ en mil på en timme...och då 9 mil...det skulle ta hela dan juh! Riktigt kul med tjejvasan! Hoppas dock att du får användning av avbeställningsskyddet!

Boobsen blir bara mindre och mindre ömma. Har sånna där heeelt vanliga "flytningar-innan-mens" också, så det känns lite dystert faktiskt...

MEN!! Jag måste berätta om min natt!!
    Låg i min varma säng och drömde om att jag gjorde mackor mitt i natten för att jag var hungrig (skumt bara det). När jag stänger kylskåpsdörren i drömmen sitter en svart katt och tittar in genom fönstret, lixom lite hotande. straxt därpå vaknar jag av att det ringer på vår dörr, mitt i natten! Jag- som helst av allt vill somna om och glömma min obehagliga dröm- blir nästa arg när sambon tänder lampan och springer till dörren, han har nämligen fotbollskompisar som kan vara lite omogna och ringa på mitt i natten på fyllan och i mitt yrvakna tillstånd tänkte jag inte på att det var en rätt ologisk dag för dem att vara ute o kröka på. Det visade sig dock vara polisen som letade info om ett mord på gatan! Helt stört! Där ligger jag och drömer om ett hot utanför fönstret samtidigt som en granne blir mördad! Läskigt!
    Hoppas även att den andra delen av drömen - att jag var hungrig mitt i natten- kan betyda något...hade ganska kraftig halsbränna när jag vaknade... Som vanligt ett pendlande mellan hopp och förtvivlan, haha. Fas 3 fulländad!

Någon med ett fint plus som morgonpresent??

• sugarrush

Men HERREGUD vad läskigt! Ett mord på er gata?? Är det det som står högst upp på aftonbladets hemsida idag? Åh vad hemskt...
    Och väldigt konstigt med din dröm, som om du förutspådde ett hot!

Hur känns det, när tänker du testa igen? För du vet, ända tills mensen kommer finns chansen kvar....!

(Själv drömde jag bittra sorgliga drömmar, om gravida i min närhet. Kan inte sluta känna mig så misslyckad, jämfört med dem. Suck!)

• sugarrush

Och nej, jag har aldrig åkt vasan. Men jag vet att jag fixar 15km i spåret utan problem, så 30 vore nog överkomligt, med lite träning innan.
    7.30????? Galet!!!!!!!

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-06 08:19:50 följande:
    Men HERREGUD vad läskigt! Ett mord på er gata?? Är det det som står högst upp på aftonbladets hemsida idag? Åh vad hemskt...
    Och väldigt konstigt med din dröm, som om du förutspådde ett hot!

Hur känns det, när tänker du testa igen? För du vet, ända tills mensen kommer finns chansen kvar....!

(Själv drömde jag bittra sorgliga drömmar, om gravida i min närhet. Kan inte sluta känna mig så misslyckad, jämfört med dem. Suck!)
    Jo- precis...Stod mediabilar och polis på parkeringen när jag skulle åka i morse...lyckades ta mig därifrån rätt snabbt med att säga att jag sovit hela natten och inte hade en aaaaning om vad som hänt...

Jag väntar nog ett par dagar med att testa. Känner ingenting (förutmom magkatarr i natt) som jag kan få till gravsymtom. Vi ska på middag på lö så kanske innan dess för att se så man inte gör något galet i att ta ett glas.

Åh, tycker så synd om dig som har den känslan! Men det handlar ju inte om att var misslyckad! Missunnad kanske men INTE misslyckad! Du har ju en massa fina bitar i ditt liv, även om en bit saknas! Du är en superhäftig tjej som ska åka Vasan, om inte annat! Försök att för varje gång du tänker en tanke om att du känner dig misslyckad så kommer du direkt på två saker som du är bra på eller stolt över. På så sätt tränar du upp självkänslan...ganska coolt faktiskt!

Ja- 7.30 på Vasan är hysteriskt! Hoppas hon tar det...hon är ett RIKTIGT energiknippe, så jag tror faktiskt hon har en chans.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3