sugarrush skrev 2011-01-03 11:43:58 följande:
..pixan... känner igen mig så.
Februari skulle vi haft första bebben, menmen, ödet ville annorlunda.
För övrigt fick jag fira jul bredvid en som klagade på hur jobbigt det var att vara gravid (hon var i sjunde månaden), hon sade att hon helst ville bli av med "det" nu. Sedan så drack hon dessertvin efter maten, ett helt glas, jag blev så irriterad att jag knappt kunde titta på henne. Ja fan vad "synd" det är om dem...
Jag undviker också dem som "kan" vara gravida. Är livrädd att fler omkring en ska bli det.
Usch, vad jag känner mig missunnsam..

Orkar knappt ens gå in på facebook längre, mina gravida kompisar lägger upp ultraljudsbilder var och varannan dag... alltså, jag känner mig så jävla misslyckad!!! Aaaarg vilken DÅLIG kompis jag är alltså!
Men hörrni! 2011 blir vårt år! Trådens statistik talar sitt tydliga språk!
I sommar kommer det vara vi som diskuterar barnvagnsinköp!
Nä, du är ingen dålig kompis för det... isåfall är jag det med... men känner såhär- gör det jag kan! Om ett år eller två är jag tillbaka i mitt vanliga jag... sen behöver man ju inte göra någon grej av det utan bara välja att träffa andra så länge... Här damp en kompis in med sin 10 v under fm och det hade med kunnat vara jag... men, men... iaf så prata vi lite om mf.. och det kändes helt naturligt, hon önskade mig att upptäcka nästa graviditet i v 10-12 så jag slipper oroa mig!!!
skruttnorpan skrev 2011-01-03 13:24:42 följande:
Pixan, vi är precis samma sits! Hoppas gärnet på att det ska ta sig denna gång, men annars är det pergo och inseminering som gäller för mig med. När har du BIM?
Förstår helt er båda, sugar och pix, tröttheten över att folk inte är lyckliga över det dom har utan ska göra en scen över hur jobbigt det är. Men som SoMa säger, NU tar vi oss igenom det här så att vi får prata barnvagnar snart!
Här pendlas det mellan skengraviditet och förtvivlan. Ni som varit gravida fler gånger, kan börsten ömma från ÄL till BIM en graviditet men inte en annan? Annars kan jag nog säga att det är kört nu...
Men men...hjälpen ligger ju runt hörnet...får väl ställa förhoppningarna till det annars...
Spännande... då får vi följas åt! OCh kanske just för att hjälpen finns nära och pergon ligger i badrumskåpet så kanske det går vägen denna gången... Tror det kan skilja mycket graviditeter emellan, mina har det varit olika första sympton alla tre gångerna... En gång, halsbränna, den andra ömma bröst och tidigt illamående och den tredje ggn konstant kissig...
Bim ca 12-14 jan, äl ca 30 dec.