• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • skruttnorpan
    needtobreathe skrev 2011-01-06 17:57:51 följande:
    Haha ja verkligen! ;) De vore ju förbannat skoj! :D

Nä, de e klart.. dock har jag bara mina föräldrar på ön som jag umgås med, har alltid försökt hålla mig därifrån just pga djungeltrumman som mer än ofta domderar därute ;)

Mannen min jobbar iafl på YA Bygg, om du vet va de är? Dom har kontoret i Träkvista, i närheten av statoilmacken! :)

Jag är i v 25 nu, går in i v 26 på lördag! :) Tack!! :D
    Åh, va kul att du kommit så långt! Då kommer jag vara en bra bit efter dig i alla fall hur det än blir...
    Ja-a, du vet precis hur det är här ute...någon viskar nåt och timman efter är det ute i GRYM förstoring, haha!
    Jag vet ju vart statoilmacken är i alla fall, men vet nog inte riktigt vart det kan finnas kontor där??  Men å andra sidan har jag inte riktigt hunnit få koll på ön än...

Åter igen, STORT grattis!
  • Jania
    got2b skrev 2011-01-06 16:18:20 följande:
    Hej! Har en fråga till er. Jag genomgick en skrapning den 28:e december pga MA. De sa att jag helst skulle vänta med att försöka bli gravid igen tills jag haft mens en gång. Men vi vill så gärna försöka direkt igen. Hur har ni gjort som gått igenom samma sak? Vet ju så klart inte när ÄL kommer igång igen men kommer testa med äl-stickor.
    Känns som jag bearbetat det som hänt nu och vill bara köra på igen. MA upptäcktes i v 10 genom VUL och då hade fostret varit dött sedan v 6 ungefär.
    Någon som känner igen sig i mina funderingar?
    Hej på dig
    Trist med ma
    Jag hade ett mf (eller ma, vet inte eg vilket) i augusti i v 10+5, typ. Läkaren rekomenderade mig att vänta två normala menstruationer. Vilket jag gjorde och nu är jag gravid igen, sedan ca 15e nov.

Som de andra tjejerna skrivit; första mensen efteråt är kraftigare än en vanlig. Min var helt galen. Därför väntade jag tre st innan vi körde igen. Det kändes bra och rätt för mig. Jag tvingade mig själv att acceptera situationen och lät kroppen vila. Jag hoppas och tror det gav resultat och hoppas att det ska gå bra även för dig, hur du än väljer att göra.

Jag skulle nog ändå råda att vänta en normal mens, för kroppens skull, inbillar mig att det kan vara bra. Passa på att göra sån't som du inte tror att du vågar när du sedan är nygravid

Hoppas du får ditt plus
    Är det äntligen ett frö på groning?
  • pixerpie

Egoinlägg!!
    Å.... treåringen sa precis " Kanske du har en bebis i magen?" Graviditeterna i våras prickade hon rätt iaf... Fast då var det mest " Mamma, tutte, bebbe"...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
    Känner mig svullen och molar i magen. Hade dock bestämt att inte leta symptom denna månad... Fär väl se hur det går!!

• sugarrush
    pixerpie skrev 2011-01-06 22:00:20 följande:
    Egoinlägg!!
    Å.... treåringen sa precis " Kanske du har en bebis i magen?" Graviditeterna i våras prickade hon rätt iaf... Fast då var det mest " Mamma, tutte, bebbe"...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
    Känner mig svullen och molar i magen. Hade dock bestämt att inte leta symptom denna månad... Fär väl se hur det går!!
    AAAAAH vad spännande!
    Återstår att se om hon har rätt då, låter himla coolt med en synsk 3-åring!
  • pixerpie
    sugarrush skrev 2011-01-06 22:22:58 följande:
    AAAAAH vad spännande!
    Återstår att se om hon har rätt då, låter himla coolt med en synsk 3-åring!
    Ja, ha-ha!!

Sen säger hon:
     " Men jag vill inte ha en bäbis- dom luktar SKIT! jag vill ha en ko inne, fast det går inte för då bajsar den på golvet!"

Om en vecka vet vi... Både du, jag, och skruttnorpan! SoMa? Var det fler?  Blir en intressant vecka...
  • got2b

Tack för era svar! Tror att vi kommer försöka nu direkt. Eller vi skulle vänta med sex i två veckor i alla fall sa dem. Har dessutom inte slutat blöda riktigt ännu men det har ju bara gått 9 dagar sen skrapningen. Får beställa lite äl-tester och se om det kommer igång nästa vecka kanske.
    Innan jag blev gravid hade vi testat ett par månader men nog missat äl lite. Den månad jag blev gravid, testade vi med stickor och hade sex ett par ggr om dagen i fyra dagar. Så jag verkar ha ganska lätt att bli gravid.
    Vet ni hur det funkar med hcg-nivån i kroppen? Gjorde ett grav-test idag som fortfarande visar två streck ganska starkt. Kommer det visa fel på äl-test då?

• FruW

Meh84 - beklagar ditt ma! =(

När det gäller hcg-nivåerna, som jag har fattat det så läng du får positiva gravtest är hcg för högt för att du ska kunna få  ny äl. Du måste få negativa test först, så du vet att allt hch har gått ur kroppen (det som har med grav att göra då..). Du kan också  be din din gyn att dom tar ett blodprov o mäter hcg-halten.

Stort lycka till!

• skruttnorpan
    pixerpie skrev 2011-01-06 22:27:53 följande:
    Ja, ha-ha!!

Sen säger hon:
     " Men jag vill inte ha en bäbis- dom luktar SKIT! jag vill ha en ko inne, fast det går inte för då bajsar den på golvet!"

Om en vecka vet vi... Både du, jag, och skruttnorpan! SoMa? Var det fler?  Blir en intressant vecka...
    Hahaha, ja, men det är ju bra att hon inser att det inte går med kon i alla fall Skrattande Ni kanske kan kompromissa med en ko-pyjamas till bäbben när den kommer, haha.

Ja- om en vecka vet vi!!! Gud va skönt! Om det nu är så att det inte blir något denna månad heller så får jag iaf testa pergo + insemination vilket känns skönt...lite som att man kan släppa ansvaret själv på någt vis. Men vi kan ju hoppas att det är en RIKTIGT JÄKLA BRA VECKA som följer!Skrattande

Testade för övrigt snövitt i morse också, men jag har ju fortf några dagar kvar...Drömde att jag plusade i natt...drömde till och med att jag tog 3 test för att säkra det, haha.
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2011-01-06 22:27:53 följande:
    Ja, ha-ha!!

Sen säger hon:

Vilken gullig unge du verkar ha! Skrattande 

Jag håller tummarna för er nästa vecka, själv har jag BIM ca 17 jan, men jag har inte så stora förhoppningar den här månaden, vi har inte legat i som kaniner eftersom mannen har lite ångest inför sitt arbete osv, då känns det inte som jag kan "kräva" mys... Det viktigaste är ju att han mår bra först och främst. 
  • skruttnorpan
    SoMa72 skrev 2011-01-07 10:20:01 följande:
    Vilken gullig unge du verkar ha! Skrattande 

Jag håller tummarna för er nästa vecka, själv har jag BIM ca 17 jan, men jag har inte så stora förhoppningar den här månaden, vi har inte legat i som kaniner eftersom mannen har lite ångest inför sitt arbete osv, då känns det inte som jag kan "kräva" mys... Det viktigaste är ju att han mår bra först och främst. 
    Vad FIN du är! Att verkligen låta maken ta plats när han behöver det! Tror att sådant kan glömas bort i en sån här precess...STARKT!

Fick lite hopp idag när en kollega kom fram och frågade om jag var gravid igen för att brösten såg stora ut. Hon vet om hela vändan med missfallet och var den första som sa att hon trodde jag var gravid då, just med tanke på bomberna. Tror nog iof att det handlar om att brösten inte gått ner sedan sista vändan...men hon förutspådde ju det hela sist så...lite får man väl hoppasSkrattande Snacka om berg och dalbana, haha!

Lite skrivet i tråden idag...vad händer med gänget??
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3