• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    skruttnorpan skrev 2011-01-07 17:51:15 följande:
    Vad FIN du är! Att verkligen låta maken ta plats när han behöver det! Tror att sådant kan glömas bort i en sån här precess...STARKT!

Fick lite hopp idag när en kollega kom fram och frågade om jag var gravid igen för att brösten såg stora ut. Hon vet om hela vändan med missfallet och var den första som sa att hon trodde jag var gravid då, just med tanke på bomberna. Tror nog iof att det handlar om att brösten inte gått ner sedan sista vändan...men hon förutspådde ju det hela sist så...lite får man väl hoppasSkrattande Snacka om berg och dalbana, haha!

Lite skrivet i tråden idag...vad händer med gänget??
    Tack gumman, vad gulligt av dig! Hjärta Jo, men man måste ju faktiskt låta bli att vara så egostisk hela tiden (om det nu går)...

Håhå, spännande! Jag vrålhåller tummarna, som vanligt!! Tycker jag känner av spända bröst om kvällarna, men det är iofs samma visa när jag ska ha mens, så det behöver inte betyda nåt, sen är det fortf lååååångt kvar till 17 jan, hur ska jag stå ut? Skrev ju dessutom häromdagen att jag minsann skulle vänta med att testa mig på BIM+0, haha :-P Tror INTE jag kommer kunna hålla mig tills dess, vill testa på en gång, men det är ju galet mkt för tidigt, så det är bara att lägga band på sig själv ett tag till

När ska du testa nästa gång?

Ja, var har alla tagit vägen idag?
  • sugarrush

Hej tjejer!
    Vilken tuff liten 3-åring du verkar ha Pixan! Ingen liten kattunge eller hundvalp önskar hon sig, utan en ko! Hahaha, barn kan vara så roliga!

Skruttis, hoppas din kollega har rätt med boobsen. Har du testat igen förresten?

Nu ska jag ut i spåret! Fick dock världens skavsår när jag åkte i torsdags så vi får se hur det går idag. Har fyra lager skavsårstejp ovanpå såren idag !

Kram!

• Muffe80

sugar, kan inte du testa snart, eller hur ligger du til nu igen?

• skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-08 09:13:22 följande:
    Hej tjejer!
    Vilken tuff liten 3-åring du verkar ha Pixan! Ingen liten kattunge eller hundvalp önskar hon sig, utan en ko! Hahaha, barn kan vara så roliga!

Skruttis, hoppas din kollega har rätt med boobsen. Har du testat igen förresten?

Nu ska jag ut i spåret! Fick dock världens skavsår när jag åkte i torsdags så vi får se hur det går idag. Har fyra lager skavsårstejp ovanpå såren idag !

Kram!
    Inte en tillstymmelse till plus på bim -2.Rynkar på näsan Vet att pluset kom sent vid förra grav, men trodde det berodde på att det inte var en frisk graviditet. Låghormonare ska ju vara ganska sällsynt så det är nog ganska lite att hänga upp hoppet på. Gissar att man borde ha sett nååågon liten plus-skugga 2 dagar innan bim i alla fall...Har iof haft oregelbunden cykel från 28-33 dagar den sista tiden...men kan verkligen lutealfasen variera från cykel till sykel? Är det inte snarare tiden fram till ÄL som brukar diffa?
    Hoppas ni står ut med gnölet!! Blir liksom lite det humöret när man just fått ett neg test...

Trist med skavsår!! Kanske skaffa nya pjäxor innan vasan? Eller tror du de töjer sig?
    Skulle åkt ut med pappa och bror och raceat nu, men käre far ringde och var förkyld...blir till att staka runt själv i modden, haha.
  • pixerpie

Ja, hon är cool min unge!!
    Håller tummarna för oss alla... och skruttnorpan, det behöver inte vara kört än... Du hade ju äl dagen innan mig och jag räknar inte med att testa t förrens tidigast på torsdag... Och som du skriver, nästa månad blir intressant om det inte funkat denna månad... Håller tummarna föratt din kollega sett rätt ang tuttarna!! Och kör ett ordentligt pass nu- brukar kännas skönt efteråt!

Ja, Soma... till den 17 är det långt men när hade du äl då?

Själv ömma bröst och illamående... Men kan ju vara vad som helst! Och min mage är thockare än hon som är i v 19...

Nu lite pulka!

• sugarrush
    Muffe: Vad SÖT du är som fortfarande kommer ihåg mig, känns som det var evigheter sedan vi hade kontakt nu, saknar dig verkligen tjejen! Imorgon söndag är det en vecka sedan min ÄL skedde, så i början på veckan kommer jag säkert tjuvtesta om jag känner mig själv rätt.

Skruttis: Åh, jag förstår hur du känner, vet precis hur det är. Det känns så hopplöst liksom, att ha hoppats och försökt och så, och så kanske det blir skit-mens igen i slutet av cykeln! Men du vet, chansen är dock INTE borta för att du kommer plussa. Vem vet, om en vecka sitter du kanske där med ÄNNU större rattar och ett bebisfrö i magen...!

Tror att fasen mellan ÄL och BIM brukar vara ungefär samma från månad till månad, precis som du säger, men däremot kan det ju ta olika lång tid för ägget att fästa i olika graviditeter. Och det är ju det som avgör när det börjar synas på ett test. Så tänk att det kan ta 10 dagar tills ägget fäster, eller t.o.m. ännu längre. Och det är först några dagar efter detta som det kan börja synas på testet, alltså när det utsöndrats hormon i sådan mängd att det syns på stickan. Så

Förrsten: Jag tejpade över skavsåren och det gick rätt bra ändå att åka, vi hade också värsta modden, som att åka i smör typ.. Synd att vi inte bor närmare varann, isåfall hade vi kunnat ta en tur ihop!

Ego: Jag känner mig lite splittrad inför det här graviditet vs tjejvasan. Nu har jag ju börjat skidträningen och det är SÅ KUL och det går bra tycker jag.. idag tog jag 4 km på 30 minuter (jag körde längre men det var detta varv som jag kämpade på lite extra). Det är så skönt för självkänslan (som varit i botten efter alla missfall) att känna att jag förbättrar mig, och att jag nog kan klara av den här utmaningen. När jag är ute och svischar runt i spåret känner jag mig så stark och glad, och det var länge sedan jag kände så.

Så även om jag mest av allt vill bli gravid så VILL jag ju åka tjejvasan nu, för jag behöver känna att det finns åtminstone något som jag klarar av. Men blir jag gravid kommer jag ju inte att åka. Alltså, förstå mig rätt, klart jag hellre vill bli gravid, men samtidigt så tror jag att det hade varit väldigt nyttigt för min självkänsla att genomföra det här.
    Jaja, ödet får väl bestämma om det blir någon tjejvasa eller inte.
  • FruW

Heja er som närmar er bim, håller tummarna för er!!

Sugar - se det som win-win - antingen plus (helst det kanske?!) eller vasan.. Blir ju ngt bra oavsett liksom..

Själv tror jag att äl snart närmar sig, spännande.. Måste "skryta" lite, senaste mensen var enda gången på evigheter jag inte hade nästan ngn mensvärk alls, såååå glad! Helt underbart, jag hoppas på fler sådana gånger, om nu tanten envisas med att komma fler gånger alltså. Såå skönt att kunna må hyfsat bra trots mensen, glad!! 

Kram till er alla 

• sugarrush

Mimmi, tack för pepp!
    Härligt att ÄL närmar sig! Schas ner i sänghalmen med dig

Ja gud så skönt det är att slippa mensvärken! Jag har också haft några mensar nu där jag har klarat mig på receptfria tabletter, så himla skönt i jämförelse med hur det alltid var för något år sedan. Hatar mensvärk, iaf såndär megamegamegastark.

Kram!

• skruttnorpan
    pixerpie skrev 2011-01-08 11:25:30 följande:
    Ja, hon är cool min unge!!
    Håller tummarna för oss alla... och skruttnorpan, det behöver inte vara kört än... Du hade ju äl dagen innan mig och jag räknar inte med att testa t förrens tidigast på torsdag... Och som du skriver, nästa månad blir intressant om det inte funkat denna månad... Håller tummarna föratt din kollega sett rätt ang tuttarna!! Och kör ett ordentligt pass nu- brukar kännas skönt efteråt!

Ja, Soma... till den 17 är det långt men när hade du äl då?

Själv ömma bröst och illamående... Men kan ju vara vad som helst! Och min mage är thockare än hon som är i v 19...

Nu lite pulka!
    Mätte med ÄL-stickor förra månaden och då var lutealfasen på 11 dagar och därför räknar jag på det den här gången ockås...hoppas dock att det är som du säger, att jag har BIM runt torsdag istället, för då är det ett par dagars extra chans innan det är kört Skäms
    Hoppas dina symtom håller i sig och verkligen betyder något!
    Träningspasset gjorde mig gott, kunde pulkaåkningen skingra dina tankar??

Sugar- Vad HÄRLIGT att det går så bra för dig! Håller med mimmi, det ör ju en win-win på det här ju! Nu har du två saker du brinner för- en sak som får dig att känna dig stark och värdefull just nu och en sak som kommer att få dig känna dig stark och värdefull när det väl händer! Njut av den bit du kan få just nu så får vi se vad som händer med den andraFlört

Mimmi- vad SKÖNT att slippa mensvärken! Har haft hysteriskt mycket mer intensiv ÄL och mer smärtsam mens efter MF, men så brukar det kanske vara?? Hoppas det fortsätta vara lindrigare för dig!
  • Pinglan83

Hej, har tagit en liten paus från allt under ledigheterna. Vet inte om detta är senaste listan men provar uppdatera.

BIM DECEMBER
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)

BIM JANUARI
    10-13 jan - Skruttnorpan (2:a försöket efter MF 15/11)
    12-14 jan- Pixan ( mf feb-10 och mf april-10)
    16 jan - Sugarrush (2:a försöket efter mf nov, ma sep, mf juni) 
    17 jan - SoMa72 (1:a försöket efter mf nov, mf apr)
    25 jan - Mimmi80 (10:e försöket efter 3 MF)
    28 jan - Pinglan83 (3:e försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    30 jan  - MCT79 - (4:e försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)

BIM FEBRUARI
    4 feb - Natur (2 försöket efter ma jan-10, ma okt-10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    ÄL: 24-27 dec Skruttnorpan 

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    soffy83
    Mjaaw

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011