• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Bellas7
    MCT   Jag fick inga proggisar efter sista plusset och gick från starkt streck till svagt på en vecka
    så enligt min dok så kan proggisar vara allt som behövs så jag håller tummarna för dig :) vilken dos tar du
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-03 14:05:31 följande:
    Taaack! Alldeles chockad jU! Var ju tvungen att berätta för de närmaste på jobbet eftersom vi har cytostatikapatienter som jag nu måste undvika....

Har inte fattat än... ringde sköterskan på den läkarmottagningen där jag var för en vecka sen och hon säger "jag tror det är bäst han ringer upp dig själv...."

Han ringde en halvtimma senare och bara skrattade "det är det här jag älskar med mitt jobb, man tror man har koll, man har kollat in kroppen och ställt en "diagnos..." med moder natur gör precis som hon själv vill!"

Den 17:e feb ska jag dit och kolla att det finns nått där, och att det sitter där det ska. Han skickade ett nytt recept på progesteronvaggisar... 
    Så OTROLIGT GLAD för din skull MCT!
    Nu var det verkligen din tur! Bebis i oktober alltså.. det låter ju helt underbart!
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-02-03 14:22:37 följande:
    MCT   Jag fick inga proggisar efter sista plusset och gick från starkt streck till svagt på en vecka
    så enligt min dok så kan proggisar vara allt som behövs så jag håller tummarna för dig :) vilken dos tar du
    Mmm..tidigare för mig har jag fått svaga plus som sedan blir liiite starkare och sen försvinner i samband med blödningen...
    Jag tar 400 mg två ggr par dag. Morgon och kväll.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-03 14:07:38 följande:
    Fantastiskt! Vilken grej! Åh, vad jag hoppas att det går vägen för dig nu! Bra att du har proggisarna nu! Är det allt som behövs enligt läkaren eller är det nåt mer du kan göra?
    Det lät som han trodde det var problemet... nu hann ju plusset bli MYCKET starkare än vad det blivit tidigare alls... helt utan proggisar..jag trodde ju inte jag var gravid så jag började ju inte tidigare...

Jag hade noterat älflytningar den 13 januari, efter det stegrade stickan liiite men inte mkt alls.. för att i 1,5 vecka efter vara heeeelt vita nästan...  kruxet är att jag körde på med rosenrot efter det jag misstänker var äl såhär i efterhand.... hoppas inget tog skada av det.
  • FruW

MCT fantastiskt att höra!! Mirakel kan verkligen ske!!!! Stort grattis vännen!!!!

Ngn mer än jag som är kvar att plussa nu?? Senaste månaden har ju plussen verkligen dundrat in, härligt!! Enligt min app på iphonen ska jag va fertil nu.. Har inte märkt av ngn äl ännu, men ska försöka hoppa på sambon ( har jag sagt världens bästa??) när jag kommer hem sent i kväll, tröttheten till trots.. Sitter på centralen i Sthlm o väntar på att få åka hem, ska bli sååå skönt!

Om några veckor kan jag dessutom berätta för er varför sambon min är så fantastiskt underbar!!!

Kram från mig

• sugarrush

Om några veckor? Spännande, vad är det för hemlis då håller på...?

Ja nu har vi haft ett väldigt fertilt stim de sista veckorna, men DU SAKNAS mimmi! Hem och hångla med dig, bums! Hur var det nu, du skulle väl få ett plus i födelsedagspresent till mig va?

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

....."blåser MASSOR av hcg-baciller din väg"

Fjärde gången gillt?
  • FruW

Hihi, tack sugar!! Men räcker det med att hångla?? Har inte testat det, bara andra metoder i verkstan, men ska absolut testa enbart hångel ;)

När är det du fyller år? Ska göra mitt bästa för att ge dig ett plus i present, vill ju hänga på er till plustråden o inte va kvar här själv!!

• sugarrush

Nej mimmi, hångel är bara förrätten
    1. hångel
    2. grovhångel
    3. av med kläderna
    4. sexa
    5. rumpan på kudden!

Jag fyller år i slutet av månaden. Och då kommer du plussa!
    Om jag själv lyckas vara gravid ända tills dess är det rekord!

Fjärde gången gillt?
  • Bellas7

Mimmi jag är oxå kvar :( så vi e ju iallafall två, jag trodde att jag skulle ha äl till helgen för jag e svullen och har ont i tjejmagen, tog ett cb äl test men negativt ... Fan blir nog ingen äl denna månad då.

Jag tänker ju oxå fjärde gången gillt.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3