• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-02-02 18:11:31 följande:
    Men HERREGUD!!!! DU ÄR JU GRAVID KVINNA!
    GRAAAAATTTTTTTTTTISSSS!!!!!!!!!

MCT, såhär var det för mig i min andra graviditet: Jag fick aldrig någon riktig stegring den månaden.
    Det blev bara sådär halvstarkt, sedan gick det ner igen. Två veckor senare testade jag positivt och jag var sjukt chockad!

Jag läste ju för några veckor sedan, att du inte trodde dig ha fått ÄL, men jag fattade inte att du fått halvstegring ens... isåfall hade jag ju skrivit det till dig och berättat det som hände mig!
    Du hade väl BIM 30/1, alltså i förrgår??? Du borde alltså vara i typ 4+2 idag!

Och vilket starkt snyggt streck det var då! Ojojoj det här blir bebis tippar jag på!

Alltså gissa om jag vill tro på dig men varför såg han ingen gulkropp?? :((
  • sugarrush

Men om du är i 4+2 är det väl ingen gulkropp där ännu? Då är det väl bara en förtjockad slemhinna, typ?

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-02-02 18:21:32 följande:
    Men om du är i 4+2 är det väl ingen gulkropp där ännu? Då är det väl bara en förtjockad slemhinna, typ?
    Tror hon menar att det var på dec ÄL hon blev gravid, eftersom det inte stegrade ngt denna månad.. alltså, att hon tror det och då borde vara längre gången. Har jag fel ber jag om ursäkt MCT! :)
  • kajsalisa

Svårt att tolka det du skriver MCT, men jag hoppas verkligen att det är en fin graviditet på gång.
    Stor kram!

• sugarrush

Ja men jag tror att hon blivit gravid nu i januari, för själv har jag blivit gravid när jag bara haft halvstegring på ÄL-stickorna. Ibland missar man stegringen, helt enkelt.

MCT, jag är säker på att du hade märkt av det om du hade varit gravid i vecka 8 nu!
    Jag tror du är nygravid, i v. 4+2! Och då är det ju ingen gulkropp där ännu!
    Jag tror att läkaren missade det helt enkelt när han gjorde VUL på dig.

Fjärde gången gillt?
  • Bellas7
    MCT79 skrev 2011-02-02 18:13:57 följande:
    Alltså gissa om jag vill tro på dig men varför såg han ingen gulkropp?? :((
    hallå gumman
    man ser inget, inte ens gulkropp innan vecka 4 så slappna av. Du blev nog inte gravid i dec för då skulle du märkt annat, om du menar utomkveds så som jag ahde så ökade inte mina i hcg i rätt takt så gumman du e gravid som de sa i v 4 + och när jag gjorde vul på mitt utomkveds v 4+6 såg man en gulkropp på äggledaren och dok sa att det var tur för annars brukar man inte se det så tidigt. Du hade säkert bm för ett par dagar sedan och är nu helt enkelt gravid och ett fint J::la streck, inget mes streck du borde inte oroa dig utan NJUT gumman. Om en vecka eller två ser du lilla hjärtat Kram och GRATTTTTTTIIIIISSS
  • MCT79

Tack söta ni! Jag tror nog inte jag varit gravid sedan december..nej det stämmer inte alls..
    Däremot är ju gulkroppen resterna av äggblåsan som släpper ifrån sig ägget, så en gulkropp bildar man varje månad och den kallas då corpus luteum... om ägget inte befruktas slutar gulkroppen producera progesteron och man får mens. OM ägget befruktas fortsätter gulkroppen med sin produktion och kallas då corpus luteum graviditatis...

Så en gulkropp borde han kunnat se i vilket fall..  
    Min förhoppning är att han missade den bara... för det är ett himla fint plus!! Cool

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-02-02 18:35:01 följande:
    hallå gumman
    man ser inget, inte ens gulkropp innan vecka 4 så slappna av. Du blev nog inte gravid i dec för då skulle du märkt annat, om du menar utomkveds så som jag ahde så ökade inte mina i hcg i rätt takt så gumman du e gravid som de sa i v 4 + och när jag gjorde vul på mitt utomkveds v 4+6 såg man en gulkropp på äggledaren och dok sa att det var tur för annars brukar man inte se det så tidigt. Du hade säkert bm för ett par dagar sedan och är nu helt enkelt gravid och ett fint J::la streck, inget mes streck du borde inte oroa dig utan NJUT gumman. Om en vecka eller två ser du lilla hjärtat Kram och GRATTTTTTTIIIIISSS
    Jag har också haft ett utomkveds.. för ganska exakt ett år sen... därför jag är orolig för det igen. :)
  • sugarrush

MCT, jag förstår att du är orolig för ännu ett x.
    Kan du ringa in imorrn och be att få göra ett VUL i början av nästa vecka?

Jag sökte lite på "VUL 4+2" för att se vad folk skrev att de hade sett i sin tidiga graviditet men många verkar säga att de inte sett något alls, och ändå har det blivit en fin graviditet av det i slutändan. Och du, du gjorde ju dessutom ditt VUL förra veckan, när du var i 3+2, och det var ju ännu tidigare.
    Så jag vågar hoppas för din skull!

Stor kram!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3