• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-02-02 20:46:56 följande:
    Men det är ett jäkla fint plus......   Cool
    Oj, oj.. vilken spänning du bjuder på!! Lycka till nu!! Och grattis!! Ring läkaren och be få komma in och kolla med vul, sä slipper du oron!!!
    KRAMAR!!
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-02-02 21:00:20 följande:
    Oj, oj.. vilken spänning du bjuder på!! Lycka till nu!! Och grattis!! Ring läkaren och be få komma in och kolla med vul, sä slipper du oron!!!
    KRAMAR!!
    Jodå ska ringa i morgon, har tydliga direktiv om det hur som... pga tidigare utomkveds. Å så ska jag få mer progesteron...

Min återupptagna ridning fick ett snöpligt slut...
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-02 21:02:18 följande:
    Jodå ska ringa i morgon, har tydliga direktiv om det hur som... pga tidigare utomkveds. Å så ska jag få mer progesteron...

Min återupptagna ridning fick ett snöpligt slut...
    Hahaha, precis som min längdåkningskarriär!

Jag kör ju proggisar jag också, sedan 3 veckor tillbaka. Tycker inte det är jobbigt alls faktiskt.
    Stoppar in en innan läggdags, och ligger sedan med benen i vädret en kvart innan jag lägger mig tillrätta och somnar. Likadant på morgonen, jag ställer klockan 45 minuter innan jag ska gå upp och stoppar in en, och går och lägger mig igen en stund.
    Fjärde gången gillt?
  • Natur

Grattis MCT! jag håller tummen för att allt är som det ska (vilket jag tror det är)
    Betyder detta nu att februari också är turmånad? hoppas hoppas!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-02 17:41:34 följande:
    En oro.. jag har en knöl långt ner i slidan åt vänster sida som ömmar, googlat lite och fått det till att det kanske är en "bartholinit"... en inflammerad körtel typ...  nu får ju hjärnan det till att jag har en graviditet men utanför livmodern...

:(((
    Jag har också en sån och har kollat upp det med läkare och det har ingenting med graviditeten att göra och är helt ofarligt. Jag fick den för länge sen när jag fortfarande åt p-piller. Den kan försvinna av sig självt och man kan ta bort den och jag har frågat läkaren om det och han sa att det är bäst att låta den vara kvar så länge man är gravid. Den kanske försvinner av sig självt på förlossningen.
  • Odetta

Men kära vännen, MCT....WOOHOOOO!!!

Vet du, graviditeten med Vidar nu kände jag inte heller av någon ÄL och trodde inte heller att det hade tagit sig, men det var en "smygare"

Ditt plus är ju solklart, inga tvivel där inte och starkt och fint.....nu jävlar blir det bebis!

*stora stora kramar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Bev

Åhh MCT79... Det är ju JÄTTEFINT plus! GRATTIS! Håller alla tummar jag kan för att det är din tur denna gång. Grattis tjejen!

• Pancakes

Wooohoo, solklart plus ju MCT!!!! Vad glad jag blir!!!
    Förstår att du är tveksam efter alla turer men det kan ju liksom inte betyda nåt annat eller hur? Hoppas du får en läkartid jättesnart så att du kan få proppa i dig en massa grejer den här gången så pyret stannar kvar!

• MCT79

Taaack! Alldeles chockad jU! Var ju tvungen att berätta för de närmaste på jobbet eftersom vi har cytostatikapatienter som jag nu måste undvika....

Har inte fattat än... ringde sköterskan på den läkarmottagningen där jag var för en vecka sen och hon säger "jag tror det är bäst han ringer upp dig själv...."

Han ringde en halvtimma senare och bara skrattade "det är det här jag älskar med mitt jobb, man tror man har koll, man har kollat in kroppen och ställt en "diagnos..." med moder natur gör precis som hon själv vill!"

Den 17:e feb ska jag dit och kolla att det finns nått där, och att det sitter där det ska. Han skickade ett nytt recept på progesteronvaggisar... 

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-03 14:05:31 följande:
    Taaack! Alldeles chockad jU! Var ju tvungen att berätta för de närmaste på jobbet eftersom vi har cytostatikapatienter som jag nu måste undvika....

Har inte fattat än... ringde sköterskan på den läkarmottagningen där jag var för en vecka sen och hon säger "jag tror det är bäst han ringer upp dig själv...."

Han ringde en halvtimma senare och bara skrattade "det är det här jag älskar med mitt jobb, man tror man har koll, man har kollat in kroppen och ställt en "diagnos..." med moder natur gör precis som hon själv vill!"

Den 17:e feb ska jag dit och kolla att det finns nått där, och att det sitter där det ska. Han skickade ett nytt recept på progesteronvaggisar... 
    Fantastiskt! Vilken grej! Åh, vad jag hoppas att det går vägen för dig nu! Bra att du har proggisarna nu! Är det allt som behövs enligt läkaren eller är det nåt mer du kan göra?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3