• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Åh, tack Snuttskorpan!! Blev alldeles rörd av det du skrev! det känns så kul o skönt att komma igång, konstigt nog känns det som om jag längtar till varje nytt pass strax efter att jag tränat klart ett, såå inte jag!! Men kul :D Vill tacka dig massor för tips o stöd!!

Leaeva, jag tror också det räcker. Men det är ju så jobbigt när det blir tjafs pga verkstaden, känns som om det gör extra ont att bråka om just detta! Jag känner igen mig massor i det du skriver, hade ett sådant bråk senast för någon vecka sedan, som jag oxå skrev om här.. Skönt att kunna få stöd här i tråden, när det känns som om andra inte förstår.. Men tänk på att det kommer fler chanser, bättre att få försöka en gång till än att på allvar riskera sin relation, eller sexlivet.. Så mkt som kan kännas forcerat tycker jag..

Mitt tips är att försöka prata med din sambo, men framför allt att lyssna på varann, kanske finns missförst

• FruW

Sorry blev lite knas..

Ska stå att det kanske finns missförstånd i grunden..

Skickar en stor stor kram till dig o hoppas att ni snart har löst det här! Tänk oxå på att PMS är lurigt!! Iaf jag kan reagera helt knäppt när jag har PMS., stackars min sambo!!

Kram

• Bellas7

Mimmi80 ja fy fasen vad trött man blir på mens, Hormonbehandling, ältest, sex på beställning, positiva gravtest och blödning, mf. Hormonbehandling ältest och för fan gubben skynda dig hem jag fick ju positivt på ältestet. Och så e han sen ett par timmar och hela världen går ner och jag menar hallå, den viktigaste dagen i månaden kan han väl komma i tid hem och hallåååå jag behöver ju sex nu.

Sen besviken och ledsen för här låg jag, inte röra vinet för mycket för jag har äl och vi ska ha sex för fjärde gången gillt.
    Haha så ser det underbara livet ut en gång i månaden :) men det löste sig och vi hade faktist mys för mysets skull och inte äl, känns underbart. :)
    Tack för stödet känns underbart med människor som förstår

Tusen kramar

• sugarrush

Fan vad det där är jobbigt leaeva! Tror att många varit/är i din situation när ÄL närmar sig.

Men vet du, en solskenshistoria: jag och min sambo hade värsta supergrälet på nyårsafton, och somnade dessutom ovänner och allt kändes total-ruttet mellan oss. Men dagen efter försonades vi och hade vi make-up-sex och vips! Då blev jag gravid! Kanske händer samma sak för dig!

Fjärde gången gillt?
  • Natur

depp depp depp idag jag behöver pepp pepp pepp

• Bellas7

Natur
    Gumman se det så här tio dagar till äl :) .. Vet att tiden mellan mens och Ägglossning är hemsk. Men en god middag lite vin och mys ..hallå underbart.. Sen har man 14 dagar med hopp :)

Men kan verkligen lova att få plus och bli glad och överlycklig är jätteskoj men fy fan vad det gör ont ont när man faller ner på marken igen och får missfall.
    Vilket ju har hänt mig tre gånger det sista halvåret.

Så jag vet faktist inte vilket jag klarar av bäst denna gång. Ett plus eller neg...
    Jag har alla hjälpmedel jag kan ta men .... Det gör ont när man trillar ner :(

Sugerrush :) haha kan ju hoppas , inte bara bli gravid utan stanna gravid oxå :)
    Ja make up sex e ju helt enkelt bäst hehe

• Natur

nja det är snarare 23 dagar till äl och därefter 14 dagars hopp och förtvivel...

men jag förstår vad du menar med att ett neg test iaf innebär att man inte kan få mf...
    känns som att sorgen börjat bli en konstant följeslagre dock, är så less på denna nedstämdhet, när jag plussade var det som ett andningshål och ett hopp fanns som bubblade i magen, nu känns det mer som uppförsbacke, och jag är så rädd att jag ställer till det för jag längtar o hoppas så mycket, tänk om det är sant det där om att man ska slappna av

det är över ett år sedan första missfallet och jag trodde verkligen att allt skulle vara löst vid det här laget, typ inget varar förevigt inte ens dina bekymmer (märker ni att jag gillar ordspråk) men ett år är väl inte förevigt är klart...

usch var det skruttnorpan som spaltade upp de där olika faserna, jag är i den jobbiga nu, kan man skylla på hormoner?

• Bellas7

Ja men gumman se det så här, får vi vad vi vill lär det vara jävligt speciellt. Får vi inte vad vi vill, tja då ... Hmm ja då jävla går vi vidare på alla möjliga behandlingar haha :)

Ok jag vet, jag ska vara tacksam för tre plus, men det e tre jävla smällar oxå . Så e jag positiv till nästa Bim??...... Hey klart jag e , fasen vad skulle jag annars gjort hehe

• MCT79
    Natur skrev 2011-02-07 21:07:05 följande:
    nja det är snarare 23 dagar till äl och därefter 14 dagars hopp och förtvivel...

men jag förstår vad du menar med att ett neg test iaf innebär att man inte kan få mf...
    känns som att sorgen börjat bli en konstant följeslagre dock, är så less på denna nedstämdhet, när jag plussade var det som ett andningshål och ett hopp fanns som bubblade i magen, nu känns det mer som uppförsbacke, och jag är så rädd att jag ställer till det för jag längtar o hoppas så mycket, tänk om det är sant det där om att man ska slappna av

det är över ett år sedan första missfallet och jag trodde verkligen att allt skulle vara löst vid det här laget, typ inget varar förevigt inte ens dina bekymmer (märker ni att jag gillar ordspråk) men ett år är väl inte förevigt är klart...

usch var det skruttnorpan som spaltade upp de där olika faserna, jag är i den jobbiga nu, kan man skylla på hormoner?
    Exakt sådär kände jag i januari nu när ägglossningen uteblev (trodde jag..).. så jag sa till min sambo att jag måste göra något med mitt liv. Det kändes som jag var på jobbet, framför datorn hemma eller tänkte på att skaffa barn.
    När jag väl tog beslutet att göra nått... dvs i mitt fall återuppta ridningen.. så fanns det ledsamma kvar i bakhuvudet men det kändes skönt i själen att kunna grotta ner sig i något annat med.
    Nu var jag redan gravid när jag red första gången... men det visste jag inte då... å nu är jag så kluven. Ska jag återigen hänga upp mitt liv på en graviditet som kanske går vägen eller ska jag leva under tiden.

Jag hade ju tom mailat med en kvinna om att ta en häst på foder! Ska titta på den nästa helg.. om den är lugn och fin (det är en äldre häst) så kör jag nog ändå... sambon håller med mig. Han har lovat att backa upp den dan det blir för tungt med skötseln.. och det är ju ändå en övergående period. Nästa sekund drabbas jag av ångest över beslutet...

Min poäng...  gör något som ger dig energi under tiden... våra tankar kan vi inte styra, men med massa energi i kroppen blir det lite lättare att handskas med det...

KRAM natur!!
  • Längtan efter liten

Usch Natur, jag lider såååå med dig.
    Jag vet vilket helvete det är att vara i det träsket ni är i. det är verkligen ett helvete! och inte kommer man där ifrån heller.
    det är som kvicksand som hela tiden drar ner en.
    MEN...
    Tillsist så kommer du vinna över kvicksanden, du är den som kommer segra ur denna kamp, glöm aldrig bort det!
    när det känns som allt har fallit och du aldrig kommer ta dig upp så kommer du klara det.

Som jag själv försökte intala mig när jag var i kvicksanden:
    Dagarna räknas ner till vårt mål, vi vet bara inte hur många dagarna är...
    Det hjälpte mig lite... (och då får man försöka att ta ett kort antal dagar i huvudet)

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3