• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Det där med stress... jag känner mig lite dubbel till det. De finns massor av kvinnor som blir våldtagna i krig runt om i världen. Vår stress är förmodligen en piss i missisippi jämfört med deras. Och ja, de blir gravida, visserligen högst oönskat men ändå, under otrolig stress. Och det talar emot stressteorin.

Det som talar för stressteorin är att just denna graviditet kom till världen när jag var övertygad om att åka tjejvasan och tänkte att "det gör inte så mycket om jag inte blir gravid just nu, för då kan jag ju träna hårt och köra tjejvasan". Jag tänkte att det skulle få bli antingen skidåkning eller en graviditet, och båda alternativen kändes riktigt bra just då. (Klart jag ville bli gravid, men samtidigt så kändes det helt okej om jag hade blivit gravid först i mars. )

Fjärde gången gillt?
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-02-09 13:53:25 följande:
    Det där med stress... jag känner mig lite dubbel till det. De finns massor av kvinnor som blir våldtagna i krig runt om i världen. Vår stress är förmodligen en piss i missisippi jämfört med deras. Och ja, de blir gravida, visserligen högst oönskat men ändå, under otrolig stress. Och det talar emot stressteorin.

Det som talar för stressteorin är att just denna graviditet kom till världen när jag var övertygad om att åka tjejvasan och tänkte att "det gör inte så mycket om jag inte blir gravid just nu, för då kan jag ju träna hårt och köra tjejvasan". Jag tänkte att det skulle få bli antingen skidåkning eller en graviditet, och båda alternativen kändes riktigt bra just då. (Klart jag ville bli gravid, men samtidigt så kändes det helt okej om jag hade blivit gravid först i mars. )
    Ungefär som jag tänker nu, antingen får jag dricka Sangria en vecka eller två veckor på semestern, båda alternativen är bra! Helst vill jag (naturligtvis) få ett plus, men det är inte hela världen om jag får mens eftersom jag ändå kommer vara utomlands då. Är en win-win situation oavsett!
  • sugarrush

Bra inställning SoMa!
    Klart man helst vill ha ett plus men även om det inte kommer just nu så kommer det så småningom.

Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-02-09 13:53:25 följande:

Samma för mig ju! Jag tog upp ridningen och hade ju tom bokat provridning för att köpa egen häst, fixat stallplats osv..... kände att jag var tvungen att GÖRA något med livet och inte bara vänta på mitt plus.

Nu blev allt lite snopet...
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-02-09 14:08:02 följande:
    Samma för mig ju! Jag tog upp ridningen och hade ju tom bokat provridning för att köpa egen häst, fixat stallplats osv..... kände att jag var tvungen att GÖRA något med livet och inte bara vänta på mitt plus.

Jag hade ju precis återupptagit ridningen jag med förra året, var bara att sluta o vinka adjö till pengarna för ridkursen, men det var det värt!
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-09 14:08:02 följande:

Kändes faktiskt exakt likadant för mig! Första dagarna var det liksom lite snopet, trots att jag samtidigt var glad för plusset. Jag kände mig väldigt otacksam som inte kunde glädjas till hundra procent de första dagarna, jag som hade väntat och längtat sååå efter plusset. Men nu är jag enbart glad förstås.

Förresten: 7+3 idag! Klarar jag mig till i övermorgon är det nytt gravidrekord!
    Fjärde gången gillt?
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-02-09 14:01:44 följande:
    Bra inställning SoMa!
    Klart man helst vill ha ett plus men även om det inte kommer just nu så kommer det så småningom.
    Ja, förr eller senare får det banne mig komma och då ska bebben stanna kvar och komma ut frisk!

Hur ska ni göra med KUB förresten?
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-02-09 14:34:21 följande:
    Ja, förr eller senare får det banne mig komma och då ska bebben stanna kvar och komma ut frisk!

Hur ska ni göra med KUB förresten?
    Vi ska göra KUB. Har bokat ultraljudet till 16 mars och blodprovet någon vecka innan.
    Jag kände att OM något är fel med bebisen är det bra att få veta så tidigt som möjligt. Även om vi nog kommer behålla barnet då tror jag det underlättar att få veta så tidigt som möjligt. Då har man längre tid på sig att förbereda sig på ett barn med speciella behov.
    Sedan så vill jag även göra det delvis för att jag vill ha ännu ett ultraljud.
    Fjärde gången gillt?
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-02-09 14:40:09 följande:
    Vi ska göra KUB. Har bokat ultraljudet till 16 mars och blodprovet någon vecka innan.
    Jag kände att OM något är fel med bebisen är det bra att få veta så tidigt som möjligt. Även om vi nog kommer behålla barnet då tror jag det underlättar att få veta så tidigt som möjligt. Då har man längre tid på sig att förbereda sig på ett barn med speciella behov.
    Sedan så vill jag även göra det delvis för att jag vill ha ännu ett ultraljud.
    Vi ska också göra det när det nu blir aktuellt, hade ju fått tid förra året, men veckan innan det var dags så kom ju missfallet...

Du kommer klara dig till i övermorgon och hela resten av graviditeten Hjärta
  • Bellas7

Haha så skönt att det inte e bara jag som ligger med kudde under rumpan och ruvar på simmarna :)

Denna månad har jag oxå börjat med 1/3 barnalbyl och progresteron så nu e det ett plus som gäller:) 10 dagar kvar till Bim :)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3