• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • skruttnorpan

Håller med sugar- alla är välkomna att titta in! Varnar för mycket gnöl om illamående och oro för VUL just nu bara, haha.

Leaeva, jag fortsätter hoppas på att livmodern har känningar från att ägget har fäst...tro och hoppas får man ju alltid göra, eller hur! Glad

• Bellas7

Nej jag hoppas att jag inte har missat äl för jag har haft sex nästan varje dag ;)
    Men fortfarande konstigt med mina ägglossningstest, de är ju positiva var och varannan dag haha kanske jag e som en hund och får massor av ägglossningar ;)
    Nu har det varit starkt positivt i två dagar på rad och förra lör och ons oxå men sen blir det negativt :) hehe
    I allafall äter jag 1/4 barnalbyl och progresteron vaggisar två gånger om dagen så hoppas nu att det e bra förhållande till ett fett plus :)

• pixerpie

God morgon... har inte varit så aktivt i tråden den sista tiden men... vettesjutton om det inte var ett ytte-pytte tunt extra streck på gravtestet imorse... äl + 10... vågar inte tro det... men mannen såg det också... ( dock kollade jag inte klart inom tiden utan först 3 timmar senare- så det kanske inte  är ett gilitigt test)

Men undra om det nu är det , hur ska jag göra med ev progesteron... läkaren har inte sagt någon om det mer än att jag kan få gå på exrta och tätta vul om jagh känner att jag behöver det??

Kan någon förklara varför man får progestero utskrivet? Jag har nog inte fattat det riktigt... Men eftersom det ska vara balans mellan hormonerna och jag har något överskott på östrogen, kanske jag behöve det??

• FruW

Va spännande pixan!! Jag har aldrig fått ett extra streck om det inte har varit ngt där, så det låter mkt lovande tycker jag! Dock har jag aldrig läst av mina stickor efter 3 h heller.. Då vet du inte hur de såg ut inom testtiden? Ta ett nytt test så får du se..

Tjejer- kommer ni ihåg att jag för 2 veckor sen skrev här att jag hade världens bästa sambo o att jag var såå lycklig?! Nu kan jag äntligen berätta varför. Vill ni veta???

• MCT79
    FruW skrev 2011-02-13 10:16:58 följande:
    Va spännande pixan!! Jag har aldrig fått ett extra streck om det inte har varit ngt där, så det låter mkt lovande tycker jag! Dock har jag aldrig läst av mina stickor efter 3 h heller.. Då vet du inte hur de såg ut inom testtiden? Ta ett nytt test så får du se..

Tjejer- kommer ni ihåg att jag för 2 veckor sen skrev här att jag hade världens bästa sambo o att jag var såå lycklig?! Nu kan jag äntligen berätta varför. Vill ni veta???
    Berätta!!
  • MCT79

Har du progesteron utskrivet?
    Progesteron är ju ett "graviditetsbevarande hormon" som kroppen producerar själv. En orsak till tidiga missfall kan vara att man har för låg produktion av progesteron och därmed avbryts graviditeten. Det skadar alltså inte att ta det.
    När det gäller balans mellan östrogen och progesteron har jag däremot ingen aning...
  • pixerpie

Berätta!!

Jag tar ett nytt test imorgon!
    Jag var så trött och grusig i ögonen vid halv sex så jag läste av det ordentligt först vid halv nio. Men det är så tidigt, tror inte jag blir klokare av ett test till idag.
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-02-13 10:22:21 följande:
    Har du progesteron utskrivet?
    Progesteron är ju ett "graviditetsbevarande hormon" som kroppen producerar själv. En orsak till tidiga missfall kan vara att man har för låg produktion av progesteron och därmed avbryts graviditeten. Det skadar alltså inte att ta det.
    När det gäller balans mellan östrogen och progesteron har jag däremot ingen aning...
    Tack för ditt svar!
    Jag ska prata med min läkare imorgon om jag får positivt test på morgonen då med!! Hoppas, hoppas, hoppas!! Då får vi kanske en varsin oktoberbäbis du och jag!!
    KRAM!

MIMMI!
    Berätta!!!
  • skruttnorpan

Mimmi, vilken cliff hanger! Berätta!Skrattande

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3