• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-03-15 08:45:22 följande:
    Mensvärk får man när man är gravid oxå, jag fick fyra dagar innan Bim förra gången jag blev gravid. Sprang på toa för att kolla mensen hela tiden så finns hopp gumman
    Ja, jo, jag vet, har ju haft så de andra gångerna jag plussat oxå, men den här gången känns det inte så... Hoppas vid gud att jag har fel.

Kram på dig, gullunge!
  • got2b
    Bellas7 skrev 2011-03-15 06:50:03 följande:
    SoMa och Natur tre dagar till Bim .. Spännande :)

Meh84 ägget som fäste kanske, skulle stämma med tiden.

Pixan och Mimmi hur har ni det?

Idag ska jag beställa tester från testlagret så jag har allt hemma till Bim. BARA elva dagar kvar till jag kan smygtesta lite. Tiden går långsamt nu. Hmm ska ändra mitt Bim till 27 oxå. Sist som vanligt men vem vet jag kanske kan dela ut ungar till höger och vänster här efter denna ägglossning. Kändes skönt att vakna i morse och det börjat lätta :)
    Får väl hoppas på det Glad Kände typ som ett stick igår på jobbet förutom mensvärken. Fast det kan ju ha varit något helt annat också. Svårt att inte överanalysera minsta lilla.
    Tror att serien "en unge i minuten" påverkat mig en del. Har drömt att jag är gravid i flera nätter nu. Man blir ju ganska besviken när man vaknar och inser att det inte är så..
  • Pancakes

Kikar in och säger hej och håller tummarna för alla BIM:are!!! Snart blir det nytt plusstim! Det har ju gått i cykler det där och alla plussat på samma gång i tråden.

SoMa, skickar stor styrkekram till dig! Vet precis hur du känner dig. Man vill nästan inte hoppas för det är så jobbigt så det är bättre att ta ut sorgen i förskott nästan och så får allt annat vara en glad överraskning!

• Pancakes
    got2b skrev 2011-03-15 12:37:16 följande:
    Får väl hoppas på det Glad Kände typ som ett stick igår på jobbet förutom mensvärken. Fast det kan ju ha varit något helt annat också. Svårt att inte överanalysera minsta lilla.
    Fick också ett sånt "stick" innan jag plussade :)
  • SoMa72
    Pancakes skrev 2011-03-15 12:42:04 följande:
    Kikar in och säger hej och håller tummarna för alla BIM:are!!! Snart blir det nytt plusstim! Det har ju gått i cykler det där och alla plussat på samma gång i tråden.

SoMa, skickar stor styrkekram till dig! Vet precis hur du känner dig. Man vill nästan inte hoppas för det är så jobbigt så det är bättre att ta ut sorgen i förskott nästan och så får allt annat vara en glad överraskning!
    Gullefjun, vad snäll du är! {#emotions_dlg.flower} Undrar ju liksom hur lång cykel jag har den här månaden? Obestämd Dag 28 idag, men å andra sidan hade jag ju äl flera dagar senare än jag borde ha haft... Knepigt läge! Så jag kanske har BIM opå lördag? Kollade aldrig med äl-test på lördagen utan bara tis, tor o fre, kanske var starkare än starkast på lördagen? Nåja, bara att avvakta och se....

Kram tillbaka!
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2011-03-15 12:54:38 följande:
    Gullefjun, vad snäll du är! {#emotions_dlg.flower} Undrar ju liksom hur lång cykel jag har den här månaden? Obestämd Dag 28 idag, men å andra sidan hade jag ju äl flera dagar senare än jag borde ha haft... Knepigt läge! Så jag kanske har BIM opå lördag? Kollade aldrig med äl-test på lördagen utan bara tis, tor o fre, kanske var starkare än starkast på lördagen? Nåja, bara att avvakta och se....

Kram tillbaka!
    Tänker du testa innan eller avvaktar du lite? Strongt i såna fall!
    Jag har haft ÄL senare men mens på samma tid ändå, det är skumt det där. Vad jag förstår ska det inte kunna bli så men så var det. Dessutom enligt mitt ultraljud så hade jag både ÄL och mens en hel vecka innan jag faktiskt hade det och jag VET att testen inte gav utslag då. Men andra ord lever kroppen sitt eget liv lite ibland :)
  • got2b
    Pancakes skrev 2011-03-15 12:42:47 följande:
    Fick också ett sånt "stick" innan jag plussade :)
    Låter ju bra Glad
  • sugarrush

Heja på tjejer!
    Här har ni en som verkligen håller tummarna för er! Vi behöver ett nytt stim in i plustråden!

Apropå att testa tidigt, jag är helt FÖR att testa tidigt. Mitt tredje missfall upptäckte jag för att jag testade tidigt, jag fick plus 3-4 dagar innan BIM, och sedan så började jag blöda 1-2 dagar efter BIM. Jag uppskattade verkligen i efterhand att jag fick vetskap om det där tredje missfallet, för det gjorde ju att jag fick en mf-utredning, och nu när jag är gravid igen har jag fått massor av hjälp och extra övervakning från sjukhuset.
    I mitt landsting funkade det nämligen såhär: När jag "bara" haft två missfall (vilken förstås kändes fruktansvärt jobbigt) så upplevde jag att sjukvården inte tog mig på allvar, de sade att det förstås bara var otur. Men när jag fått tre så blev jag mottagen med öppna armar och blev undersökt och omhändertagen. Nu får jag exempelvis ÅTTA ultraljud den här graviditeten (till skillnad mot de flesta graviditeter, där man bara får ett i v. 18).

Sedan så vill jag slå ett slag för albyl minor, 1/3 tablett om dagen. Jag tog det från ÄL, efter rekommendation från två oberoende läkare.  

LYCKA TILL ALLIHOPA!!!!!

Fjärde gången gillt?
  • SoMa72
    Pancakes skrev 2011-03-15 13:06:28 följande:
    Tänker du testa innan eller avvaktar du lite? Strongt i såna fall!
    Jag har haft ÄL senare men mens på samma tid ändå, det är skumt det där. Vad jag förstår ska det inte kunna bli så men så var det. Dessutom enligt mitt ultraljud så hade jag både ÄL och mens en hel vecka innan jag faktiskt hade det och jag VET att testen inte gav utslag då. Men andra ord lever kroppen sitt eget liv lite ibland :)
    Bellas7 skrev 2011-03-15 13:41:14 följande:
    Jag kan aldrig hålla mig så jag testar innan :) typ fyra dagar innan bim :)
    Jag kan ju säga att jag testade redan i fredags eller så... Skäms Vet att det är så himla osannolikt att plussa på BIM-7 (eller om det nu var på BIM-4), men tja.... Jag fick för mig att KANSKE plussar jag så tidigt nu när jag alltid har plussat på  BIM+0/1 förr, hallå hallonbåt! Tungan ute Och för att testa lite igen så slog jag till med ett äl-test i söndags för att se om man såg nåt där? Ifall jag skulle råka vara en sån där man ser äl-stegring som beror på ev. graviditet, men nada förstås... Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, jag blir trött på mig själv! Skrikandes
    Får nog testa imorgon igen om ingen mens dykt upp.

Tur att ni finns här mina fina peppande nätvänner! Hjärta
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3