• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    Bellas7 skrev 2011-03-11 11:20:09 följande:

haha jag hade nog behövt ha maginfluensan oxå, inför sommaren. Nu är det så att alla sju ska ju plussa denna månad och inget annat trams ;) vi har ju alla blivit smittade av gravbaciller.

Jag tog min sista hormonspruta i dag och ska ta ägglossningsspruta i natt eller i mogronvitti. sen släpper ägget/äggen någongån under söndagen så vi började med tvångsex i går enligt min gubbe hehe. Jag gav honom ett schema typ sex i kväll, morgonvitti, morgonkväll, sön morgon, söndagkväll. Månd morgon och månkväll sen bara en gång om dagen i sju dagar. HAHA ni skulle sett hans min i morse :)

Heja heja! Nu lär det ta sig du! Bra inställning du har, det är bäst att skratta åt det och ta det för vad det är - produktion och inte romantik, det kan man ta en annan gång :)
  • FruW

Leaeva, haha, kanske ska sno ditt schema! Tycker sambon är som mest sugen på "fel" tider... Vet inte om schemaläggning är boren dock ;)

Jag mår illa o blir mätt på ingenting, låter ju nästan som fina gravsymptom tycker ni inte?! Synd bara det beror på biverkningar av tabletterna :( men kanske är toppen för fin figur till bröllopet haha!

• pixerpie
    Natur skrev 2011-03-10 11:35:49 följande:
    meh: instämmer ge mig vår! heja heja!

Pixan: kloka ord, jag har mycket goa människor runt mig (och er!) men människor i omgivingen tror nog inte att det sitter i så länge som det gör, och gör så ont som det gör, men som sagt ni förstår, ni är guld värda!
    Nä, svårt för andra att förstå... men mina bästa vänner har antytt att jag börjar se piggare ut och må bättre nu... Och då var senaste mf i början på maj... SÅ de kan nog försöka förstå... men också att det är svårt att ta upp för dem, att de inte vet hur de ska hantera det... spec inte hon som fick barn veckorna innan jag skulle ha fått...

Ja, tråden betyder massor.. Just att man inte är ensam om att känna som man gör...samt får lite verktyg på att hantera det! Pepp och stöd!!

Ja, Leava... Kanske ska ge ett schema till min sambo med... ha-ha!  Denna månad tvingas han sluta med sitt snus... Så vi är ingen bra kombination just nu eftersom jag ju har pergo med alla dess biverkningar... Så skratta åt eländet är iblandet enda man kan göra...

Ha en fin helg!!
  • Natur

Miss T du är välkommen att joina denna fina tråd, jag beklagar att du gått igenom det du gått igenom hade själv två ma under 2010 (varav 1 i v 12) skönt att du ska få hjälp så att ni kan komma igång igen. Har du barn sedan tidigare? vi är på första barnet.

Leaeva o pixan: diggar eran intsällning ni får mig att le!

• MissT
    Natur skrev 2011-03-11 17:56:58 följande:
    Miss T du är välkommen att joina denna fina tråd, jag beklagar att du gått igenom det du gått igenom hade själv två ma under 2010 (varav 1 i v 12) skönt att du ska få hjälp så att ni kan komma igång igen. Har du barn sedan tidigare? vi är på första barnet.

Leaeva o pixan: diggar eran intsällning ni får mig att le!
    Tack Jag har två barn sedan tidigare, de blir 9 och 6 i år. Har tagit sin lilla tid innan de kom och det verkar ju bli så även denna gång....

Kanske också ska ge maken ett sexschema när kroppen börjat fungera igen
    Tycker att ni har en härlig attityd här inne mitt i allt det tråkiga och ledsamma
  • FruW

MissT välkommen!! Beklagar dina mf!! Men välkommen hit!! Jag har haft 3 tidiga mf, utredning visar inget men har blivit lovad hjälp när nästa plus kommer. Vi jobbar med första barnet.

• MissT
    FruW skrev 2011-03-11 20:13:42 följande:
    MissT välkommen!! Beklagar dina mf!! Men välkommen hit!! Jag har haft 3 tidiga mf, utredning visar inget men har blivit lovad hjälp när nästa plus kommer. Vi jobbar med första barnet.
    Tack
    Beklagar dina mf också. Vad skönt att du blivit lovad hjälp , hoppas verkligen att´ni lyckas bli gravida snart igen och att den graviditeten flyter på under 9 månader.
  • Bellas7

Mimmi vem vet du börjar ju närma dig bim :) Och tigg till dig lite pergo nu när du är där.

I dag tog jag min ägglossningspruta och om tillväxten på mina ägg är som det var innan kommer jag att ha ca fyra fina äggblåsor denna månad som är 19-22mm så det borde vara de bästa förutsättningarna för att i allafall ett har kvaliten att överleva, så hoppas hopppas att det går bra. Äter även 1/4 barnalbyl och extra folsyra denna månad så nu måste det gå bra :) Äggen släpper under söndagen någon gång så nu så hehe

Så till schemat,

frekväll    fixat
    lörmorgon   sa till gubben att han kunde vila :)

nu återstår bara ....
    lördkväll      ett måste hehe
    sönmorgon  måste
    sönkväll    måste
    mån morgon ...lär aldrig hända haha kl fem nix
    mån kväll Jepp
    tis kväll
    ons kväll
    sen är det romantik för resten hehe alltså han lär va skygg för mig,

Så va tror ni. blir jag singel efter detta HAHAHA

Hoppas ni har en trevlig helg Kram

• FruW

Leaeva haha du kanske gör mannen super-lycklig!! ;)

Nja, inga förhoppningar inför bim den här månaden.., blödningarna fortsätter, hoppas medicinen snart gör underverk!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3