• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-03-09 16:40:10 följande:
    Ush jag når dåligt. Är nervös fan vet inte om jag orkar ett mf till , sa till gubben vi skiter i det .. Ush . Hur ska jag orka....
    Förstår hur du menar... men ge inte upp.. det är värt det nä dagar blir veckor och veckor blir fler... tro mig.
    nu jeklar...
  • FruW

Hej girls! Tack för alla tummar idag!! Måste säga att besöket gick över förväntan idag. Hade såklart slutat blöda, så de kunde inte säga var blodet kom ifrån, men trodde det var en hormonell blödning. Syntes inga spår av cysta, men däremot trodde han äl var på g.. Tog upp mina mellanblödningar, har alltid kring äl o några dagar innan mens, plus att äl ofta är mellan 10-12 dagar innan bim, bim nu om 10 dar.. Så läkaren tyckte mina cykler va lite i obalans, vilket kunde bero på låg gulkroppsproduktion.. (SOM JAG HAR TROTT HELA TIDEN!)

Jaja, lite ytterligare diskussion om min vikt, kämpar på med den.. O så fick jag tabletter, metformin, som ska reglera insulinnivåer o tydligen kunde ha som effekt att stabilisera cyklerna. Googlade lite o såg att en del med pco får detta, inget jag har, men kanske kan hjälpa ändå., ska dit igen nästa vecka för lite mer prover, hormonnivåer främst tror jag. Sen äta tabletterna till juni för nytt återbesök, kanske blir deg hormoner då för att förstärka äl..

Så, era tummar har hjälpt, tack!!!

• FruW

Leaeva - stor kram till dig och gubben!! Hur va det nu, har ni fått barn sen tidigare, eller kämpar ni med ettan? Om det känns alldeles alldeles för jobbigt, så kanske det kan va bra med en paus.. Kanske bestämma sig för att den här månaden så försöker vi inte, då njuter vi av annat i livet.. Tänker att det kanske ger en chans att ladda batterierna lite.. En tanke bara..

Men ge inte upp! Då har man ju automatiskt förlorat! O som iaf mina läkare säger, har du lyckats bli gravid så kommer det bli ett barn till slut, även om det kan kännas otroligt avlägset just nu!!

Massa massa peppande o uppmuntrande kramar till dig! Hjärta

• Natur

jag har faktiskt vart hos en kurator och hon var med snälla ord värdelös, kanske inte för alla men för mig... men det är som du säger sugar inte konstigt att känna sig låg snarare normalt....

Leaeva du ska se att du orkar men som sagt en paus kan alla behöva...

mimmi underbart att höra att det gick så bra, nu bliré ordning på´t!

MCT=lexikon?! =)

• sugarrush
    Natur skrev 2011-03-09 22:08:01 följande:
    jag har faktiskt vart hos en kurator och hon var med snälla ord värdelös, kanske inte för alla men för mig... men det är som du säger sugar inte konstigt att känna sig låg snarare normalt....

MCT=lexikon?! =)
    Ett tips: Jag hade också en urusel kurator! Men nu när jag blev gravid tog jag kontakt med psykologmottagningen på MVC på sjukhuset och fick en psykolog. Till henne går jag varje vecka, det är jobbigt men nyttigt och bra.
    Du kan ju alltid kolla om det finns några sådana.
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    Natur skrev 2011-03-09 22:08:01 följande:

MCT=lexikon?! =)
    hahah näe inget lexikon... men vi hade en kurs i den här biten i min grundutbildning.. verkar som lite fastnade iaf. =)

Kuratorer är ofta....mindre bra.. det kan vara KANON till att ordna med praktiska saker som på mitt jobb tex...söka pengar från fonder till cancersjuka osv... men som samtalsstöd... när.. då är en beteendevetare eller psykolog bättre... Sugar har rätt
    nu jeklar...
  • Bellas7

Mimmi jag har en buse på sex år men min sambo har inget, även om han är som pappa där. Innan hon kom hade jag 3 MA v 12, 13, 17 och flera tidiga mf.

Jo kanske det vore bra att ta en pause ett tag, men jag blir ju inte yngre.

Nu denna månad med fyra ägg och extra medicin så hoppas man ju att det tar sig och att det inte blir mf. Men rädslan är ju där redan nu. Ush

• skruttnorpan

Hej Vänner!
    Har varit lite inaktiv ett tag- har haft två intensiva veckor med mycket jobb, men NU hoppas jag att jag kan bli litemer aktiv igen!

Stor kram till er, Natur och Leaeva! Det KOMMER att gå så småning om, sluta inte kämpa nu!

Ligger RÄTT mkt efter i diskussionen, men vad innebär Rh-positiv och hur märker man att man är det?

• Natur

jo det är väl sant sambon har pratat den del om psykolog vi får se... det är ett projekt i sig att ta tag i den biten...

• sugarrush
    skruttnorpan skrev 2011-03-10 08:30:45 följande:
    Ligger RÄTT mkt efter i diskussionen, men vad innebär Rh-positiv och hur märker man att man är det?
    Skruttis:
    Man är antingen PH-positiv eller RH-negativ.
    Är man RH-negativ får man en spruta efter förlossning eller missfall, så att man inte, vid nästa graviditet, bildar antikroppar mot barnets blod (om nu den nya bebisen i magen är RH-positiv).
    Är man PH-positiv så är det inget att fundera på, för är man positiv så bildar man inte antikroppar mot den nya bebisens blodkroppar även om denne är RH-negativ.

BM tar reda på detta i blodproverna vid inskrivningen. Är du nyfiken kan du ringa och fråga dem.
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3