• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • pixerpie

Tack för alla hållna tummar! Det behövs! Just nu är känslan gravid... Kanske är så att mitt hcg är lägre på morgnarna? Nån som vet om det kan vara så?? Illamående blir värre framåt dagen... Brösten är tyngre och större enligt mannen och har mjölk/ vätska som sprutar...
    Blir nog ett nytt test imorgon kväll om jag inte börjat blöda innan dess...
    Nu stallet igen- och rida. ( Tänker måste kunna fortsätta göra det även om jag är gravid... spec nu innan jag har det 100 bekräftat- tänker jag fel?)

P.S Kollade dagens test igen, och något finns där... dock inte inom testtiden...

• FruW

Pixan, du bara måste va gravid med de symptomen!! Jag vågar mig på ett GRATTIS!! har för mig att ODD har sagt att hon ofta testade starkare på kvällen, jag kan ha fel men du kan ju fråga henne..

Angående ridningen, jag rider med o har funderat på hur jag vill göra när nästa plus kommer. Beror lite på typ av häst o typ av ridning känner jag. Min är ganska snäll o vi rider bara ut, så ett tag så länge jag inte har någon mage kommer nog kännas bra för mig.. Första tiden är de nog rätt skyddade där inne! Sen hur ridvan man är o hur van man är vid den sortens ridning kan ju också spela in. Tänker att om kroppen är van vid ganska tuffa pass så kanske man kan köra längre.. Däremot hade jag nog passat mig för för tunga lyft vid mockning, fodring o så..

• MissT

Håller tummarna stenhårt för dig pixan. Glad
    Det låter ju som att du är gravid och jag hoppas innerligt att det är så.

Är lite dålig på det där med ridning tyvärr men kollade runt lite på nätet och i olika forum och 
    det verkar vara väldigt olika. Vissa verkar sluta med en gång medan andra verkar rida så länge som det
    känns bra för dem själva och för kroppen. Det ges säkert olika råd kring det. Så här står det på sidan gravid.se :
    "Sporter som du bör undvika är sådana där du riskerar att ramla omkull, tappa balansen eller få smällar i magen. Några exempel är ridning, rullskridskor och lagsporter som basket och volleyboll".

Hoppas det blir ett tydligt plus så vi får lite Solig här inne

• pixerpie

Tack för tipsen om ridning... Förra graviditetn red jag framtill v 24... men då var det mest bara ut i skogen osm di skriver Mimmi... Idag var ett relativt hård dressyrpass- och det spännde och drog i magen... Säkert bara inbillning- jag är ju kanske INTE ENS gravid... Så med den oron jag kände idag kanske jag ska sluta... Jag är ju inte jättebra tränad...

Jo, jag trodde med att jag läst om starkare test om kvällarna... Får se vad det visar imorgon!!

Tack för att  ni finns tjejer!! Var sugen att berätta för en kompis idag, men skulle vara så mycket roligare att göra det i v 12... iafs kommer jag aldrig att kunna hålla mig så länge... Om det nu är något...

KRAM!!

• Bellas7

Hmm jag är ju kung med tester men.. Anser att man kan leva som vanligt i början :)

Hoppas på dig.. Nej förlåt OSS för fasen vi e ju några stycken

• MCT79

Ohh hoppas det blir starkare Pixan!! Det är din tur nu!

Leaeva, tråkigt att det slutade som det gjorde.. :(

Ego, varit på gynakuten idag igen... torsdagstradition... Jag mådde ju "bra" fysiskt igår och samma idag på fm... men efter lunch började jag få som mensvärk.. tänkte inte på det först men det blev bara värre och värre.. grät på sängen och sambon ringde tll avdelningen som beordrade mig till gynakuten igen..

Började frossa när vi kom dit och mådde inte alls bra, fick ett kort samtal med sköterska och info om att det var 4-5 timmars väntetid men jag fick en brits att ligga på...
    Jag tror dock att de blev lite bekymrade för redan efter 45 minuter fick jag träffa läkare och bli undersökt... prioriterad minsann! ;)
    De misstänker iaf livmoderinflammation eller möjligen början till en... proverna såg bra ut men jag fick lite feber när vi var där och har ont över livmoderna... de tog en odling från tappen och så fick jag med mig två kurer antibiotika att ta samtidigt... om jag inte är bättre om två dar ska jag komma tillbaka...

Lite drogade på citodon nu... sambon har asroligt åt mig...

Men tycker ni inte att det räcker nu? haha!  Lika bra att ta allt på en gång... nästa gång ska det fan gå vägen...

det gick åt skogen...igen.
  • sugarrush

MCT, bra att du åkte in direkt!
    Jag fick oxå en infektion i livmodern efter mitt ma, upptäcktes genom att jag fått ont. Jag fick två sorters antibiotika jag också och de tog några odlingar (som inte visade ngt). Efter bara några dagar med kuren kände jag mig som vanligt igen, och cykeln tuffade på som vanligt, den påverkades inte alls. Men jag kände precis som du, "ska det aldrig vara nog?!?!?"
    Tänker på dig! Finns här för dig!
    Kram!

• Bellas7

MCT ja det e bra att ta allt på en gång så kan man checka av det från sin lista. När jag fick mitt x i januari hade jag ju haft två missfall och tre MA så när läkaren gjorde vul för att se var graviditeten var så frågade hon om jag hade haft ett x innan annars med min otur var det säkert det. O ja mycket riktigt var det så. Haha jag kunde ju faktist inte låta bli och le för hur mycket skit kan det liksom bli på en gång.

Hoppas verkligen du fick mer smärtstillande med dig hem så du kan vara hög lite till gumman kram på dig du är duktig :)

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-31 22:09:20 följande:
    Ohh hoppas det blir starkare Pixan!! Det är din tur nu!

Leaeva, tråkigt att det slutade som det gjorde.. :(

Ego, varit på gynakuten idag igen... torsdagstradition... Jag mådde ju "bra" fysiskt igår och samma idag på fm... men efter lunch började jag få som mensvärk.. tänkte inte på det först men det blev bara värre och värre.. grät på sängen och sambon ringde tll avdelningen som beordrade mig till gynakuten igen..

Började frossa när vi kom dit och mådde inte alls bra, fick ett kort samtal med sköterska och info om att det var 4-5 timmars väntetid men jag fick en brits att ligga på...
    Jag tror dock att de blev lite bekymrade för redan efter 45 minuter fick jag träffa läkare och bli undersökt... prioriterad minsann! ;)
    De misstänker iaf livmoderinflammation eller möjligen början till en... proverna såg bra ut men jag fick lite feber när vi var där och har ont över livmoderna... de tog en odling från tappen och så fick jag med mig två kurer antibiotika att ta samtidigt... om jag inte är bättre om två dar ska jag komma tillbaka...

Lite drogade på citodon nu... sambon har asroligt åt mig...

Men tycker ni inte att det räcker nu? haha!  Lika bra att ta allt på en gång... nästa gång ska det fan gå vägen...
    Nej men fy, hur mycket ska du råka ut för egentligen?? Stackare! Tänker mycket på dig och skickar massa kramar från mig!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3