• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79

Hej tjejer...
    Skrapades igår kväll vid 21,30 efter att ha kämpt med cytotecen sedan 8,00 ungefär... det hände inte mycket alls förrän efter den tredje dosen då jag fick vansinnigt ont men ut kom ingenting mer än lite färskt blod.
    När jag undersöktes sa läkaren omgående efter att ha fört in staven "ojdå, ja här finns ju allt kvar... tom fostervattnet...
    Hon anmälde mig till operation omgående men det tog några timmar innan jag fick komma ner sedan.

Idag känner jag mig extremt tom.. vi blev rekommenderade att vänta en mens innan vi försöker igen och så blir det nog..  jag gråter en massa fortfarande.. så jäkla uppgiven. Hur mycket ska man orka?

Förlåt för mitt deppinlägg... återkommer när jag mår bättre. Tuuusen tack för era peppande ord och alla cyberkramar!

Den goda nyheten är att vi fick träffa en helt underbar läkare på avdelningen som var FANTASTISK!! Han tyckte synd om oss när vi berättade om väntetiden och remisskravet till mottagningen på danderyd så dels tipsade han oss om en läkare att ringa på en gång men han GICK PERSONLIGEN ner till mottagningen också och såg till att vi kallas till Frida Husseini som tydligen är jättebra och forskar en del på det här med upprepade missfall. Nu är det bara vänta och hålla tummarna. En riktigt utredning borde vi få iaf!

kram!

det gick åt skogen...igen.
  • SoMa72

Ja, nu ska du få en ordentlig utredning, gumman och sen j-klar!!!

Styrkekramar

• MissT

MCT- Beklagar verkligen att det blev så långdraget för er. Det är inte konstigt om du är uppriven och ledsen och nere just nu, det är fullt naturligt, men jag hoppas att det kommer kännas bättre för var dag som går.
    Hoppas också att ni får gå igenom ordentlig utredning och får adekvat hjälp så nästa gravidiitet går vägen för er. Stor kram

• MissT

Har en liten fundering till de av er som äter/ätit pergo.

Ungefär när brukar/brukade ni få ÄL? Började med pergo idag och är lite fundersam på när jag ska börja med ÄL-testerna. Mina tidigare cykler, utan pergo, har ju varit helt uppåt väggarna. Vad jag vet hade jag min förra ÄL i okt så jag hoppas att det dyker upp en inom en inte allt för avlägsen framtid och jag hoppas att den inte blir för rejäl dvs. för många ägg så vi får förbud. Vet någon hur vanligt/ovanligt det är??

Önskar er alla en mysig kväll {#emotions_dlg.flower}

• Bellas7

Jag brukar få äl på dag 16-17 efter mens med pergo :)
    Normalt får jag bara ett ägg med pergo.

• FruW

MCT vet inte vad jag ska säga.. Usch vad jobbigt!! :( håller tummarna för att blödningen snart är avklarad o att äl snart är här igen! Stor kram!!

Hur går det för er andra? Några med bin snart? Själv har mensen nyss slutat ( i lördags) o jag närmar mig äl.. Håller tummarna för att mina tabletter gör sitt jobb så jag slutar blöda hela tiden o får lite fler dagar mellan äl o bim!

Kram från mig

• Dag och natt
    MCT: Vet du vad söta du. Du får gråta hur mycket som helst. Du får gråta över att det inte gick vägen. Du har rätt att gråta över att era drömmar inte besannades denna gången, eller någon av de andra gångerna heller. Gråt hur mycket du vill! Och ta den tiden du behöver för att orka fortsätta försöka, orka med utredningar. Men idag ska du bara vara. Bara vara nära din man och ta hand om varandra. Massa massa kramar till dig HjärtaHjärtaHjärta
    Var det en läkare med initialerna A.L som var så bra förresten? Han träffade jag iaf när jag fick första pillret två dar innan förlossningen och jag tyckte han var fantastisk! Han hade sån känsla, medkänsla...! Jag minns så väl att när vi satte oss ner för mötet, stannade han "tiden" genom att bara vara tyst, tittade allvarligt in i mina ögon och sa "två graviditeter - inga barn". Då började jag grina. 

Mimmi: Jag har typ BIM runt den 7:e... men jag började testa redan igår.. haha... Och dessutom har jag testat på kvällen... jag får skylla mig själv. Flört Men jag har lite småkänningar i tjejmagen, lite ömma bröst, ganska svängigt humör, både ledsen, glad och lättirriterad. Lite trött men det är ingen större skillnad. Min temp steg ganska mycket idag jämfört med senaste dagarna, så om den håller sig där uppe runt 36.9 kan det tala för en ny graviditet... Men som du vet, så kan symptomen precis lika gärna vara för att jag har PMS. Morr för att symptomen ska vara så lika varandra! Skrikandes
  • pixerpie

Miss T- finns en tråd sim heter "vi som börjar med pergo i januari"- den är bra... Verkar var olika när äl kommer med pergo... Tror det beror på om man har egen äl eller inte. Tycks som om de utan egen äl har bäst effekt... Jag fick äl på dag 18 första cykel... Och denna vettesjutton, bara smått på ul dag 15- så "skit i denna månad" sa läkaren... Nu har jag testa yttepytte- svagt positivt på dag 38, så äl isåfall på dag 24-26?? Avvaktar- vågar inte ta ut något!

Heja Leava!! Skönt att du är på gång igen!! Du är så stark!! Och fertil, så nu ska den lill* bara fastna också? Testade du att käka lim?? Det kanske är tejp som är din grej??

MCT! Skönt att höra ifrån dig! Kom igen när du orkar!!

Havsklippan- ja fy sjutton för att sympomen är så lika!! Skulle man inte kunna ha en lampa på magen osm visade direkt om det ta´t sig så slapp man analysera...

Mimmi! Tar det sig denna gång blir det bim runt nyår för dig... Spännande!! Föder man första bäbisen på året, får men "fina" presenter!!!

Ego! Jag tror jag fått positivt på "billiga testers" gravtest nu ikväll... Blev iaf ett extra streck inom testtiden... Men väldigt svagt... Dag 38 men som jag skrev tidigare i inlägget så har jag nog isåfall haft supersen äl... Men vågar inte tro något än... eller lite/ kanske... hoppas ju såklart! Men har ju haft svag test innan så det kan betyda vad som helst... Testar väl igen imorgon... 

KRAMAR!!  

• Dag och natt

Men ooooh då vågar man väl sig på att utropa GRATTIS Pixan! Ett svagt streck är ju också positivt Skrattande {#emotions_dlg.flower}

• pixerpie
    Dag och natt skrev 2011-03-30 20:59:50 följande:
    Men ooooh då vågar man väl sig på att utropa GRATTIS Pixan! Ett svagt streck är ju också positivt Skrattande {#emotions_dlg.flower}
    Nja... Inget grattis än!! Håll bara dina tummar och hoppas...
    Kanske, kanske... Ska testa imorgon igen..
    KRAM!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3