• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Bellas7

Så varit på vul och hormontabletterna har verkligen hjälpt, Slemhinnan var idag redan 8,5 mm fast jag slutade blöda i förgår. Så det verkar vara bra förutsättningar att Slemhinnan kommer upp i 10-12 mm. Sen äggblåsorna hmm där var fyra idag oxå och de låg mellan 10mm -11mm så jag ska spruta i tre dagar till sen dit på måndag igen då trodde hon att de skulle vara runt 17 mm. Känns konstigt har ju bara sprutat i fem dagar och precis blött ut mf. Och nu ska det snart vara dax för äl hmmm

• SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-04-01 11:34:44 följande:
    Så varit på vul och hormontabletterna har verkligen hjälpt, Slemhinnan var idag redan 8,5 mm fast jag slutade blöda i förgår. Så det verkar vara bra förutsättningar att Slemhinnan kommer upp i 10-12 mm. Sen äggblåsorna hmm där var fyra idag oxå och de låg mellan 10mm -11mm så jag ska spruta i tre dagar till sen dit på måndag igen då trodde hon att de skulle vara runt 17 mm. Känns konstigt har ju bara sprutat i fem dagar och precis blött ut mf. Och nu ska det snart vara dax för äl hmmm
    Åh, vad bra att hormontabletterna hjälper! Skönt att äl drar igång igen!
    Undrar hur det ser ut för mig med äl osv, men det får jag väl svar på i em...

Kram!
    ♥ ♥ ♥
  • MissT

MCT - hoppas verkligen att det är nog nu, att tabletterna hjälper och du får tid och möjlighet att läka, både fysiskt och psykiskt. Det verkar som att vissa får ta all "skit" som bara det går innan det vänder och NU ska det vara DIN tur att få denna vändning tycker jag. Du finns i mina tankar!

Leaeva - Det var snabba ryck skönt med lite positiva besked

• Bellas7

Hej alla kämpar, nu ska jag sprida lite sjuk glädje här i tråden hehehe

Kolla in min dagsrason av medecin

3  hormontabletter (för att förstärka slemhinnan)
    2 folsyratabletter (för att förebygga mf)
    2 levaxintabletter (för min sköldkörtel)
    1/3 barnalbyl (för att tunna ut blodet och förhindra mf)
    1 spruta porugon i magen för att få äggblåsor
    1 spruta organultran för att förhindra ägglossning
    2 alvedon (för alla biverkningar)

sen kommer nästa vecka

3  hormontabletter (för att förstärka slemhinnan)
    2 folsyratabletter (för att förebygga mf)
    2 levaxintabletter (för min sköldkörtel)
    1/3 barnalbyl (för att tunna ut blodet och förhindra mf)
    2 alvedon (för alla biverkningar)
    1 ägglossnings spruta för att få ägglossning
    2-3 vagiatorer som är fyllda av progresteron för att hjälpa ev graviditet
    OCH DET OBLIGATORISKA SEXSCHEMAT
    som denna gång till ära bara ska bli en gång om dagen förutom dagen efter älsprutan då borde det bli två gånger enligt dok.

Så vänner vad tycker ni saknas i min medecinlåda hmmmmmm VIN kanske vilken tur att jag ordinerar det själv när vi ska i kväll ut och äta med våra gravida kompisar som säger hela tiden att det är vår tur att skaffa barn nu.. HMM tror jag ska ta ett glas rött i kväll eller föresten jag ska ha hela j--la flaskan för det är jag värd och dyr ska den vara haha KRAMMM på alla

• FruW

Leaeva, tycker lite synd om dig med alla mediciner! :( hur är biverkningarna? Hjälper Alvedonen? Är impad av att ni orkar köra 1-2 gånger per dag så länge! Vi har kört varje dag några dagar i rad, men pust! Blir inte så kul om jag ska va ärlig..

Tror min äl kommer i dagarna, får ju inte testa, men har börjat få äl-flytningar. Sambon kommer hem först i morgon kväll, tror ni det är för sent då?

En annan fråga, någon här som är blodgivare eller har bra koll på vad som gäller kring det? Jag har gett blod regelbundet senaste åren. För ett tag sen frågade jag min gyn om det kunde påverka våra chanser att få barn, har ju fått tre tidiga mf.. Gyn sa nej. Idag när jag skulle ge blod blev det att jag berättade om att vi försökte få barn o genomgick en fertilitetsutredning, eftersom jag fått tabletter att äta, o det måste man ju uppge.. Då sa de att jag inte skulle ge blod för jag behövde blodet bättre själv, kunde tydligen ta flera veckor innan hormonnivåer o så hade blivit normala igen efter en tappning.. Någon som har hört detta??

Kram från mig

• Odetta
    pixerpie skrev 2011-03-31 20:37:19 följande:

Tack för tipsen om ridning... Förra graviditetn red jag framtill v 24... men då var det mest bara ut i skogen osm di skriver Mimmi... Idag var ett relativt hård dressyrpass- och det spännde och drog i magen... Säkert bara inbillning- jag är ju kanske INTE ENS gravid... Så med den oron jag kände idag kanske jag ska sluta... Jag är ju inte jättebra tränad...

Jo, jag trodde med att jag läst om starkare test om kvällarna... Får se vad det visar imorgon!!

Tack för att  ni finns tjejer!! Var sugen att berätta för en kompis idag, men skulle vara så mycket roligare att göra det i v 12... iafs kommer jag aldrig att kunna hålla mig så länge... Om det nu är något...

KRAM!!

Japp, mina test har alltid visat starkast på kvällen För min del är det nog för att jag är så dålig på att dricka under dagen att mitt kiss helt enkelt är mer koncentrerat. För sedan innan jag går och lägger mig kommer jag på hur lite jag druckit under dagen och då häller jag i mig massor

Sedan brbukar jag för det mesta också vara mer illamående på eftermiddagen /kvällen och det har nog inte med mitt vätskeintag att göra, men men. Summa summarum är att för MIG har mina gravtest alltid visat starkast på tidig kväll
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Bellas7

Mimmi jag ger oxå blod men inte när vi försöket för kroppen behöver inget mer att jobba med. Vi klarar oxå bara av en gång om dagen men då får jag krusa ;)

Pixan mina Test har alltid varit starkare på kvällen men sen får jag dock en del mf. Hatar det skitet

• got2b

leaeva - Imponerad att du orkar med att ta alla tabletter och sprutor! Jag hoppas för allt i världen att jag slipper hålla på med sånt. Jag håller mina tummar för att det tar sig för dig denna gången och att den vill stanna!

Själv hoppas jag att vi klarar oss på äl-tester och sexschema.

• pixerpie

Tack för svar Odd och Leava, jag testade ju igår kväll igen och det visade inget... Inte ens med mycket vilje kunde jag se två streck på billiga testers... Däremot när jag tog ett äl-test visade det mycket starkt... Så jag är bara ännu mer förvirrad!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3